خریداران مک بوک پرو ۱۶ اینچی باید بیشتر از دیگران صبر کنند

سه‌شنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۰
مطالعه 1 دقیقه
مدل ۱۶ اینچی مک بوک پرو ۲۰۲۱ مجهز به تراشه پرقدرت M1 Max و رم ۳۲ گیگابایتی، تا ماه دسامبر (آذر-دی) به دست خریداران نخواهد رسید.
تبلیغات

اپل در رویداد سخت‌افزاری دوشنبه‌شب از جدیدترین مدل مک بوک پرو در دو نسخه ۱۴ و ۱۶ اینچی رونمایی کرد. قلب تپنده نسل جدید مک بوک پرو تراشه‌ی جدید و پرقدرت M1 Max است که به ادعای اپل، در حوزه پردازشی ۷۰ درصد سریع‌تر از تراشه M1 عمل می‌کند. این مک‌بوک‌های جدید از دو هفته دیگر به دست خریداران خواهند رسید؛ اما مدل ۱۶ اینچی تا ماه دسامبر (آذر-دی) ارسال نخواهد شد.

به گزارش Cnet، هنگام ثبت سفارش مدل ۱۶ اینچی مک بوک پرو جدید در وب‌سایت اپل که مجهز به تراشه M1 Max با کارت گرافیک ۲۴ یا ۳۲ هسته‌ای است، تاریخ ارسال از ماه نوامبر به اوایل دسامبر به تأخیر می‌افتد. انتخاب مک بوک پرو با رم ۶۴ گیگابایتی این تاریخ را حتی عقب‌تر از این و بین ۱۰ تا ۲۳ دسامبر قرار می‌دهد.

اپل هنوز دلیلی برای این تأخیر اعلام نکرده است و مشخص نیست آیا ارتباطی با کمبود جهانی تراشه داشته باشد یا خیر. خرید مک‌بوک‌های جدید با تمام لوازم جانبی آن تا ۶ هزار دلار هزینه خواهد داشت. علاوه بر تراشه‌های قدرتمند، این لپ‌تاپ از قابلیت‌هایی چون شارژر مگ‌سیف، حذف تاچ بار،‌ وب‌کم 1080p و نمایشگر ۱۲۰ هرتز بهره می‌برد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات