مارک زاکربرگ با فتوشاپ لوگو اپل را از پشت مک بوک خود حذف کرد

شنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۵
مطالعه 3 دقیقه
مارک زاکربرگ به مناسبت همکاری بین متا و مک‌دونالد تصویری منتشر کرده که خبرساز شده است. در تصویر می‌بینیم زاکربرگ از مک‌بوکی استفاده می‌کند که لوگو اپل در پشت آن دیده نمی‌شود.
تبلیغات

اپل و متا (شرکت مادر فیسبوک) رابطه‌ی پرتنشی با‌هم دارند و تاکنون بارها از سیاست‌های یکدیگر انتقاد کرده‌اند. حتی تیم کوک و مارک زاکربرگ نیز به‌صورت عمومی و خصوصی با‌هم جدال لفظی کرده‌اند. با وجود نفرت زاکربرگ از اپل، به‌نظر می‌رسد که او نمی‌تواند به‌غیر از مک‌بوک به استفاده از لپ‌تاپ دیگری فکر کند؛ بااین‌حال، متا نمی‌خواهد کاربران این حقیقت را بدانند.

به‌گزارش 9to5Mac، مارک زاکربرگ به‌تازگی پست جدیدی در صفحه‌ی فیسبوک خود منتشر کرده که پشت میز نشسته است و حین خوردن غذاهای مک‌دونالد با لپ تاپش کار می‌کند. به‌نظر می‌رسد این اقدام مارک زاکربرگ به مناسبت امضای قرارداد تجاری جدید بین متا و مک‌دونالد انجام شده است. به‌موجب این قرارداد، مک‌دونالد پیاده‌سازی پلتفرم Workplace شرکت متا را در سیستم‌های سازمانی‌اش آغاز می‌کند. Workplace پلتفرم ارتباطات سازمانی متا است که قابلیت‌‌های مختلفی به شرکت‌ها ارائه می‌دهد.

در تصویر منتشرشده‌ی مارک زاکربرگ، نکته‌ی عجیبی دیده می‌شود. لپ‌تاپی که زاکربرگ از آن استفاده می‌کند، مشخصاً یکی از مک‌بوک‌‌های اپل است؛ اما لوگو این شرکت در پشت لپ تاپ دیده نمی‌شود. آیا زاکربرگ مک بوکی اختصاصی بدون لوگوی اپل دارد؟ خیر.

حذف لوگو اپل از پشت مک بوک مارک زاکربرگ / Mark Zuckerberg

به‌نظر می‌رسد تیم PR شرکت متا با استفاده از نرم‌افزار فتوشاپ لوگو اپل را حذف کرده است. با وجود حذف لوگو اپل، می‌توان تشخیص داد که زاکربرگ از مک‌بوک استفاده می‌کند. این اتفاق بسیار عجیب به‌نظر می‌رسد.

مدتی قبل، گفته شد پس از انتقاداتی که تیم کوک از نحوه‌ی مدیریت داده‌های کاربران در متا کرد، زاکربرگ به تمامی کارکنان شرکتش دستور داد از گوشی اندرویدی استفاده کنند. متا با انتشار بیانیه‌ای مطبوعاتی این ادعا را تکذیب کرد و صرفاً گفت کارکنان را به استفاده از گوشی‌های اندرویدی تشویق می‌کند و استفاده از آیفون برای مدیران شرکت ممنوع نیست. طبق شایعه‌ها، مارک زاکربرگ از یکی از گوشی‌های سامسونگ استفاده می‌کند.

گزارش‌هایی تأییدنشده ادعا می‌کنند مارک زاکربرگ و تیم کوک در سال ۲۰۱۹ در جلسه‌ای خصوصی حضور پیدا کردند و زاکربرگ از مدیرعامل اپل پرسید که «اگر در شرایط مشابه بودی، چگونه فاجعه‌ی کمبریج آنالیتیکا را مدیریت می‌کردی؟» تیم کوک در پاسخ گفت که متا باید تمامی اطلاعات جمع‌آوری‌شده از کاربران اپلیکیشن‌های متفرقه را حذف کند. گفته می‌شود زاکربرگ به‌شدت با این ایده مخالفت کرده و حتی در مسیر جنگ با اپل و تیم کوک افتاده است.

از آن زمان تاکنون، زاکربرگ بارها از اپل انتقاد کرده است. زاکربرگ اعتقاد دارد اپل کاربران آیفون را بیش‌ازحد محدود می‌کند و کارمزد دریافتی برای اپ استور انحصارطلبانه است و انگیزه‌ی زیادی برای اختلال در فعالیت‌های فیسبوک دارد. گزارشی تأییدنشده ادعا می‌کند مارک زاکربرگ یک بار از کارکنان شرکتش خواسته برای اپل دردسر ایجاد کنند.

درمقابل، تیم کوک نیز انتقاداتی از مدل کسب‌و‌کار فیسبوک مطرح کرده است. کوک می‌گوید این شرکت درگیر‌کردن کاربران با پلتفرم‌هایش را در اولویت بیشتری از حفظ حریم خصوصی آن‌ها قرار می‌دهد. مدتی بعد، در مصاحبه‌ای از تیم کوک پرسیده شد که «درصورت مواجهه با فاجعه‌ای مثل کمبریج آنالیتیکا چه اقدامی برای مدیریت بحران انجام می‌دادید؟» که تیم کوک در پاسخ گفت: «هرگز در چنین شرایطی قرار نمی‌گیرم.»

پوشاندن وب کم و میکروفون مک بوک اپل توسط مارک زاکربرگ / Mark Zuckerberg

سال‌ها قبل تصویر دیگری از زاکربرگ با مک بوک خبرساز شده بود. در آن تصویر دیدیم که زاکربرگ روی وب‌کم و میکروفون مک بوک را پوشانده است. مدیرعامل متا نگران است که اپل ازطریق وب‌کم و میکروفون مک بوک از او جاسوسی کند. باوجوداین، زاکربرگ همچنان مشغول استفاده از مک‌بوک است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات