اپل احتمالا به‌عنوان اولین شرکت از فرآیند تراشه ۳ نانومتری TSMC برای M2 Pro استفاده می‌کند

جمعه ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
اپل احتمالاً اولین مشتری خواهد بود که از تراشه‌های ۳ نانومتری جدید TSMC برای پردازنده M2 Pro خود استفاده می‌کند. پیش‌بینی می‌شود این پردازنده اواخر امسال با مک‌های جدید دردسترس قرار گیرد.
تبلیغات

براساس گزارشی جدید از appleinsider، مک‌بوک پروهای ۲۰۲۲ اپل شاید دارای تراشه‌های جدید M2 Pro و M2 Max باشند که با جدیدترین فرایند تولید ۳ نانومتری TSMC ساخته می‌شوند.

TSMC، بزرگ‌ترین تولیدکننده قراردادهای نیمه‌هادی در جهان، دائماً در حال گسترش فرآیندهای تولید ۳ نانومتری خود است. به‌گفته‌ی Commercial Times، اپل احتمالاً اولین مشتری خواهد بود که این تراشه‌ها را به‌کار می‌برد.

این گزارش می‌افزاید که اپل برای اولین‌بار در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۲۲ از ویفرهای ۳ نانومتری احتمالاً برای تراشه‌های M2 Pro خود استفاده خواهد کرد. بدین‌ترتیب، نسخه‌های بعدی که برپایه‌ی فرایند ۳ نانومتری ساخته می‌شوند احتمالاً تراشه‌ی A17 مخصوص آیفون و همچنین نسل سوم آینده سری M را شامل خواهند شد.

افزون‌براین، Commercial Times گزارش داد که TSMC تولید انبوه ویفرهای ۳ نانومتری خود را در ماه سپتامبر آغاز خواهد کرد. این خاطرنشان می‌کند که بازدهی اولیه بیشتر از زمانی خواهد بود که TSMC به فرآیندهای ۵ نانومتری روی آورد.

در مقایسه با فرآیندهای قبلی ساخت تراشه، نیمه‌هادی‌هایی که با استفاده از فرایند ۳ نانومتری ساخته شده‌اند، می‌توانند بازده انرژی و عملکرد را برای دستگاه‌های اپل افزایش دهند.

در همین حال، گزارش‌های قبلی نیز نشان داد که اپل از تراشه M2 Pro و احتمالاً M2 Max در مدل‌های مک بوک پرو ۱۴ اینچی، مک بوک پرو ۱۶ اینچی و مک مینی خود در اواخر سال ۲۰۲۲ یا اوایل سال ۲۰۲۳ استفاده خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات