اپل: روند بازبینی و انتشار برنامه‌های اپ استور در بازه تعطیلات کریسمس متوقف نخواهد شد

سه‌شنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۵
مطالعه 2 دقیقه
گفته می‌شود اپل مرخصی معمول تیم‌های بازبینی اپ استور را در بازه تعطیلات کریسمس منحل کرده است؛ اما ظاهرا فرایند تأیید اپلیکیشن‌ها کندتر از معمول خواهد بود.
تبلیغات

طبق روال معمول اغلب شرکت‌ها در بازه تعطیلات کریسمس بسیاری از فعالیت‌هایشان را متوقف می‌کنند و کارکنانشان مرخصی می‌هند. اپل نیز به‌طور سُنتی این رسم را در سالیان گذشته حفظ کرده است. بااین‌حال، به‌نظر می‌رسد که امسال بخش بازبینی اپ استور از این قاعده مستثنی خواهد بود؛ زیرا ظاهرا کوپرتینویی‌ها به‌دلیل حجم بسیار زیاد به‌روزرسانی‌ها و اپلیکیشن‌های جدید در بازه یادشده، تیم‌های بازبینی خود را امسال به تعطیلات نخواهند فرستاد.

اپل بار ارسال پستی در سایت توسعه‌دهنده‌اش می‌گوید:

امسال، ما خوشحالیم که در طول تعطیلات آینده به پذیرش برنامه‌ها در اپ استور کانکت ادامه می‌دهیم. مطمئن شوید که برنامه‌های شما به‌روز و برای شلوغ‌ترین فصل در اپ استور آماده هستند. لطفا توجه داشته باشید که بررسی‌ها ممکن است از ۲۴ تا ۲۸ نوامبر و ۲۳ تا ۲۷ دسامبر تکمیل شوند.

به‌طور کلی، شواهد نشان می‌دهد که با شیوع ویروس کرونا و به تبع آن، تغییر شیوه‌ی زندگی، اغلب مردم کارهای خود را در خانه انجام می‌دهند و از قرار معلوم گرایش به نرم‌افزار و بازی‌ بیش از گذشته شده است. دراقع تعطیلات سال نو میلادی نیز پیک این بازار محسوب می‌شود؛ بنابراین این اقدام اپل می‌تواند برای توسعه‌دهندگان بسیار جذاب و حائز اهمیت باشد؛ زیرا آن‌ها می‌توانند بازی‌ها و برنامه‌هایشان را پیش از کریسمس در اپ استور منتشر کنند و این بازه‌ی بسیار شلوغ و پردرآمد بهره‌مند شوند.

جالب است بدانید که تخمین‌های سال گذشته میلادی حاکی از آن بودند که دارندگان آیفون و آیپد در روز کریسمس مبالغ هنگفتی برای خرید برنامه و بازی‌ خرج کرده‌اند. اپ استور با رشد ۳۵٫۲ درصدی در مقایسه با بازه‌ی زمانی مشابه در سال گذشته، توانست ۲۷۸٫۶ میلیون دلار درآمد کسب کند که رکوردی جدیدی برای این فروشگاه محسوب می‌شد. آمار مذکور باعث شد فروشگاه نرم‌افزاری اپل ۶۸٫۴ درصد از کل درآمد روز کریسمس را به خود اختصاص دهد!

البته باید به این نکته اشاره داشت که این ویژگی برای ناشران کتاب‌های الکترونیکی که از سیستم بازبینی و تأیید مشابه به‌عنوان توسعه‌دهندگان برنامه استفاده می‌کنند، درنظر گرفته نشده است. برای مثال، کتاب‌های جدیدی که برای انتشار در ۳ ژانویه ۲۲ برنامه‌ریزی شده‌اند، همچنان باید تا ۱۳ دسامبر ۱۳ در اپل آپلود شوند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات