ایسوس نسخه‌ای به‌روزشده از لپ‌تاپ ذن‌بوک 13 با پنل OLED معرفی کرد

جمعه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۲
مطالعه 3 دقیقه
نکته‌ی قابل‌توجه در مورد محصول جدید ایسوس، شروع مدل پایه‌ی آن با قیمت ۸۰۰ دلار خواهد بود که تقریباً در بازار نمی‌توان لپ‌تاپی مجهز به پنل OLED با چنین قیمتی یافت.
تبلیغات

در حال حاضر گران‌ترین مدل‌های لپ‌تاپ موجود در بازار را نسخه‌هایی تشکیل می‌دهند که در کنار مشخصات سخت‌افزاری بالارده از صفحه‌نمایشی با پنل OLED استفاده می‌کنند؛ برای مثال اگر بخواهید لپ‌تاپی از دل با صفحه‌نمایش OLED خریداری کنید، نسبت به مدلی مشابه با پنل LCD باید ۳۰۰ دلار بیشتر پرداخت کنید.

بااین‌حال، ایسوس لپ‌تاپی مقرون‌به‌صرفه با مشخصات سخت‌افزاری مطلوب معرفی کرده که صفحه‌نمایشی ۱۳ اینچی با پنل OLED دارد. آنچه بیش از هر نکته‌ی لپ‌تاپ ذن‌بوک ۱۳ را جذاب می‌سازد قیمت ۸۰۰ دلاری مدل پایه‌ی آن است.

TheVerge گزارش می‌دهد علاقه‌مندان می‌توانند ایسوس ذن‌بوک ۱۳ را با پردازنده‌های اینتل Core i7 یا رایزن ۷ AMD سفارش داده و به حافظه‌ی رم ۱۶ گیگابایتی با حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۱ ترابایتی دسترسی داشته باشند. ذن‌بوک ۱۳ همان‌طور که از نام آن مشخص است، صفحه‌نمایشی ۱۳ اینچی دارد که از رزولوشن FHD و پنل OLED استفاده می‌کند. 

در مدل پایه‌ی ذن‌بوک ۱۳ که از قیمت ۸۰۰ دلار شروع می‌شود، کاربران به پردازنده‌ی AMD Ryzen 5 5500U یا پردازنده‌‌ی نسل یازدهمی Core i5-1135G7 اینتل می‌توانند دسترسی داشته باشند و از امکاناتی مانند کیبورد دارای نور پس‌زمینه، دوربین مادون‌قرمز برای شناسایی چهره‌ی کاربر، درگاه‌های HDMI 2.0 و USB-A به همراه درگاه‌های USB-C و کارت حافظه‌‌ی microSD برخوردار شوند.

علاقه‌مندان به خرید ذن‌بوک ۱۳ باید به نکاتی نیز توجه داشته باشند. درواقع ایسوس توضیح داده که نسخه‌ی مجهز به پردازنده‌ی اینتل با مدل برخوردار از پردازنده‌ی AMD تفاوت‌هایی دارد که در ادامه توضیح داده خواهند شد:

  • مدل پایه‌ی ذن‌بوک ۱۳ که دارای پردازنده‌ی اینتل است با حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۲۵۶ گیگابایتی عرضه می‌شود؛ اما مدل پایه‌ی برخوردار از پردازنده‌‌ی AMD دارای حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۵۱۲ گیگابایتی است.
  • عمر مفید باتری نسخه‌ای که مجهز شده به پردازنده‌ی AMD در مقایسه با مدل دارای پردازنده‌ی اینتل در حدود ۳ ساعت بیشتر خواهد بود. این موضوع در حالی آزمایش شده که میزان روشنایی صفحه‌نمایش لپ‌تاپ‌ها روی ۱۵۰ نیت تنظیم شده بود. هر دو مدل دارای باتری با ظرفیت ۶۷ وات‌ساعت هستند.
  • مدل دارای پردازنده‌ی اینتل از درگاه‌های تاندربولت ۴ برخوردار است؛ اما مدل دارای پردازنده‌ی AMD به درگاه‌های USB 3.2 تایپ C مجهز می‌شود.
  • مدل دارای پردازنده‌ی AMD از Wi-Fi 5 استفاده می‌کند؛ اما برای مدل دارای پردازنده‌ی اینتل، Wi-Fi 6 در نظر گرفته شده است.
تفاوت درگاه های لپ تاپ ذن بوک 13 ایسوس

گفته می‌شود که فروش نسخه‌ی جدید لپ‌تاپ ذن‌بوک ۱۳ ایسوس از هم‌اکنون آغاز شده و علاقه‌مندان می‌توانند نسبت به سفارش مدل دلخواه خود اقدام کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات