لپ‌تاپ جدید Lambda Tensorbook با سخت‌افزار قدرتمند و قابلیت‌‌های یادگیری ماشینی معرفی شد

چهارشنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
Lambda با همکاری ریزر از لپ‌تاپ جدید Tensorbook رونمایی کرد. این دستگاه برای افرادی که به منابع سخت‌افزاری در حوزه‌ی یادگیری ماشینی نیاز دارند، طراحی شده است.
تبلیغات

Lambda با همکاری ریزر لپ‌تاپ جدید و قدرتمند Tensorbook را معرفی کرد. این دستگاه به سخت‌افزار قدرتمند ازجمله پردازنده‌ی گرافیکی اختصاصی انویدیا GeForce RTX 3080 Max-Q مجهز شده که آن را از سایر لپ‌تاپ‌های مخصوص یادگیری ماشینی جدا می‌کند. این لپ‌تاپ همچنین دستگاهی ایدئال برای اجرای بازی است.

هما‌ن‌طور که DigitalTrends اشاره می‌کند، لپ‌تاپ جدید Tensorbook از بوت دوگانه پشتیبانی می‌کند. این دستگاه، گزینه‌ای ایدئال برای برنامه‌نویسان است و می‌توان از آن به‌عنوان سیستم مخصوص بازی نیز استفاده کرد.

لپ تاپ Razer x Lambda Tensorbook

Tensorbook علاوه‌بر مجهز شدن به سخت‌افزار قدرتمند با سیستم‌عامل پیش‌فرض لینوکس، نرم‌افزار یادگیری عمیق Lambda و پردازنده‌ی گرافیکی ابری این شرکت عرضه می‌شود. این لپ‌تاپ ابزارها و قدرت پردازشی موردنیاز مهندسان برای ایجاد، آموزش و آزمایش مدل‌های یادگیری عمیق را دراختیار آن‌ها قرار می‌دهد.

بیشتر مهندسان فعال در حوزه‌ی یادیگری ماشینی، به پردازنده‌ی گرافیکی اختصاصی لپ‌تاپ دسترسی ندارند که این شرایط آن‌ها را محبور می‌کند از منابع پردازش گرافیکی اشتراکی موجود روی دستگاه‌های راه‌دور استفاده کنند و این روش، باعث کاهش سرعت چرخه‌ی کاری آن‌ها خواهد شد. استفان بالابان یکی از بنیان‌گذاران و مدیرعامل Lambda در یک پست وبلاگی گفت:

زمانی‌ که برای اتصال به SSH سرور راه‌دور با مشکل مواجه شوید، به هیچ‌یک از کدهای محلی خود دسترسی نخواهید داشت و حتی نمی‌توانید مدل‌های موردنظرتان را به همکاران خود نشان دهید. Tensorbook جدید Lambda که با همکاری ریزر ساخته شده است این مشکل را رفع می‌کند. PyTorch و TensorFlow به‌طور پیش‌فرض روی این لپ‌تاپ نصب شده است و به شما اجازه می‌دهد مدل‌های خود را به‌سرعت آموزش داده و به دیگران نمایش دهید. این کار با رابط کاربری گرافیکی انجام می‌شود و دیگر خبری از SSH نیست.
لپ تاپ Razer x Lambda Tensorbook
لپ تاپ Razer x Lambda Tensorbook
لپ تاپ Razer x Lambda Tensorbook
لپ تاپ Razer x Lambda Tensorbook

Lambda Tensorbook از نمایشگر ۱۵٫۶ اینچی با وضوح ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل و نرخ نوسازی ۱۶۵ هرتز بهره می‌برد. این محصول به پردازنده‌ی اینتل Core i7-11800 و پردازنده‌ی گرافیکی انویدیا GeForce RTX30 مجهز شده است. از دیگر مشخصات فنی این لپ‌تاپ می‌توان به ۶۴ گیگابایت رم DDR4، دو ترابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی از نوع SSD، پشتیبانی از تاندربولت ۴، وب‌کم 1080p و بدنه‌ی یکپارچه‌ی آلومینیومی اشاره کرد. وزن این دستگاه نیز تقریباً دو کیلوگرم است.

اگر با دیدن Tensorbook، به‌یاد طراحی لپ‌تاپ نمادین Razer Blade افتاده‌اید، اشتباه نمی‌کنید. این محصول از طراحی نوت‌بوک Razer بهره می‌برد ولی به‌جای رنگ مشکی مات با رنگ نقره‌ای عرضه می‌شود.

سخت‌افزار Tensorbook به‌عنوان یک سیستم گیمینگ، بسیار قدرتمند است اما اگر به‌دنبال یک لپ‌تاپ کاملاً تخصصی برای بازی هستید، بهتر از یکی از مدل‌های Razer را خریداری کنید. سیستم‌عامل لینوکس که به‌طور پیش‌فرض روی Tensornook نصب شده‌ است، احتمالاً برای اجرای بازی‌های رایانه‌ای چندان بهینه نیست. البته کاربران می‌توانند با استفاده از بوت دوگانه، سیستم‌عامل ویندوز را نیز روی این دستگاه اجرا کنند.

Tensorbook جدید Lambda با قیمت ۳۴۹۹ دلار دردسترس خریداران قرار دارد. در مقام مقایسه، لپ‌تاپ Razer Blade 15 Advanced که از پردازنده‌ی اینتل Core i7 11800H، پردازنده‌ی گرافیکی انویدیا GeForce RTX 3080، حافظه‌ی ذخیره‌سازی یک ترابایتی، نمایشگر ۱۵٫۶ اینچی QHD با نرخ نوسازی ۲۴۰ هرتز و ۳۲ گیگابایت رم بهره می‌برد با قیمت ۳۰۹۹ دلار به‌ بازار عرضه شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات