پیش‌فروش می نوت بوک پرو ایکس شیائومی در چین آغاز شد

چهارشنبه ۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
پیش‌فروش لپ‌تاپ پرچم‌دار شیائومی با نام می نوت بوک پرو ایکس در چین آغاز شد. این لپ‌تاپ در رنگ خاکستری به بازار می‌آید و قیمت مدل Core i7 آن ۱۵۴۹ دلار است.
تبلیغات

شیائومی که طی هفته گذشته پرچم‌دار جدید لپ‌تاپ‌هایش با نام می نوت بوک پرو ایکس را معرفی کرده بود، همراه با ارائه مشخصات کامل، پیشفروش رسمی آن را در چین آغاز کرد. این نوت بوک از لحاظ ظاهر شباهت زیادی به سری قبلی نوت‌بوک‌های شیائومی دارد و بدنه آلومینیومی با حاشیه‌های ظریف، تاچ‌پد بزرگ و لبه‌های اریب در آن دیده می‌شود. کیبورد می نوت بوک پرو ایکس با نور پس‌زمینه همراه شده، فاصله بین کلیدهای آن ۱٫۵ میلی‌متر است و سنسور اثر انگشت آن با کلید پاور ادغام شده. وزن می نوت بوک پرو ایکس ۱٫۹ کیلوگرم است و ضخیم‌ترین بخش آن ۱۹ میلی‌متر ضخامت دارد.

می نوت بوک پرو ایکس

می نوت بوک پرو ایکس به نمایشگر ۱۵٫۶ اولد با رزولوشن ۲۱۶۰×۳۴۵۶ و نرخ نوسازی ۶۰ هرتز مجهز شده است که با لایه‌ای از گوریلا گلس محافظت می‌شود. شیائومی ادعا کرده است که این نمایشگر مشخصاتی از جمله پوشش ۱۰۰ درصدی فضای رنگی sRGB و DCI-P3، قابلیت DC dimming و حداکثر روشنایی ۶۰۰ نیت دارد.

شیائومی نوت بوک پرچم‌دار خود را با دو نوع CPU عرضه می‌کند و کاربران می‌توانند در زمان خرید آن، بین مدل Core i7-11370H با کلاک تقویت‌شده ۴٫۸ گیگاهرتز یا Core i5-11300H با کلاک تقویت‌شده ۴٫۴ گیگاهرتز انتخاب کنند. هر دو CPU را پردازنده گرافیکی Nvidia RTX 3050Ti، حافظه GDDR6 با ظرفیت ۴ گیگابایت، فن خنک‌کننده دوگانه و یک هیت‌سینک مسی همراهی می‌کنند. مدل Core i5 این نوت بوک با ۱۶ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت SSD و مدل Core i7 آن با ۳۲ گیگابایت رم و ۱ ترابایت SSD عرضه می‌شوند.

شیائومی مجموعه‌ای نسبتا کاملی از پورت‌های اتصال در اختیار کاربران می نوت بوک پرو ایکس قرار می‌دهد. در این بخش می‌توان به دو پورت USB-C، یک پورت Thunderbolt 4، دو پورت USB-A، یک خروجی HDMI 2.1 و یک جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون اشاره کرد. تکنولوژی بی‌سیم Wi-Fi 6 و بلوتوث 5.2 نیز در می نوت بوک پرو ایکس پشتیبانی می‌شوند. بلندگوهای این نوت‌بوک از برند هارمن کاردن است و از تکنولوژی DTS Audio پشتیبانی می‌کند. مورد نیاز برای این مجموعه توسط باتری ۸۰ وات ساعتی و یک شارژر ۱۳۰ وات با اتصال USB-C تأمین می‌شود.

لپ‌تاپ پرچم‌دار شیائومی در رنگ خاکستری به بازار می‌آید. مدل Core i5 آن ۱۲۳۸ دلار قیمت‌گذاری شده و قیمت مدل Core i7 این لپ‌تاپ ۱۵۴۹ دلار است. در حال حاضر خریداران چینی می‌توانند می نوت بوک پرو ایکس را پیش‌خرید کنند و فروش عمومی در این کشور از ۱۸ تیر آغاز خواهد شد. در حال حاضر اطلاعی از زمان عرضه در سایر کشورها ارائه نشده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات