سامسونگ ویژگی Multi Control را با الهام از Universal Control اپل ارائه می‌دهد

شنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ قابلیتی به نام Multi Control را برای استفاده‌ی یکپارچه از گلکسی بوک 2 و گلکسی تب S8 ارائه می‌دهد که مشابه قابلیت Universal Control در لپ‌تاپ‌ها و تبلت‌های اپل است.
تبلیغات

شرکت‌های بزرگی که رقیب هم محسوب می‌شوند گاهی اوقات از ویژگی‌های مثبت محصولات یکدیگر ایده‌برداری می‌کنند تا قابلیتی جدید به محصول خود بیاورند. نمونه‌ی این اتفاق را بارها در صنعت موبایل و لپ تاپ مشاهده کرده‌ایم. آن‌طور که Wccftech می‌نویسد، سامسونگ قابلیتی به محصولاتش اضافه کرده است که بسیار شبیه به Universal Control در iPadOS و MacOS به‌نظر می‌رسد.

به‌طور مشخص‌تر سامسونگ قابلیتی در سری گلکسی بوک 2 و گلکسی تب S8 ارائه داده که Universal Control را در ذهن تداعی می‌کند. سامسونگ این قابلیت را Multi Control می‌نامد و می‌گوید کاربر در صورت تمایل می‌تواند از تبلت گلکسی تب S8 به‌عنوان نمایشگر ثانویه‌ برای لپ تاپ سامسونگ گلکسی بوک 2 استفاده کند.

به‌لطف قابلیت جدید Multi Control امکان استفاده از گلکسی بوک 2 برای تعامل با گلکسی تب S8 فراهم می‌شود. اپل پیش‌تر با Universal Control در iPadOS 15.4 و macOS 12.3 به کاربران امکان داده بود از دو دستگاه به‌عنوان یک دستگاه استفاده کنند.

به‌طور مشابه، با استفاده از Multi Control می‌توانید به‌صورت یکپارچه با تبلت و لپ تاپ سامسونگ تعامل برقرار کنید. برای مثال می‌توانید از ترک‌پد گلکسی بوک 2 بهره بگیرید و در بین منوهای مختلف گلکسی تب S8 جابه‌جا شوید یا فایل‌های مختلف را بین دو دستگاه منتقل کنید. همچنین می‌توانید از یک صفحه‌کلید برای تایپ روی هر دو دستگاه استفاده کنید.

دیدگاه شما درمورد قابلیت Multi Control سامسونگ و شباهت‌های آن به Universal Control اپل چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات