مک بوک پرو ۱۳ اینچی با تراشه M2 و همان طراحی قدیمی به‌روز شد

دوشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
مک‌بوک پرو ۲۰۲۰ بدون هیچ‌گونه تغییری در طراحی یا مشخصات دیگر با تراشه‌ی M2 به‌روز شد.
تبلیغات

در جریان کنفرانس توسعه‌دهندگان اپل و در حاشیه معرفی جانشین تراشه M1 یعنی M2، اپل نسخه‌ی ۱۳ اینچی مک بوک پرو ۲۰۲۰ را با جدیدترین تراشه‌ی خود به‌روز کرد.

نسخه جدید مک‌بوک پرو ۱۳ اینچی، اولین عضو از خانواده مک‌بوک‌ پروها است که به تراشه M2 مجهز شده و تا ۲۴ گیگابایت حافظه یکپارچه (با ۵۰ درصد پهنای باند بیشتر) و تا ۲ ترابایت حافظه ذخیره‌سازی SSD پشتیبانی می‌کند. بااین‌حال هیچ تغییر ظاهری نسبت به مک‌بوک پروهای ۲۰۲۰ در آن دیده نمی‌شود. این بدان معنی است که تاچ‌بار همچنان وجود داشته و خبری از بریدگی بالای صفحه (ناچ) هم نیست.

اکنون با تراشه جدید، مک‌بوک پرو ۱۳ اینچی از نسخه‌ی M1 خود حدود ۴۰ درصد سریع‌تر بوده و تا ۲۰ ساعت عمر باتری بیشتری دارد. اگر خاطرتان باشد مک‌بوک پروهای ۲۰۲۱ که در اکتبر سال گذشته رونمایی شدند مجهز به تراشه‌های M1 Pro و M1 Max بودند و اکنون تنها بازمانده خانواده مک‌بوک پرو از سال ۲۰۲۰ مجهز به تراشه‌ی M2 می‌شود.

مک بوک پرو ۱۳ اینچ با پردازنده M2

تراشه‌ی M2 به‌کاررفته در مک‌بوک پرو از پردازنده‌ی مرکزی (CPU) هشت هسته‌‌ای و پردازنده‌ی گرافیکی (GPU) ده هسته‌ای قدرت می‌گیرد. اپل می‌گوید لپ‌تاپ جدیدش به‌لطف M2 تا ۳٫۴ برابر سریع‌تر از آخرین نسخه‌ی مک‌بوک پرو با پردازنده‌ی Core i7‌ اینتل عمل می‌کند و با بهره‌گیری از شتاب‌دهنده‌های سخت‌افزاری برای کدک‌‌ ProRes بهبود سه‌برابری را در پردازش چنین ویدئوهایی تجربه می‌کند.

همچنین حفظ طراحی مدل ۲۰۲۰ باعث شده که این لپ‌تاپ برخلاف مک‌بوک ایر ۲۰۲۲ از فن خنک‌کننده هم برخوردار باشد، بنابراین می‌توان انتظار داشت که این لپ‌تاپ نسبت به مک‌بوک ایر M2 در پردازش‌های سنگین‌، پایداری عملکردی بهتری از خود نشان دهد. قیمت مک‌بوک پرو M2 از ۱۲۹۹ دلار در مدل ۲۵۶ گیگابایتی با ۸ گیگابایت رم شروع شده و فروش آن از ماه آینده آغاز خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات