گلکسی بوک های ۲۰۲۱ سامسونگ با پردازنده نسل یازدهم اینتل معرفی شدند

سه‌شنبه ۴ آبان ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
گلکسی بوک و گلکسی بوک Odyssey و گلکسی بوک پرو ۳۶۰ 5G با پردازنده نسل یازدهم اینتل معرفی شدند.
تبلیغات

سامسونگ سه محصول جدید برای اضافه‌شدن به خط گلکسی‌بوک معرفی کرده است: گلکسی بوک و گلکسی بوک Odyssey و گلکسی بوک پرو ۳۶۰ 5G. درحالی‌که هیچ‌یک از این مدل‌ها ویژگی‌های خارق‌العاده‌ای ندارند، می‌توان آن‌ها را پیشرفت طبیعی سامسونگ پس از تلا‌ش‌های اخیرش به‌منظور تبدیل سری گلکسی‌بوک به محصولی همگانی‌تر دانست.

به‌گزارش ورج، دردسترس‌ترین پیشنهاد سامسونگ گلکسی بوک ۱۵٫۶ اینچی معمولی باشد و دو محصول دیگر ۱۱ نوامبر وارد قفسه‌های فروشگاه می‌شوند. در‌حال‌حاضر، مدلی ۷۴۹/۹۹ دلاری در Best Buy مشاهده می‌شود که به Core i5-1165G7 و ۸ گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی مجهز است. همچنین، پیکربندیCore i7-1165G7 این محصول با ۱۶ گیگابایت حافظه رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی ۹۹۹.۹۹ دلار قیمت دارد.

با فرض اینکه صفحه‌کلید و صفحه‌نمایش و سایر بخش‌های این محصولات باکیفیت هستند، قیمت‌های آن‌ معقول به‌نظر می‌رسد. با‌‌توجه‌به کیفیت راضی‌کننده‌ای که تاکنون سری گلکسی‌بوک، مخصوصا در بخش نمایشگرها ارائه داده است، می‌توان به این موضوع خوش‌بین بود.

علاوه‌بر قیمت، به‌نظر می‌رسد یکی از ویژگی‌های اصلی گلکسی‌بوک ضخامت ۰٫۶۱ اینچی آن است که باعث می‌شود نسبتا قابل‌حمل باشد. هنوز سامسونگ اطلاعاتی از وزن آن ارائه نکرده است؛ اما می‌توان حدس زد که این گلکسی‌بوک چندان سنگین نخواهد بود. همچنین این محصول از مجموعه پورت‌های جذابی شامل اسلات نانو سیم‌کارت و microSD، دو USB-C، یک USB-A و یک جک صدا برخوردار است.

در جایگاه بعدی، گلکسی‌بوک Odyssey با قیمت ۱،۳۹۹ دلار دیده می‌شود. این دستگاه با اندازه ۱۵٫۶ اینچی خود بیشتر ورک‌استیشن است که با پردازنده‌های سری H اینتل و GeForce RTX 3050 Ti انویدیا پیکربندی می‌شود. اگرچه 3050 Ti پردازنده گرافیکی نسبتا متوسطی ​​است و نتایجش در سیستم‌های گران‌تر خارق‌العاده نیست، مطمئنا ۱،۳۹۹ دلار قیمت مقرون‌به‌صرفه‌ای برای ورک‌استیشن تلقی می‌شود.

گلکسی بوک سامسونگ

قیمت مدل ۱۳٫۳ اینچی گلکسی بوک پرو ۳۶۰ 5G نیز از ۱،۳۹۹ دلار شروع می‌شود. باید به این مسئله اشاره کرد که قیمت نسخه غیر 5G این دستگاه از ۱،۰۰۹/۹۹ دلار آغاز می‌شود؛ بنابراین با اینکه هنوز مشخصات مدل پایه 5G را نمی‌دانیم، به‌نظر می‌رسد قرار است مبلغ نسبتا زیادی را صرفا برای اتصال 5G پرداخت کنیم.

این مدل از نمایشگری برخوردار است که می‌توان آن را تا و از دستگاه مانند تبلت استفاده کرد. همچنین، باید به عمر باتری عالی گلکسی بوک پرو ۱۵ اینچی و همراه‌بودن آن با قلم S Pen اشاره کرد.

گلکسی بوک سامسونگ

قیمت همه دستگاه‌های معرفی‌شده در این مقاله باتوجه‌‌‌به مشخصاتشان بسیار مقرون‌به‌صرفه به‌نظر می‌رسد؛ اما در‌این‌میان جدیدترین گلکسی‌بوک ویژگی مهمی دارد که آن را از دیگر اعضای هم‌خانواده‌اش متمایز می‌کند. دیدن برچسب ۷۴۹ دلاری روی این دستگاه آن‌هم با‌‌توجه‌‌به کیفیت ساخت درخورتوجه لپ‌تاپ‌های سری گلکسی‌بوک سامسونگ اتفاقی بسیار جذاب است. ترکیب قیمت عالی جدیدترین نسخه گلکسی‌بوک با طراحی جذاب و تراشه نسل‌یازدهمی به‌کاررفته در آن، از فروش چشمگیر آن خبر می‌دهد.

درپایان، باید به این نکته اشاره کنیم با‌توجه‌به اینکه در گذشته خط‌تولید گلکسی‌بوک به علاقه‌مندان سامسونگ محدود شده بود، بد نیست شاهد گسترش بیشتر آن را در بازار میان‌رده‌ها که باشیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات