ایسوس ROG Strix Scar 17 Special Edition معرفی شد؛ قدرتمندترین لپ‌تاپ دنیا با رنگ‌آمیزی منحصربه‌فرد

سه‌شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
ایسوس ROG Strix SCAR 17 Special Edition با Core i9-12950HX، قدرتمندترین پردازنده‌ی دنیای لپ‌تاپ، گرافیک RTX 3080 Ti و رنگ‌آمیزی منحصربه‌فرد معرفی شد.
تبلیغات

ایسوس لپ‌تاپ گیمینگ ROG Strix SCAR 17 Special Edition خود را معرفی کرد. این دستگاه براساس نسخه‌ی استاندارد ROG Strix SCAR ساخته شده که در بررسی وب‌سایت‌های فناوری امتیاز درخورتوجهی کسب کرده است.

به‌گزارش ویندوز سنترال، درمقایسه‌با برادر خود، ROG Strix SCAR 17 Special Edition، قطعات داخلی قدرتمندتری ازجمله پردازنده‌ی مرکزی Core i9-12950HX اینتل و پردازنده‌ی گرافیکی لپ‌تاپ NVIDIA GeForce RTX 3080 Ti دارد. Core i9-12950HX که در دستگاه تعبیه شده، درواقع پردازنده‌ی ۶۵ واتی لپ‌تاپ است و فرکانس بوست ۵٫۲ گیگاهرتزی ارائه می‌دهد.

نسخه‌ی ویژه ROG Strix SCAR 17 به گرافیک لپ‌تاپ NVIDIA RTX 3080 Ti با حداکثر ۱۷۵ وات توان مصرفی پردازنده‌ی گرافیکی مجهز است. مشخصات این رایانه‌ی شخصی به آن اجازه می‌دهد با بهترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ رقابت کند.

ایسوس دو گزینه‌ی نمایشگر برای لپ‌تاپ گیمینگ جدید خود خواهد داشت که یکی QHD 240Hz و دیگری پنل FHD 360Hz است. هر دو نمایشگر زمان پاسخ ۳ میلی‌ثانیه‌ای دارند و از دالبی ویژن پشتیبانی می‌کنند و با Adaptiv Sync سازگار هستند.

لپ‌تاپ گیمینگ ROG Strix SCAR 17 Special Edition

سایر مشخصات ROG Strix SCAR 17 Special Edition مطابق با آن چیزی است که از دستگاهی در محدوده‌ی قیمت آن انتظار می‌رود. لپ‌تاپ مذکور از حداکثر ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی رم DDR5 با فرکانس ۴۸۰۰ مگاهرتز و سوئیچ MUX اختصاصی برای بهینه‌سازی عملکرد بازی برخوردار است.

به‌گفته‌ی ایسوس، ROG Strix SCAR 17 Special Edition از ترکیب فلزی مایعی به نام Conductanaut Extreme بهره می‌برد که CPU و GPU را حدود ۵ درجه‌ی سانتی‌گراد (۴۱ درجه‌ی فارنهایت) خنک‌تر از سایر ترکیبات حرارتی فلزی نگه می‌دارد. این لپ‌تاپ محفظه‌ی بخار نیز دارد که تقریباً ۴۹ درصد از صفحه‌ی اصلی و چهار هیت سینک و فن‌های Arc Flow آن را پوشش می‌دهد.

نسخه‌ی ویژه ROG Strix SCAR 17 از همان نورپردازی RGB و Armor Caps قابل شخصی‌سازی برخوردار است که در نسخه‌ی استاندارد دستگاه مشاهده می‌شود؛ اما در ساخت بعضی بخش‌های آن از طراحی خاصی نیز استفاده شده است. ایسوس برای اضافه‌کردن پترنی به لپ‌تاپ گیمینگ خود، از جوهر نامرئی استفاده کرده است که فقط در زیر نور UV ظاهر می‌شود.

لپ‌تاپ ROG Strix SCAR 17 Special Edition در سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۲۲ با قیمت پایه‌ی ۴۰۰۰ پوند دردسترس خواهد بود. درادامه، فهرست مشخصات این لپ‌تاپ را مشاهده می‌کنید:

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات