تماشا کنید: عملکرد مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی ۲۰۲۱ در اجرای بازی‌ها

یک‌شنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
جدیدترین ویدئو کانال یوتیوبی مکس‌تِک، عملکرد گیمینگ مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی مبتنی‌بر تراشه‌های اپل سلیکون را بررسی کرده است و نتایج نشان می‌دهد که نوت‌بوک اپل حتی در اجرای غیربومی بازی‌ها نیز عملکرد قابل‌قبولی ارائه می‌دهد.
تبلیغات

همواره بخش گیمینگ یکی از مشکلات کامپیوترهای مک و سیستم‌عامل آن‌ها بوده است و در سالیان گذشته، استفاده از تراشه‌های گرافیکی ضعیف و همکاری‌نکردن اپل با توسعه‌دهنگان بازی‌ها، سبب شده است که غول دنیای فناوری در این بخش هیچ حرفی برای گفتن درمقابل مایکروسافت با انبوهی از آی‌پی‌های انحصاری و ویژگی‌های خاص گیمینگ نهفته در ویندوز نداشته باشد.

بااین‌حال، به‌نظر می‌رسد که این شکاف با ارائه‌ی تراشه‌های اختصاصی مبتنی‌بر معماری آرم کمی بهبود یافته است و اکنون حداقل می‌توان بازی‌ها را با فریم‌ریت و رزولوشن و گرافیک خوبی در مدل‌های جدید مک‌بوک پرو اجرا کرد. کانال یوتیوبی مکس‌تِک که معمولاً به‌دلیل بررسی محصولات اپل و مقایسه‌ی آن‌ها با سایر رقبا شناخته می‌شود، در ویدئو جدیدش برخی از معدود بازی‌هایی که می‌توان به‌خوبی روی مک‌های جدید اجرا کرد، بررسی کرده است.

بررسی مذکور شامل بازی‌هایی همچون گرند دفت اوتو ۵ (GTA V)، ورلد او وارکرفت، کانتر استرایک، ویچر ۳، دوتا ۲، لیگ او لجندز و... است که تقریبا همگی آن‌ها به‌جز ورلد او وارکرفت به‌صورت غیر‌بومی و روی ترجمه‌گر روزتای ۲ اجرا می‌شوند.

روزتای ۲ ابزار ترجمه‌ی خودکار نرم‌افزار اپل است که در مک‌اواس برای ترجمه‌ی بلافاصله کد x86 استفاده می‌شود. این ابزار ایجاد شده است تا اکثر برنامه‌های پردازنده‌های مبتنی‌بر اینتل x86 را به‌صورت سازگاری به پردازنده‌های مبتنی‌بر آرم منتقل کند و تا وقتی توسعه‌دهندگان نرم‌افزارهایشان را برای پردازنده و معماری جدید بهینه کنند، روزتای ۲ جای خالی آن‌ها را برای کاربران پر می‌کند؛ اما طبیعتا روزتای ۲ اجرای نرم‌افزارهای بهینه‌نشده را محدود می‌کند و سبب افت عملکرد می‌شود.

تماشا در یوتیوب

نتایج بررسی یادشده حاکی از آن است که مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی جدید عملکرد قابل‌قبولی در اجرای بازی‌ها ارائه می‌دهد. درواقع، هنوز هم مک‌ها بهترین گزینه برای بازی‌کردن نیستند؛ اما به‌نظر می‌رسد که اپل در این زمینه حرف‌هایی برای گفتن دارد و درواقع، با ارائه‌ی سخت‌افزار قدرتمند توپ را به زمین توسعه‌دهندگان انداخته است. اجرای خوب بازی‌ها روی روزتای ۲ این نوید را می‌دهد که بهینه‌سازی بومی آن‌ها شاید مک‌ها را نیز به زمینه‌ای برای گمینگ تبدیل کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات