شیائومی لپ‌تاپ‌های جدید خود با برند Redmi را معرفی کرد

سه‌شنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۰
مطالعه 5 دقیقه
لپ‌تاپ‌های سری ردمی بوک (RedmiBook) شیائومی در دو مدل پرو و نسخه مخصوص آموزش مجازی معرفی شدند.
تبلیغات

تقریباً همه برند زیرمجموعه شیائومی (ردمی) را با خطوط گوشی‌های هوشمند مقرون‌به‌صرفه آن می‌شناسند که مشخصات قدرتمند و قیمت مناسب دارند. در‌حال‌حاضر، این شرکت تصمیم گرفته است استراتژی خود را در بخش دیگری از دنیای فناوری نیز اعمال کند و لپ‌تاپ‌هایی با همین خصوصیات بفروشد. این شرکت امروز سری جدید لپ‌تاپ ردمی‌بوک (RedmiBook) خود را معرفی کرد که جامعه هدف آن افراد حاضر در خانه است.

به‌گزارش androidauthority، سری ردمی‌بوک شامل دو مدل RedmiBook 15 Pro Edition و E-Learning Edition است که ازنظر طراحی تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند. ازلحاظ ظاهری، خط تولید لپ‌تاپ‌های جدید ردمی آن‌چنان هیجان‌انگیز نیستند؛ اما این مسئله مهمی تلقی نمی‌شود.

طراحی این محصولات ساده و تمیز همراه با کلیدهای مشکی و روکش مات خاکستری زغالی است. هر دو لپ‌تاپ صفحه‌نمایش ۱۵٫۶ اینچی FHD دارند که در بدنه ۱٫۸ کیلوگرمی پلی‌کربنات قرار گرفته‌‌ است. به‌طورکلی، ضخامت RedmiBook 15 Pro کمی کمتر از ۲۰ میلی‌متر است و یک وب‌کم 720p نیز درست بالای صفحه قرار دارد؛ درحالی‌که صفحه لمسی بزرگی با پشتیبانی از Windows Precision Driver برای این لپ‌تاپ در نظر گرفته شده که می‌توان با آن کارهای بسیاری کرد. همچنین، صفحه‌کلید آن به سوئیچ قیچی با طول ۱٫۵ میلی‌متر مجهز است.

ازنظر درگاه‌های ورودی و خروجی، درگاه شارژ در سمت چپ لپ‌تاپ قرار دارد و در همین سمت دو پورت USB 3.2 درکنار یک HDMI دیده می‌شوند. در سمت راست، اسلات قفل کنسینگتون، درگاه Gigabit Ethernet، پورت USB 2.0، اسلات کارت SD و جک ترکیبی ۳٫۵ میلی‌متری وجود دارند. در هر دو نسخه این دستگاه، پورت USB-C استفاده نشده است؛ بنابراین، طبیعتا شارژ USB-PD همه‌کاره نیز دردسترس نخواهد بود. سایر ویژگی های مشترک در دو مدل شامل دو بلندگوی 2W با پشتیبانی از DTS و پشتیبانی از وای‌فای ۵ و بلوتوث نسخه ۵ است.

مشخصات اصلی RedmiBook 15 Pro

RedmiBook Pro پردازنده‌ نسل یازدهم Tigerlake اینتل Core i5-11300H را درون خود جای داده که با پردازنده گرافیکی Iris Xe اینتل همراه می‌شود. این دستگاه از ۸ گیگابایت حافظه رم ۳۲۰۰ مگاهرتزی و ۵۱۲ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی مبتنی‌بر NVMe برخوردار است. همچنین باتری آن 46WHr با قابلیت پشتیبانی از شارژر ۶۵ واتی است که می‌تواند ۱۰ ساعت شارژدهی کند. ردمی ادعا می‌کند این شارژر درحدود نیم ساعت باتری را از صفر به ۵۰ درصد می‌رساند.

RedmiBook 15 Pro Edition

این لپ‌تاپ ۱۵٫۶ اینچی همراه صفحه‌نمایش 1080p خود بدنه پلی‌کربنات دارای روکش فلزی براق دارد. این متریال اجازه می‌دهد دستگاه نسبتاً نازک و سبک باشد. همچنین، SSD قرارداده‌شده در آن به‌قدری سریع است که بوت کامل را در کمتر از ۱۲ ثانیه انجام می‌دهد و زمان بیدارشدن آن تنها کمتر از ۲ ثانیه است. درضمن، اپلیکیشن Mi SmartShare از قبل روی دستگاه نصب شده که امکان می‌دهد فایل‌ها را به‌راحتی به تلفن هوشمند خود ارسال کنید.

درگاه های ردمی بوک

مشخصات اصلی RedmiBook e-Learning Edition

صفحه‌نمایش این لپ‌تاپ ۱۵٫۶ اینچی 1080p است و برای دانشجویان طراحی شده؛ بنابراین، ارزان‌تر است. تمایز اصلی RedmiBook e-Learning Edition در CPU و SSD است. اینتل Core i3-1115G4 به‌عنوان پردازنده این دستگاه ارائه می‌شود. در این گزینه، سرعت کلاک و دو هسته قربانی می‌شوند؛ اما عملکرد تراشه‌ها در استفاده عمومی روزانه تفاوت چندانی نخواهد داشت. درضمن، خریداران این مدل می‌توانند SSD با ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت برای دستگاه خود انتخاب کنند که مبتنی‌بر SATA است. در این حالت نیز،‌ شما مقداری از سرعت را ازطریق حافظه ذخیره‌سازی ۵۱۲ گیگابایتی مبتنی‌بر NVMe از دست می‌دهید.

RedmiBook

به‌غیر از ویژگی‌های ذکر‌شده، دیگر مشخصات لپ‌تاپ مذکور مانند مدل پرو است؛ ازجمله بدنه پلی‌کربناتی به وزن ۱٫۸ کیلوگرم و ضخامت ۱۹٫۹ میلی‌متر. هر دو لپ‌تاپ با ویندوز ۱۰ عرضه می‌شوند و ردمی تضمین می‌کند که آن‌ها ویندوز ۱۱ را نیز دریافت خواهند کرد. مایکروسافت آفیس ۲۰۱۹ نیز روی این دستگاه نصب شده و جذابیت بیشتری برای کسانی ایجاد می‌کند که در خانه هستند.

قیمت و دسترسی سری ردمی‌بوک

RedmiBook Pro با قیمت ۴۹،۹۹۹ روپیه (۶۷۲ دلار) دردسترس است. دستگاه مذکور می‌تواند با این قیمت در بازار شلوغ لپ‌تاپ‌های ۱۵ اینچی هند پیشی بگیرد که شامل محصولاتی از قبیل Inspiron دل و سری Ideapad لنوو است. نسخه ۲۵۶ گیگابایتی RedmiBook e-Learning Edition نیز با قیمت ۴۱،۹۹۹ روپیه (۵۶۵ دلار) فروخته می‌شود و محصولی خوش‌قیمت است. علاقه‌مندان برای تهیه گزینه ۵۱۲ گیگابایتی این لپ‌تاپ ۴۴،۹۹۹ روپیه (۶۰۵ دلار) بپردازند. هر دو مدل از‌طریق پیشنهاد‌های بانکی منتخب با مبلغ کمتری از قیمت اعلام‌شده دردسترس خواهند بود. ناگفته نماند فروشگاه‌های آنلاین و فیزیکی شیائومی و Flipkart فروش RedmiBook Pro و RedmiBook e-Learning Edition را از ۱۵ مرداد (۶ آگوست) آغاز می‌کنند.

محبوبیت ردمی در زمینه تلفن‌های هوشمند و تجربه شیائومی در ارائه لپ‌تاپ می‌تواند به پیشرفت در حوزه جدیدی کمک کند که این شرکت زیرمجموعه در آن پا گذاشته است و به‌نظر می‌رسد RedmiBook شروع خوبی است.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره لپ‌تاپ‌های سری RedmiBook چیست؟ کدام‌یک از این مدل‌ها برایتان جذاب‌تر است؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات