اپل ایده تولید مک بوک تاشدنی ۲۰ اینچی را بررسی می‌کند

سه‌شنبه ۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
گفته می‌شود اپل تصمیم گرفته عرضه‌ی آیفون تاشدنی را تا سال ۲۰۲۵ به تعویق بیندازد. جالب‌تر این است که احتمالاً در سال ۲۰۲۶ یا ۲۰۲۷ شاهد عرضه‌ی نوت بوک تاشدنی اپل خواهیم بود.
تبلیغات

مؤسسه‌ی مشاوران زنجیره‌ی تأمین نمایشگر موسوم به DSCC اخیراً گزارش مفصلی منتشر کرده است تا جزئیات رشد فروش گوشی‌های تاشدنی شرکت‌هایی مثل سامسونگ را مورد بررسی قرار دهد و در بخشی از این گزارش به تلاش‌های اپل برای تولید آیفون تاشدنی اشاره شده است.

بر‌ اساس آنچه 9to5Mac می‌نویسد، راس یانگ، تحلیلگر DSCC، می‌گوید اپل احتمالاً عرضه‌ی آیفون تاشدنی را تا سال ۲۰۲۵ به تعویق انداخته است و در همین حین ایده‌ی تولید لپ‌ تاپ تاشدنی را بررسی می‌کند.

راس یانگ می‌گوید در ابتدا پیش‌بینی می‌شد آیفون تاشدنی سال آینده‌ی میلادی از راه برسد، اما طی مکالمات با منابعی در زنجیره‌ی تأمین متوجه شده که باید دو سال دیرتر انتظار عرضه‌ی این محصول را داشته باشیم. یانگ می‌گوید که به‌ نظر می‌رسد اپل هیچ عجله‌ای برای حضور در بازار تاشدنی‌ها ندارد و تولید آیفون تاشدنی ممکن است حتی بیشتر از آن هم طول بکشد.

جالب‌ترین نکته در گزارش جدید DSCC این است که گفته شده اپل ایده‌ی تولید نوعی نوت بوک تاشدنی را در سر می‌پروراند. طبق گزارش جدید، اپل در حال مذاکره با تأمین‌کنندگان است و درحالی‌که این محصولِ احتمالی به‌این‌زودی‌ها عرضه نمی‌شود، شرکت کوپرتینویی فعلاً به تولید نوعی دستگاه تاشدنی ۲۰ اینچی فکر می‌کند.

نوت بوک تاشدنی اپل در حالت نیمه‌تا‌شده با صفحه‌ کلید فول‌سایز در نقش لپ‌تاپی عادی ظاهر می‌شود و در حالت بازشده کارکردهای مانیتوری ۲۰ اینچی را ارائه می‌دهد. این مانیتور احتمالاً وضوح 4K UHD یا حتی بالاتر را ارائه خواهد داد. پیش‌بینی شده است لپ تاپ تاشدنی اپل بعد از سال ۲۰۲۵ عرضه شود (احتمالاً ۲۰۲۶ یا ۲۰۲۷). راس یانگ می‌گوید با این‌که تا عرضه‌ی لپ تاپ تاشدنی اپل چند سال فاصله داریم، تولید چنین محصولی از جانب اپل خبر خوبی برای صنعت تاشدنی‌ها است.

شرکت‌های بزرگ اندرویدی با تمام توان وارد بازار دستگاه‌های تاشدنی شده‌اند و به مرور زمان فروش محصولاتشان را بالاتر می‌برند، اما اپل تصمیم گرفته فعلاً به این بازار ورود نکند. سامسونگ اکنون چند نوع تاشدنی مختلف به کاربران ارائه می‌دهد، اما اپل پروژه‌ی تولید دستگاه تاشدنی را در خفا پیش می‌برد. مینگ‌چی کو، تحلیلگر مورداحترام، پیش‌تر گفته نسل اول آیفون تاشدنی اپل هر زمان که عرضه شود، فروش ۲۰ میلیون واحدی را ثبت خواهد کرد.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات