ایسر اولین کروم بوک با صفحه‌نمایش ۱۷ اینچی را معرفی کرد

جمعه ۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۷
مطالعه 4 دقیقه
انتظار می‌رود کروم بوک ۱۷ اینچی ایسر طی هفته‌های آینده با قیمت پایه‌ی ۳۸۰ دلار روانه‌ی بازار شود.
تبلیغات

شب گذشته ایسر از کروم‌بوک‌های جدید خود رونمایی کرد که شاید مهم‌ترین آن‌ها را بتوان مدلی با صفحه‌نمایش ۱۷ اینچی دانست. درواقع ایسر توانست اولین کروم‌بوک با صفحه‌نمایشی ۱۷ اینچی را معرفی کند که کروم‌بوک ۳۱۷ نام دارد. طبق گزارش AndroidAuthority محصول جدید ایسر از رزولوشن FHD برخوردار است و کاربر با توجه به نیاز خود در زمان خرید کروم‌بوک ۳۱۷ می‌تواند مدلی با صفحه‌نمایش لمسی نیز انتخاب کند.

ایسر مدعی است که لپ‌تاپ جدید این شرکت متناسب با نیازهای دانش‌آموزان، دانشجویان و کارمندان طراحی شده و به یکی از محبوب‌ترین کروم‌بوک‌های موجود در بازار تبدیل خواهد شد. برای شرکت در جلسات به‌صورت چت ویدئویی می‌تواند در هنگام خرید کروم‌بوک ۳۱۷، وب‌کمی با قابلیت چرخش ۸۲ درجه را نیز انتخاب کنید. برای بهبود کیفیت چت صوتی نیز امکان انتخاب دو میکروفون اضافه با قابلیت لغو نویز موجود در محیط نیز در نظر گرفته شده است.

مشخصات کروم بوک 317 ایسر

از ویژگی‌های کروم‌بوک ۳۱۷ می‌توان به برخورداری از کیبوردی نسبتاً بزرگ، نامبر پد، ترک‌پد، باتری با عمر مفید ۱۰ ساعت، درگاهی برای کارت حافظه‌ی میکرو اس‌دی، دو درگاه USB-C و دو درگاه USB-A اشاره کرد. شاید کروم‌بوک ۱۷ اینچی ایسر از نظر توان پردازشی حرف چندانی برای گفتن نداشته باشد و نتوان آن را با مدل‌های مبتنی بر سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ یا لپ‌تاپ‌های اپل مقایسه کرد؛ اما کروم‌بوک‌ها محصولاتی اقتصادی هستند که برای انجام کارهای سبک در نظر گرفته شده‌اند.

کروم‌بوک ۳۱۷ نیز چنین ویژگی‌هایی دارد و با قیمت پایه‌ی ۳۸۰ دلاری می‌تواند به انتخاب مناسبی برای بسیاری از دانشجویان، دانش‌آموزان و کارمندان تبدیل شود. در دل لپ‌تاپ جدید ایسر، پردازنده‌ای از سری سلرون (دو هسته‌ای) قرار می‌گیرد؛ اما با پرداخت هزینه‌ی بیشتر می‌توانید پردازنده‌ی پنتیوم N6000 اینتل را به همراه ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی خریداری کنید. البته در تمامی مدل‌های کروم‌بوک ۳۱۷ به Wi-Fi 6 دسترسی خواهید داشت.

ایسر کروم‌بوک اسپین  713

در رده‌ی بعدی، ایسر کروم‌بوک اسپین ۷۱۳ را معرفی کرده که صفحه‌نمایشی ۱۳/۵ اینچی دارد. نکته‌ی قابل‌توجه در مورد لپ‌تاپ جدید ایسر استفاده از فناوری Evo اینتل است که یعنی می‌توان از پردازنده‌های نسل یازدهمی اینتل تا نهایت سری Core i7 در کروم‌بوک اسپین ۷۱۳ استفاده کرد. علاقه‌مندان به خرید چنین محصولی می‌توانند به دو درگاه تاندربولت ۴، Wi-Fi 6، فناوری شارژ سریع و باتری با عمر مفید حداقل ۹ ساعت دسترسی داشته باشند.

همان‌طور که ذکر شد، کروم‌بوک اسپین ۷۱۳ صفحه‌نمایشی ۱۳/۵ اینچی دارد؛ اما رزولوشن آن به ۲،۲۵۶ در ۱،۵۰۴ پیکسل می‌رسد و مجهز به بدنه‌ای از جنس آلومینیوم با دوامی در سطح نظامی شده است. انتظار می‌رود کروم‌بوک اسپین ۷۱۳ در خرداد امسال با قیمت پایه‌ی ۷۰۰ دلار روانه‌ی بازار شود. کاربران در مدل پایه به پردازنده‌ای از سری Core i5، حافظه‌ی رم ۸ گیگابایتی و حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۲۵۶ گیگابایتی دسترسی خواهند داشت.

کروم بوک 514 ایسر

ایسر دو لپ‌تاپ دیگر به نام‌های کروم‌بوک ۵۱۴ و کروم‌بوک ۳۱۴ را نیز معرفی کرد که هر دو از صفحه‌نمایشی ۱۴ اینچی استفاده می‌کنند و برای بازار مصرف‌کننده مانند دانش‌آموزان، دانشجویان و کارمندان کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ در نظر گرفته شده‌اند. کروم‌بوک ۵۱۴ به پردازنده‌های نسل یازدهمی اینتل مجهز شده و همراه‌با مشخصاتی مانند دو درگاه تاندربولت ۴، Wi-Fi 6 و بدنه‌ای از جنس آلومینیوم با برخورداری از سطح مقاومت نظامی به بازار عرضه خواهد شد.

در طرف دیگر، کروم‌بوک ۳۱۴ قرار دارد که مبتنی بر معماری آرم ساخته شده و به تراشه‌ای از مدیاتک به نام MT8183 مجهز شده است. عمر مفید باتری کروم‌بوک ۳۱۴ تا ۱۵ ساعت نیز می‌رسد و البته فقط یک درگاه USB-C دارد.

شرکت ایسر در نظر دارد کروم‌بوک ۳۱۴ را با قیمت پایه‌ی ۲۷۰ دلار در تیرماه روانه‌ی بازار کند. دو مدل سری کروم‌بوک ۵۱۴ نیز ابتدا در ماه مرداد به بازار اروپا و سپس در ماه مهر نیز روانه‌ی بازار ایالات متحده می‌شوند. قیمت پایه برای کروم‌بوک ۵۱۴ در بازار اروپا ۵۴۹ یورو و در بازار آمریکا نیز ۶۰۰ دلار خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات