آنر مجیک بوک وی 14؛ اولین لپ‌تاپی که همراه با ویندوز 11 به بازار عرضه می‌شود

جمعه ۲۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
طی همکاری نزدیکی که آنر و مایکروسافت با یکدیگر خواهند داشت، آنر به‌زودی اولین لپ‌تاپی را به بازار عرضه خواهد کرد که به‌صورت از پیش نصب‌شده از ویندوز 11 استفاده می‌کند.
تبلیغات

به نظر می‌‌رسد جدا شدن آنر از هواوی به برند چینی در گسترش فعالیت‌های خود کمک شایانی کرده است. پس از تحریم‌های سخت‌گیرانه‌ای که ایالات متحده آمریکا علیه هواوی وضع کرد، شرکت چینی با مشکلات مختلفی مواجه شد؛ به‌طور که دیگر نمی‌توانست برای محصولات خود و برندهایی که تحت نظر دارد تجهیزات و قطعات مورد نیاز مانند تراشه تأمین کند. 

در همین راستا، سران هواوی به این نتیجه رسیدند که بهتر است مسیر برند مستقل آنر را جدا کرده و منابع در اختیارشان را صرف محصولات برند اصلی هواوی کنند. نتیجه‌ی تصمیمات شرکت هواوی به فروش برند آنر به شرکت چینی دیگری ختم شد. بااین‌حال، جدا شدن آنر از هواوی به نفع برند مستقل چینی بود؛ زیرا دیگر در فهرست تحریم‌های ایالات متحده قرار نمی‌گرفت.

درواقع برخلاف هواوی که به‌صورت محدود با شرکت‌های ایالات متحده می‌تواند همکاری داشته باشد و در بسیاری از موارد مانند استفاده از فناوری ارتباطات 5G حق همکاری با شرکت‌های آمریکایی را ندارد، آنر شامل چنین تحریم‌هایی نمی‌شود و گویا همکاری نزدیکی نیز با شرکت‌های آمریکایی ازجمله مایکروسافت خواهد داشت.

طبق گزارش GizChina نتیجه‌ی مذاکرات ابتدایی برای همکاری نزدیک آنر و مایکروسافت نیز لپ‌تاپی به نام مجیک‌بوک وی ۱۴ است؛ لپ‌تاپی که درواقع اولین محصول مجهز به ویندوز ۱۱ خواهد بود. مجیک‌بوک وی ۱۴ اولین لپ‌تاپ از سری مجیک‌بوک وی خواهد بود که صفحه‌نمایشی ۱۴ اینچ دارد؛ البته ویژگی‌های جذاب این لپ‌تاپ به صفحه‌نمایش ۱۴ اینچی ختم نمی‌شود و انتظار می‌رود اولین لپ‌تاپی باشد که همراه با سیستم‌عامل جدید ردموندی‌ها در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد.

یکی دیگر از ویژگی‌های مجیک‌بوک وی ۱۴ استفاده از ماژول دوگانه‌ی دوربین در بالای صفحه‌نمایش خواهد بود که شامل دو دوربین ۵ مگاپیکسلی می‌شود. چنین اتفاقی نیز در میان لپ‌تاپ‌ها تازگی خواهد داشت و محصول برند آنر را به اولین لپ‌تاپ مجهز به ماژول دوربین دوگانه تبدیل می‌کند.

انتظار می‌رود مجیک‌بوک وی ۱۴ در ۲۶ سپتامبر (۴ مهر) معرفی شود. پس از مدتی نیز ویندوز ۱۱ در ۵ اکتبر (۱۳ مهر) منتشر خواهد شد. با توجه به گفته‌ها، آنر زودتر از انتشار ویندوز ۱۱ می‌خواهد مجیک‌بوک وی ۱۴ را به بازار عرضه کند. با این حساب، گفته‌های برند مستقل چینی در زمینه‌ی عرضه‌ی اولین لپ‌تاپ با ویندوز ۱۱ به بازار طی هفته‌های آینده محقق خواهد شد.

جالب است بدانید که همکاری آنر و مایکروسافت تنها به عرضه‌ی مجیک‌بوک وی ۱۴ با ویندوز ۱۱ ختم نمی‌شود و گویا دو شرکت در زمینه‌های بیشتری همکاری خواهند داشت. چنین همکاری برای هر دو شرکت جنبه‌های مثبت فراوانی دارد. اصولا آنر با کمک هواوی توانست در بازار جهانی راه یابد و شرکت مایکروسافت نیز سهم قابل توجهی در بازار چین ندارد. همکاری نزدیک دو شرکت می‌تواند به حضور پررنگ‌تر آنر در بازار جهانی و تقویت جایگاه مایکروسافت در بازار چین کمک کند.

هنوز اطلاعات دقیق از مواردی که دو شرکت با یکدیگر همکاری خواهند داشت، منتشر نشده است؛ اما انتظار می‌رود علاوه بر محصولات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری، شامل خدمات مبتنی بر فضای ابری مایکروسافت، آژور نیز در چین و کشورهای آسیای شرقی شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات