تماشا کنید: ویدئوهای یوتیوبرها از جعبه‌گشایی مک‌بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی

دوشنبه ۳ آبان ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
پیش از عرضه مک‌بوک پرو ۲۰۲۱، یوتیوبرها به‌سراغ جعبه‌گشایی جدیدترین نوت‌بوک‌های حرفه‌ای اپل رفته‌اند که به‌موجب آن می‌توانیم با تغییرات و جزئیات طراحی این محصول بیشتر آشنا شویم.
تبلیغات

مک‌بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی جدیدترین دستاوردهای اپل در بازار نوت‌بوک‌های حرفه‌ای محسوب می‌شوند که طبق اعلام اپل، از فردا راهی ویترین فروشگاه‌های خُرده‌فروشی خواهند شد. بااین‌حال طبق روال معمول، غول دنیای فناوری نوت‌بوک‌های جدیدش را برای بررسی اولیه پیش از موعد دردسترس یوتیوبرها قرار داده است و به‌واسطه همین موضوع، اکنون نخستین جعبه‌گشایی مدل‌های جدید مک‌بوک پرو را شاهد هستیم.

با هدف تکمیل پنجره زمانی دوساله برای گذار از تراشه‌های اینتل، اپل پیکربندی هر دو مدل مک‌بوک پرو جدید را با تراشه‌های میان‌نسلی ا‌م‌وان پرو و ام‌وان مکس عرضه خواهد کرد که از‌قضا بهبود چشمگیری را نیز نوید می‌دهند. تراشه‌های جدید در‌حقیقت SOC (سیستم‌روی‌چیپ) هستند که کنترلرهای درگاه ورودی و خروجی، پردازنده مرکزی، پردازنده گرافیکی و موتور عصبی را در سیلیکون واحدی با حافظه یکپارچه ترکیب می‌کنند. درنتیجه، ام‌وان پرو و ام‌وان مکس نه‌تنها روند کارهای فشرده‌ای که قبلا در نوت‌بوک غیرممکن بود، به‌راحتی انجام می‌دهند؛ بلکه عمر باتری فوق‌العاده‌ای را نیز به‌ارمغان می‌آورد.

نوت‌بوک‌های جدید اپل شارژدهی کم‌نظیری ارائه می‌دهند و می‌توان دلیل آن را استفاده از پردازنده بسیار بهینه M1 Pro و M1 Max دانست. اپل مدعی است که باتری مک‌بوک پرو ۱۴ اینچی به‌طور مداوم هنگام پخش ویدئو تا ۱۷ و وب‌گردی تا ۱۱ ساعت می‌تواند دوام می‌آورد.

این در حالی است که مدل ۱۶ اینچی این ارقام را به‌ترتیب تا ۲۱ و ۱۴ ساعت افزایش می‌دهد. اپل مک‌اواس مانتری را نیز منطبق با تراشه‌های جدید بهینه کرده است تا هماهنگی سخت‌افزار و نرم‌افزار را به بیشترین حد خود برساند.

هر دو مدل به نمایشگر لیکوئید رتینا XDR مجهز شده‌اند که اپل از آن به‌عنوان بهترین نمایشگر در نوت‌بوک‌ها یاد می‌کند که از محدوده دینامیکی فوق‌العاده و نسبت کنتراست یک‌میلیون به یک برخوردار است. در نمایشگر یادشده، محتوای HDR در عکس‌ها و ویدئوها و بازی‌ها زنده به‌نظر می‌رسند و با جزئیات باورنکردنی در سایه‌ها، رنگ‌ها بسیار دقیق و واقعی برجسته می‌شوند. هر نمایشگر کالیبره‌ شده است و از حالت‌های رفرنس حرفه‌ای برای درجه‌بندی رنگ HDR، عکاسی، طراحی و تولید چاپ بهره می‌برد.

تماشا در یوتیوب

تماشا در یوتیوب

تماشا در یوتیوب

تماشا در یوتیوب

تماشا در یوتیوب

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات