شایعه: نسل بعدی مک‌بوک پرو احتمالا تا چند هفته دیگر عرضه خواهد شد

دوشنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
گفته می‌شود مدل‌های بعدی مک‌بوک پرو این شانس را خواهند داشت که در رویداد کالیفرنیا استریمینگ رونمایی و پس از چند هفته روانه بازار شوند.
تبلیغات

پس از هفته‌ها گزارش در رابطه با نسل بعدی نوت‌بوک‌های حرفه‌ای اپل و شایعاتی دال بر تأخیر در عرضه این محصول، مارک گِرمن در جدیدترین خبرنامه هفتگی‌اش ادعا کرده است که اپل با گذر از موانع تولیدی، احتمالاً در هفته‌های آینده دو مدل مک‌بوک پرو با ابعاد ۱۴ و ۱۶ اینچی را عرضه خواهد کرد.

این گزارش در حالی منتشر می‌شود که کانون توجهات به رویداد ۲۳ شهریور اپل معطوف شده است و علاقه‌مندان منتظر رونمایی از سری آیفون ۱۳ و اپل واچ سری ۷ هستند. به‌طور کلی، سه سناریو برای رونمایی از مک‌بوک پرو جدید وجود دارد. در نخستین سناریو اپل می‌تواند‌ مک‌بوک پرو بعدی را فردا در کنار سایر محصولات سخت‌افزاری رونمایی کند؛ اما در دومی پیش‌بینی می‌شود که غول دنیای فناوری رویداد جداگانه‌ای برای این منظور در نظر گرفته باشد. در سومین سناریو می‌توان انتظار داشت که اپل این محصول را به‌صورت مطبوعاتی رونمایی و آن را در بازه‌ی سپتامبر تا اکتبر عرضه کند.

مارک گِرمن به‌طور قطعی زمان رونمایی از مک‌بوک پرو بعدی را مشخص نکرده است؛ اما او خاطرنشان می‌کند که نوت‌بوک‌های یادشده به احتمال قریب به یقین در پاییز سال جاری عرضه خواهند شد. برخی گزارش‌های اخیر حاکی از آن هستند که اپل می‌تواند دو رویداد جداگانه در ماه سپتامبر برگزار کنند و گمان می‌رود رویداد دوم متمرکز بر آیپد مینی ۶ و مک‌بوک پرو بعدی باشد.

با نگاهی به سالیان گذشته، همواره اکتبر رایج‌ترین ماه برای راه‌اندازی مک‌بوک پرو بوده است؛ زیرا اپل از سال ۲۰۰۶ تاکنون ۴ نسل از مک‌بوک پرو را در این ماه رونمایی کرده است. این شرکت سه‌ بار در ماه ژوئن و فقط یک‌ بار در بازه‌ی ژانویه و نوامبر ۲۰۲۰ از نوت‌بوک‌هایش رونمایی کرده است. طبق شنیده‌ها، این دو نوت‌بوک از درگاه‌های ورودی و خروجی بیشتری پشتیبانی خواهند کرد.

تحلیلگر و خبرنگار بلومبرگ با تأکید بر شایعات پیشین، ادعا می‌کند مک‌بوک پرو ۲۰۲۱ از تراشه قدرتمند M1X برای پردازش‌های سنگین بهره خواهد گرفت. گفته می‌شود شارژ مغناطیسی مگ‌سیف به مک‌بوک پرو بازخواهد گشت و دیگر شاید شاهد نوار لمسی موسوم به تاچ بار در این محصول نخواهیم بود.

با استناد به شایعات پیشین، هر دو مدل ۱۴ و ۱۶ اینچی به نمایشگر جدید مبتنی بر نور پس‌زمینه مینی ال‌ای‌دی مجهز خواهند شد که امکان ایجاد کنتراست بالا و نمایش بهتر رنگ‌ها را فراهم می‌کند. گذشته از مک‌بوک پرو، پیش‌بینی می‌شود اپل پاییز شلوغی برای رونمایی از محصولاتش در پیش داشته باشد و قطعا رویداد کالیفرنیا استریمینگ آخرین رویداد اپل در سال جاری میلادی نخواهد بود.

برای مطالعه‌ی تمام مقالات مرتبط با کامپیوترهای مک به این صفحه مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات