مک‌بوک ایر ۲۰۲۲ احتملا دارای تراشه M2، درگاه مگ‌سیف، صفحه‌کلید و حاشیه‌های سفید خواهد بود

جمعه ۳۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۰
مطالعه 3 دقیقه
گفته می‌شود اپل قصد دارد نسل بعدی مک‌بوک ایر را در سال آینده میلادی عرضه کند و ظاهرا این محصول دارای حاشیه‌های باریک سفید، تراشه M2، درگاه مگ‌سیف و برخی دیگر از بهبودهای سخت‌افزری خواهد بود.
تبلیغات

به‌دنبال رونمایی از مک‌بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی، اکنون گفته می‌شود اپل در صدد رونمایی از نسل بعدی مک‌بوک ایر با زبان طراحی جدید در نیمه نخست ۲۰۲۲ است. به‌طور کلی، سال آینده میلادی یکی از مهم‌ترین دوره‌ها در طول تاریخ کامپیوترهای مک محسوب خواهد شد؛ چراکه غول دنیای فناوری طبق ضرب‌الاجل دوساله خود، گذار از تراشه‌های اینتل را تکمیل خواهد کرد و احتمالا مک پرو به‌عنوان آخرین سنگر اینتل توسط تراشه‌های اختصاصی اپل مبتنی بر معماری آرم فتح خواهد شد.

افشاگری در توییتر با نام کاربری Dylandkt مدعی است که نسل بعدی مک‌بوک ایر دارای چندین ویژگی وام گرفته‌شده از مک‌بوک پرو جدید خواهد بود. گفته می‌شود مدل‌های آینده دارای مؤلفه‌هایی هستند که کاملاً شبیه مک‌‌بوک‌های پرو جدید به‌نظر می‌رسد؛ اما دارای بدنه نازک‌تر، حاشیه‌های سفید رنگ و بدون مارک تجاری MacBook Air در حاشیه تحتانی خواهد بود. افشاگر یادشده خاطرنشان می‌کند که این مدل گزینه‌های رنگی مشابه با آی‌مک ۲۴ اینچی ارائه می‌دهد و از قرار معلوم، صفحه‌کلید جدید نیز هم‌سو با حاشیه‌ها کاملا سفید خواهد شد. ظاهراً کلیدهای نیم‌قد فانکشن نیز جای خود را به نمونه‌های مشابه مک‌بوک پرو در سایز کامل خواهند داد و یک دوربین فیس‌تایم 1080p نیز در حاشیه فوقانی (احتمالا ناچ) تعبیه می‌شود.

در این گزارش آمده است که کوپرتینویی‌های برای دستگاه جدیدشان کارت‌خوان SD را درنظر نگرفته‌اند و طبیعتاً مدل یادشده به دلیل ضخمات بسیار باریک، از درگاه HDMI نیز بهره نخواهد گرفت. اولترابوک مذکور در بطن خود پذیرای تراشه قدرتمند و درعین‌حال بسیار کم‌مصرف M2 خواهد بود. البته باید به این نکته توجه داشت که تراشه M1 Pro و M1 Max با توجه به هسته‌های پردازشی و گرافیکی بیشتر، همچنان از تراشه M2 قدرتمندتر خواهند بود. در حقیقت، M2 احتمالاً تکنولوژی ساخت و هسته‌های جدیدتری خواهد داشت و قدرت پردازشی نسل بعدی محصولات پایه اپل نظیر مک‌بوک ایر و آیپد پرو را تأمین خواهد کرد.

تراشه جدید مانند نسل گذشته‌ می‌تواند دارای ۸ هسته پردازشی (CPU)، شامل ۴ هسته قدرتمند و ۴ هسته کم‌مصرف باشد؛ با این‌ تفاوت که هسته‌های یادشده از طراحی جدیدی برخوردار هستند و قدرت به‌مراتب بیشتر به ارمغان می‌آورند. افزون بر این، احتمالاً شاهد پیکربندی جدید گرافیک تا ۱۰ هسته خواهیم بود. این در حالی است که تراشه M1 شامل دو گزینه‌ی گرافیکی ۷ و ۸ هسته‌ای است.

با تأکید بر شایعات پیشین، ادعا می‌شود که مک‌بوک ایر بعدی تنها دارای درگاه USB-C خواهد بود و یک آداپتور برق ۳۰ وات نیز انرژی مورد نیاز دستگاه را تأمین خواهد کرد. این دستگاه همچنین با توجه به تراشه بسیار بهینه، مانند نسل گذشته نیازی به فن برای خنک شدن اجزاری داخلی نخواهد داشت و تنها از یک هیت سینک بهره خواهد گرفت.

سایر اطلاعات فاش‌شده حاکی از آن است که مک‌بوک ایر جدید می‌تواند‌ دارای ناچ مشابه مک‌‌بوک پرو باشد که با توجه به استفاده از دوربین فیس‌تایم ۱۰۸۰ تا حدودی منطقی به‌نظر برسد. همچنین جدیدترین اولترابوک اپل ممکن است دارای نمایشگر مبنی ال‌ای‌دی باشد؛ اما Dylandkt می‌گوید که فناوری پروموشن را برای پشتیبانی از محتوای تطبیقی ۱۲۰ هرتز را شامل نمی‌شود. احتمال تغییر نام نیز وجود دارد؛ زیرا گفته می‌شود اپل تنها نام «MacBook» را برای این دستگاه در نظر گرفته است.

افشاگر یادشده سوابق نسبتاً خوبی در ارائه جزئیات محصولات آینده اپل دارد. برای مثال، وی پنج ماه مانده به رونمایی از آیپد پرو ۲۰۲۱، ادعا کرد این محصول به پردازنده M1 مجهز خواهد شد و اخیرا نیز گزارش داده است که مک‌بوک ایر ۲۰۲۲ نخستین محصولی خواهد بود که در بطن آن نسل بعدی تراشه‌های اپل با نام احتمالی M2 قرار خواهد گرفت. البته همیشه این احتمال وجود دارد که اپل محصول نهایی را متفاوت با شایعات ارائه بدهد؛ بنابراین، پیشنهاد می‌شود این خبر را تا انتشار اخبار رسمی و موثق‌تر به‌عنوان شایعه در نظر بگیرید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات