مدل پایه مک‌بوک پرو M2 احتمالا در ماه مارس معرفی خواهد شد

سه‌شنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
گزارشی جدید حاکی از آن است که اپل احتمالاً در مارس ۲۰۲۲، از مدل پایه‌ی مک‌بوک‌ پرو M2 رونمایی خواهد کرد.
تبلیغات

مارک گرمن از بلومبرگ به‌تازگی اعلام کرده است که اپل در حال برنامه‌ریزی برای معرفی مک‌بوک پرو M2 جدید است. اکنون منابع نزدیک به زنجیره‌ی تأمین‌کنندگان این شرکت مدعی شده‌اند که مک‌بوک پرو جدید اوایل مارس سال جاری رونمایی خواهد شد.

به‌گزارش 9to5mac، دیجی‌تایمز اعلام کرده اپل قصد دارد مک‌بوک پرو جدید M2 خود را اوایل ماه آینده معرفی کند. طبق گزارش‌ها، این شرکت مجموعه‌ای از دستگاه‌های جدید خود را در ماه مارس معرفی خواهد کرد که ازجمله‌ی این محصولات می‌توان به مک‌بوک پرو جدید M2، آیفون SE ۲۰۲۲ و آیپد 5G مقرون‌به‌صرفه اشاره کرد. مک‌بوک پرو جدید M2 به‌جز پردازنده، ازنظر سایر مشخصات فنی شبیه مک‌بوک پرو M1 خواهد بود که این موضوع باعث می‌شود شرکای زنجیره‌ی تأمین‌کنندکان مک‌بوک پرو در تعطیلات یک‌هفته‌ای سال نو قمری، تولید خود را حفظ کنند.

درحالی‌که تحلیلگران از مدتی قبل برنامه‌های اپل را برای رویداد معرفی آیفون SE ۲۰۲۲ و آیپد ایر و مک جدید گزارش داده بودند، دیجی‌تایمز معتقد است که این شرکت در رویداد مذکور مک‌بوک پرو M2 جدید سطح پایه را نیز رونمایی خواهد کرد.

تراشه M2 اپل

مارک گرمن در خبرنامه‌ی Power On خود، نکاتی درباره‌ی مک‌بوک پرو جدید ارائه کرد و گفت که این محصول مثل مک‌بوک پرو ۲۰۲۱ از نوار لمسی بهره نخواهد برد و نمایشگر آن LED یا پروموشن نیست. گفته شده است این دستگاه از پردازنده‌ی M2 بهره خواهد برد که درمقایسه‌با M1 بهبود یافته است؛ اما همچنان ضعیف‌تر از تراشه‌های M1 Pro و M1 Max است.

این یعنی مک‌بوک پرو M2 جدید احتمالاً از ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی رم و دو ترابایت SSD پشتیبانی خواهد کرد. این در حالی است که تراشه‌های قدرتمند اپل امکان پشتیبانی از ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی رم را ارائه می‌دهند.

وب‌سایت 9to5Mac به این نکته اشاره می‌کند که اپل در حال برنامه‌ریزی برای معرفی محصولات مختلفی با تراشه‌ی M2 است. همان‌طورکه گرمن گزارش داده است، شرکت اهل کوپرتینو قصد دارد آی‌مک ۲۴ اینچی جدید و مک‌مینی سطح پایه و مک‌بوک ایر بهبودیافته را با این پردازنده روانه‌ی بازار کند. همچنین، اپل در اواخر سال جاری آیپد پرو M2 جدیدی معرفی خواهد کرد.

باتوجه‌‌به اینکه اپل همچنان دچار محدودیت‌های عرضه است، این احتمال اندک است که این شرکت در رویداد ماه مارس خود همه‌ی مک‌های جدید را رونمایی کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات