HP Dragonfly Folio G3 با نمایشگر OLED و دوربین 8 مگاپیکسلی رونمایی شد

پنج‌شنبه ۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۰
مطالعه 4 دقیقه
اچ‌پی به همراه محصولات جدید خود از Dragonfly Folio G3 با دوربین ۸ مگاپیکسلی،‌ قلم هوشمند و برچسب قیمت ۲۳۷۹ دلاری رونمایی کرد.
تبلیغات

اچ‌پی امروز محصولات مختلفی معرفی کرد و به‌نظر می‌رسد با این دستگاه‌ها، کاربران حرفه‌ای را هدف قرار داده است. در این میان دستگاه جذابی به نام Dragonfly Folio G3 نیز معرفی شد که در این مقاله درباره‌ی آن صحبت خواهیم کرد.

به گزارش دیجیتال ترندز، Dragonfly Folio G3 سومین تلاش HP برای طراحی منحصر‌به‌فرد ۲ در ۱ است که از قاب فولیو «چرم‌مانند» برای تبدیل به حالت‌های مختلف استفاده می‌کند. این محصول می‌تواند مانند لپ‌تاپ معمولی روزمره شما به صورت عمودی قرار بگیرد، اما زمانی که نیاز دارید بیشتر در صفحه‌نمایش خود غوطه‌ور شوید، می‌توانید حالت آن را تغییر داده و نزدیک‌تر بیاورید. با این کار صفحه‌کلید پوشانده شده و تنها صفحه‌نمایش و ترک‌پد باقی می‌ماند. همچنین می‌توانید از محصول جدید HP به صورت تبلتی نسبتاً ضخیم نیز استفاده کنید.

HP Dragonfly Folio G3 در سه حالت مختلف

طراحی Dragonfly Folio G3 باعث می‌شود که این محصول با لپ‌تاپ‌های استاندارد ۲ در ۱، مانند سرفیس پرو آلومینیومی با صفحه‌کلید جداشدنی، متفاوت باشد. این طراحی ابتدا با HP Spectre Folio در سال ۲۰۱۸ و سپس HP Elite Folio در سال ۲۰۲۱ امتحان شد.

در مجموع، Dragonfly Folio G3 بسیار به Elite Folio سال گذشته شباهت دارد. این دستگاه ۱۳٫۵ اینچی همچنان به همان شکل تا شده و باز می‌شود. البته می‌توان گفت این بار کمی سنگین‌تر (۳٫۰۹ پوند) و ضخیم‌تر (۰٫۷ اینچ) شده، اما در عوض باتری بزرگ‌تری با ظرفیت ۵۶ وات‌ساعت درون آن قرار گرفته است.

سایر تغییرات مهم شامل گزینه‌ای برای صفحه‌نمایش OLED با وضوح بالاتر (3K2K) و عملکرد بهبود یافته می‌شود. Elite Folio از پردازنده اسنپدراگون کوالکام استفاده می‌کند، درحالی‌که Dragonfly Folio جدید به پردازنده‌های معمولی‌تر اینتل مجهز شده است. این دستگاه با آخرین پردازنده‌ی هسته‌ای نسل دوازدهم اینتل عرضه می‌شود و می‌توان بین i5 و i7 انتخاب کرد.

نمای کنار HP Dragonfly Folio G3

G3 دارای یک واحد گرافیکی مجتمع Intel Iris Xe و حداکثر ۳۲ گیگابایت رم LPDDR5 است. HP نگفته که مدل پایه با چه مقدار رم عرضه می‌شود، اما Elite Folio با ۸ گیگابایت شروع به کار کرد. همچنین از ۲۵۶ گیگابایت تا ۲ ترابایت فضای ذخیره‌سازی SSD توسط Dragonfly Folio G3 ارائه می‌شود.

همچنین قلم هوشمند سازگاری نیز درون جعبه‌ی محصول جدید HP قرار دارد درنتیجه دیگر نیاز نیست برای داشتن آن ۱۰۰ دلار اضافی هزینه کرد. قلم مغناطیسی Dragonfly Folio G3 می‌تواند به کنار آن چسبیده و به‌طور بی‌سیم شارژ شود.

نمای کناری HP Dragonfly Folio G3 به همراه قلم هوشمند

همچنین HP با محصول خود تجربیات نرم‌افزاری جدیدی نیز ارائه می‌کند که از آن‌ها می‌توان به هشدار حریم خصوصی خودکار اشاره کرد. حسگرهای دوربین ۸ مگاپیکسلی آن می‌توانند تشخیص دهند که آیا کسی از بالای شانه شما به دستگاه نگاه می‌کند و اگر چنین باشد به کاربر هشدار داده می‌شود. هوش مصنوعی داخلی همچنین می‌تواند نور پس زمینه را تشخیص داده و به‌طور خودکار خروجی دوربین را براساس آن تنظیم کند.

پورت های HP Dragonfly Folio G3

Dragonfly Folio G3 با دو پورت Thunderbolt 4 و جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون عرضه می‌شود. همچنین HP قیمت اولیه محصول جدید خود را ۲۳۷۹ دلار اعلام کرد و آن را از امروز دردسترس قرار داد.

در ادامه می‌توانید فهرست مشخصات Dragonfly Folio G3 را مشاهده کنید:

Dragonfly Folio G3

سیستم‌عامل

Windows 11 Home/Pro

پردازنده

نسل دوازدهم اینتل Core i5 و i7 سری U

رم

حداکثر ۳۲ گیگابایت LPDDR5 (لحیم‌شده)

گرافیک

Iris Xe

فضای ذخیره‌سازی

حداکثر ۲ ترابایت PCIe NVMe SSD

نمایشگر

۱۳٫۵ اینچ (نسبت تصویر ۳:۲)

۱۹۲۰ در ۱۲۸۰ یا ۳۰۰۰ در ۲۰۰۰

OLED یا IPS

لمسی و ضدتابش

درگاه‌ها

دو تاندربولت ۴

جک ۳٫۵ میلی‌متری

نانو سیم‌کارت

کیبورد

Elite Premium

دارای نور پس‌زمینه

صدا

بلندگوهای چهارگانه B&O

بی‌سیم

وای‌فای 6E

بلوتوث ۵.۲

اختیاری:

4G LTE یا 5G

دوربین

۸ مگاپیکسل با میدان دید ۱۰۰ درجه

امنیت

دوربین IR

HP Wolf Security Pro

باتری

۵۳ وات ساعت

ابعاد

۱۱٫۶۷ در ۹٫۲۲ در ۰٫۷ اینچ

(۲۹۶٫۴ در ۲۳۴٫۳ در ۱۷٫۹ میلی‌متر)

وزن

شروع از ۳٫۰۹ پوند (۱٫۴ کیلوگرم)

نظر شما همراهان زومیت درباره‌ی Dragonfly Folio G3 چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات