دل سری لپ‌تاپ‌های XPS را با پردازنده نسل یازدهمی اینتل به‌روز کرد

سه‌شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
دل نسخه جدید از سری لپ‌تاپ‌های محبوب XPS را با پردازنده نسل‌یازدهمی اینتل و پردازنده گرافیکی سری RTX 30 انویدیا رونمایی کرد.
تبلیغات

اینتل به‌تازگی پردازنده‌های نسل‌یازدهمی جدیدش را برای لپ‌تاپ‌های قدرتمند معرفی کرده است و به‌دنبال آن، دل نیز سری لپ‌تاپ‌های حرفه‌ای خود موسوم به XPS را به قلب تپنده تیم آبی و آخرین پردازنده‌های گرافیکی لپ‌تاپ سری RTX 30 انویدیا مجهز کرده است.

به‌طورکلی، مؤلفه‌های طراحی نسخه‌های جدید دست‌نخورده باقی مانده و عمده تغییرات در بطن این محصولات اعمال شده است. لپ‌تاپ‌های مذکور مانند مدل‌های ۲۰۲۰، در دو اندازه ۱۵ و ۱۷ اینچی عرضه می‌شود، با این‌ تفاوت که هر دو لپ‌تاپ اکنون مشخصات بهتری دارند.

دل استفاده از تراشه‌های نسل‌یازدهمی از سری تایگر لیک اینتل را مغتنم دانسته و وظیفه پردازشی هر دو لپ‌تاپ را به این سری از پردازنده‌های اینتل محول کرده است. پردازنده‌های یادشده باتوجه‌به فرایند ده‌نانومتری ساخته شده‌اند و قدرت پردازشی نوت‌بوک‌های جدید دل را به بهترین شکل ممکن تأمین می‌کنند.

درحال‌حاضر، مدل‌های ۱۵ و ۱۷ اینچی می‌توانند با گزینه‌های i5-11400H مجهز به شش هسته پردازشی یا i7-11800H و i9-11900H مجهز به هشت هسته پردازشی پیکربندی شوند. نسخه ۱۷ اینچی نیز گزینه i9-11980HK را با هشت هسته پردازشی و حداکثر سرعت کلاک 5.0 گیگاهرتز ارائه می‌دهد که ادعای می‌شود قوی‌ترین لپ‌تاپ ساخته‌شده با برند XPS است.

تصویری از نمای جلویی لپ‌تاپ دل XPS 17

افزون‌براین، این شرکت آمریکایی گزینه‌های جدید و قدرتمند تراشه‌های گرافیکی را برای محصولات جدیدش در نظر گرفته است که با بهره‌گیری از آن، می‌تواند پردازش‌های گرافیکی سنگین را در نرم‌افزارها و بازی‌ها برای کاربران به‌ارمغان آورد. نسخه ۱۵ اینچ می‌تواند با گرافیک RTX 3050 یا RTX 3050 Ti (با قدرت ۴۵ وات) پیکربندی شود. این در حالی است که برادر بزرگ‌ترش، یعنی XPS 17، به پردازنده گرافیکی  RTX 3050 با توان ۶۰ وات یا RTX 3060 با توان ۷۰ وات مجهز می‌شود.

هر دو لپ تاپ همچنان با حداکثر ۶۴ گیگابایت رم پیکربندی می‌شوند و از بین نمایشگرهای 4K یا Full HD، بسته به نیاز یکی را می‌توان انتخاب کرد. ناگفته نماند مدل ۱۵ اینچی نسخه مجهز به نمایشگر OLED با وضوخ ۳۴۵۶ در ۲۱۶۰ نیز دارد. درگاه‌های ورودی و خروجی نیز به‌روز شده‌اند و ازاین‌پس، نسخه ۱۷ اینچی میزبان چهار درگاه USB-C مبتنی‌بر تاندربولت ۴ و نسخه ۱۵ اینچی میزبان دو درگاه تاندربولت ۴ و یک درگاه معمولی USB-C است.

قیمت یکی از مؤلفه‌های اصلی‌ در انتخاب محصول محسوب می‌شود؛ بااین‌حال، نمی‌توان انتظار داشت که لپ‌تاپ‌های پرچم‌دار دل قیمت ارزانی داشته باشند. طبق آخرین اخبار، قیمت پایه نسخه ۱۵ اینچی ۱،۱۹۹ دلار و قیمت پایه نسخه ۱۷ اینچی ۱،۳۹۹ دلار است. در پایان، باید به این نکته اشاره کرد که دل زمان دقیق عرضه این دو لپ‌تاپ را مشخص نکرده است؛ بنابراین، باید تا انتشار اخبار موثق منتظر ماند‌.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات