AMD و کوالکام عملکرد وای فای لپ تاپ‌های تجاری را تقویت می‌کنند

چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
AMD و کوالکام قصد دارند ازطریق پلتفرم FastConnect 6900 در پردازنده‌های سری Ryzen Pro 6000، لپ‌تاپ‌های تجاری را به استاندارد سریع‌تر وای فای مجهز کنند.
تبلیغات

ای ام دی و کوالکام در پروژه‌ی جدیدی قصد دارند عملکرد وای فای را در لپ‌تاپ‌های تجاری تقویت کنند. براساس آنچه تامز هاردور می‌نویسد، این دو شرکت در اطلاعیه‌ای مشترک می‌گویند پلتفرم FastConnect را به کامپیوترهایی می‌آورند که مجهز به پردازنده‌های Ryzen هستند. نتیجه‌ی همکاری بین AMD و Qualcomm در ابتدا در لپ‌تاپ‌های تجاری مجهز به پردازنده‌های سری Ryzen Pro 6000 و تراشه‌ی FastConnect 6900 پدیدار می‌شود.

به‌لطف همکاری بین AMD و کوالکام، استاندارد Wi-Fi 6 و Wi-Fi 6E به شماری از لپ‌تاپ‌های تجاری اضافه خواهد شد؛ البته لپ تاپ های مورداشاره اولین محصولات مجهز به این دو استاندارد نیستند.

AMD و کوالکام می‌گویند همکاری جدید شامل مایکروسافت نیز می‌شود. لپ‌تاپ‌هایی نظیر سری HP EliteBook 805 و سری Lenovo ThinkPad Z از مزایای ویژه‌ای که در قالب ویندوز ۱۱ ارائه می‌شود بهره‌مند خواهند شد. به‌طور مشخص‌تر، لپ‌تاپ‌های یادشده قرار است از سیستم Wi-Fi Dual Station ویندوز ۱۱ استفاده کنند.

Wi-Fi Dual Station پیش‌تر در لپ‌تاپ‌های گیمینگ استفاده شده است. به‌لطف این قابلیت، لپ‌تاپ‌ها می‌توانند از چند باند وای فای به‌صورت هم‌زمان استفاده کنند تا تأخیر کاهش یابد و اتصال قدرتمندتر و باثبات‌تری برقرار شود.

AMD همچنین می‌گوید راهکار ویژه‌ی AMD PRO Manageability را در قالب پردازنده‌های سری Ryzen Pro 6000 دردسترس قرار می‌دهد. تولیدکنندگان لپ تاپ باید این قابلیت را برای هر محصول فعال کنند؛‌ بنابراین استفاده از پردازنده‌های سری Ryzen Pro 6000 الزاماً به‌معنی بهره‌مندی لپ تاپ از AMD PRO Manageability نیست.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات