سرفیس گو 3 با بهبود ۶۰ درصدی توان پردازشی، رونمایی شد

چهارشنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۹
مطالعه 3 دقیقه
مایکروسافت دقایقی پیش در جریان رویداد خود از نسل سوم لپ‌تاپ خوش قیمت سرفیس گو رونمایی کرد که نسبت به نسل پیشین، افزایش ۶۰ درصدی توان پردازنده را تجربه کرده است.
تبلیغات

مایکروسافت سرفیس گو ۳ دقایقی پیش طی رویداد ردموندی‌ها رونمایی شد. سری گو، از لحاظ زبان طراحی شباهت بسیار زیادی به سری سرفیس پرو دارد؛ البته با این تفاوت که نمایشگر کوچک‌تر قابلیت حمل آن را افزایش داده است و همچنین پردازنده‌ی ضعیف‌تر، دستگاه را به گزینه‌ی مناسبی برای کاربران عادی تبدیل می‌کند.

سرفیس گو ۳ از نظر پردازشی شاهد ارتقا بوده است، به‌طوری‌که بنابرادعای مایکروسافت، با بگارگیری پردازنده‌ی جدید اینتل، سرفیس گو ۳ در مقایسه با نسل گذشته شاهد افزایش ۶۰درصدی قدرت پردازشی است. براساس اطلاعات ارائه شده، سرفیس گو ۳ از وجود یک نمایشگر ۱۰.۵ اینچی با رزولوشن ۱٫۹۲۰ در ۱٫۰۸۰ پیکسل بهره می‌برد و بزرگ‌ترین تغییر در آن بهبود قدرت پردازشی و استفاده از تراشه‌های سریع‌تر است. مدل پایه‌ی این لپ‌تاپ از وجود پردازنده‌ی پنتیوم گلد 6500Y بهره می‌برد، حال آنکه نمونه‌ی قدرتمند‌تر از پردازنده‌ی نسل دهمی Core i3 استفاده می‌کند که جهشی فوق‌العاده در مقایسه با قوی‌ترین مدل گو ۲ است که از وجود نمونه‌ی نه‌چندان توانمند Core m3 بهره می‌برد.

پایه سرفیس گو 3 مایکروسافت / Microsoft Surface Go 3

البته از نظر سایر مشخصات فنی، تغییرات آنچنان محسوس نیست؛ به‌طوری‌که کاربران به انتخاب از بین دو حافظه‌ی رم ۴ یا ۸ گیگابایتی محدود هستند. همچنین برای حافظه‌ی ذخیره‌سازی نیز گزینه‌ای جز ۱۲۸ گیگابایت و ۲۵۶ گیگابتی از نوع SSD وجود ندارد. البته در نسخه‌ی پایه یک حافظه‌ی ۶۴ گیگابایتی از نوع eMMC تعبیه شده است. همچنین باید به وجود یک درگاه USB-C اشاره کرد. مایکروسافت همچنان به استفاده از درگاه اسلات میکرو SD و سیم‌کارت LTE وفادار مانده است. ردموندی‌ها از عمر باتری ۱۱ ساعته این گجت با وجود ویندوز ۱۱ خبر داده است.

سرفیس گو 3 مایکروسافت / Microsoft Surface Go 3 به همراه کیبورد و قلم

سرفیس گو ۳ مایکروسافت از امروز برای پیش‌سفارش با برچسب قیمت ۴۰۰ دلار در دسترس خریداران قرار گرفته است؛ عرضه‌ی این محصولات به بازار از ۵ اکتبر آغاز خواهد شد. برچسب قیمت ۴۰۰دلاری برای نسخه‌ی پایه‌ی مجهز به پردازنده‌ی پنتیوم، حافظه‌ی رم ۴ گیگابایتی و ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی است. در صورت تمایل به خرید نسخه‌ی مجهز به پردازنده‌ی Core i3، حافظه‌ی رم ۸ گیگابایتی و همچنین حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۱۲۸ گیگابایتی، باید ۶۳۰ دلار پرداخت کرد. البته هنوز خبری از پیش‌فروش یا عرضه‌ی نسخه‌های LTE‌ نیست که ۱۰۰ دلار گران‌تر خواهند بود. همچنین قابلیت سفارش کیبورد و قلم برای سرفیس گو ۳ وجود دارد که قیمت هر یک ۱۰۰ دلار است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات