میت بوک D14 هواوی؛ لپ تاپی زیبا با قدرت کافی برای کارهای روزمره

دوشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۰
مطالعه 4 دقیقه
میت بوک D14 لپ تاپ میان‌رده‌ی هواوی برای کسانی است که به‌دنبال انجام کارهای روزمره هستند؛ اما نمی‌خواهند متحمل هزینه‌ی سنگینی شوند. در‌ادامه، به این لپ تاپ نگاهی می‌اندازیم.
تبلیغات

هواوی با لپ‌تاپ‌های سری میت بوک توانسته است محبوبیت فراوانی برای خود دست‌و‌پا کند. لپ‌تاپ‌های این شرکت چینی عموما به‌دلیل شباهت زیاد به مک‌بوک‌های اپل با انتقادهای زیادی مواجه می‌شوند؛ ولی در‌نهایت کاربران لپ تاپ حس خوبی به کیفیت ساخت و طراحی ظاهری دارند. هواوی به زومیت می‌گوید لپ‌تاپ‌هایش در بازار ایران با استقبال درخورتوجهی مواجه شده‌اند و لپ تاپ ۱۴ اینچی میت بوک دی ۱۴ (Huawei MateBook D14) نیز فروش چشمگیری تجربه می‌کند. هواوی در لپ‌تاپ‌های سری میت بوک D دو اصلِ طراحی زیبا و قیمت منطقی در ازای کارایی مناسب را در اولویت قرار داده است.

میت بوک دی ۱۴ / MateBook D14 هواوی روی میز با گوشی

هواوی چند مدل از لپ‌تاپ‌های خانواده‌ی میت بوک D را دردسترس مشتریان جهانی قرار داده و تصمیم گرفته است تعدادی از آن‌ها را برای بازار ایران نیز عرضه کند. در بازار ایران، مدل ۲۰۲۰ میت بوک دی 14 موجود است و هواوی می‌گوید روی طراحی شیک و پرچم‌دار محصول مانور خاصی داده است. میت بوک D14 در عین بهره‌مندی از فلز در اکثر بخش‌های بدنه‌، تنها ۱٫۳۸ گرم وزن دارد. این اولترابوک هواوی با ضخامت ۱۵٫۹ میلی‌متر در دسته‌ی باریک‌ترین لپ‌تاپ‌های این بخش از بازار قرار می‌گیرد. در مقام مقایسه، متوجه می‌شویم میت بوک D14 هواوی وزن و ضخامت کمتری از ایسر سوئیفت 3 دارد (سوئیفت 3 گران‌تر از میت بوک D14 است).

در اولترابوک‌ها طراحی و وزن سبک اهمیت زیادی دارد و به‌نظر می‌رسد هواوی توانسته این دو اصل مهم را به‌خوبی در لپ‌تاپش رعایت کند. حاشیه‌ی اطراف صفحه‌نمایش لپ تاپ میت بوک D14 هواوی ۴٫۸ میلی‌متر و زاویه‌ی دید صفحه‌نمایش ۱۴ اینچی IPS آن ۱۷۸ درجه است تا وقتی از زوایای مختلف به آن نگاه کنید، رنگ دقیق تصاویر حفظ شود.

زاویه باز شدن 18 درجه ای میت بوک دی ۱۴ / MateBook D14 هواوی

هواوی می‌گوید میت بوک D14 را می‌توان ۱۸۰ درجه باز کرد. این کارکرد به‌لطف لولای جدیدی به‌دست آمده که طبق‌اعلام هواوی، طول عمر بیشتری دارد. طراحی شارژر لپ تاپ میت بوک D14 نیز مناس است و میت بوک D14 به‌همراه آداپتور ۶۵ وات USB-C عرضه می‌شود که ازطریق آن امکان شارژ برخی از گوشی‌های هوشمند هم وجود دارد.

شارژر میت بوک دی ۱۴ / MateBook D14 هواوی در کنار گوشی

هواوی در لپ تاپ میت بوک D14 سراغ پردازنده‌های نسل‌دهمی اینتل رفته است. میت بوک D14 در دو کانفیگ خود از یکی از دو پردازنده‌ی مرکزی Intel Core i5-10210U یا Intel Core i7-10510U و یکی از دو پردازنده‌ی گرافیکی Nvidia MX250 (مجزا و دارای حافظه‌ی دو گیگابایت) یا Intel UHD (مجتمع) میزبانی می‌کند. هواوی می‌گوید ترکیب این قطعات سخت‌افزاری به لپ‌تاپی منتهی شده است که به‌خوبی نیازهای روزمره‌ی کاربران را پاسخ می‌دهد.

در هواوی میت بوک D14، از درایو ذخیره‌سازی ۵۱۲ گیگابایتی پرسرعت SSD PCIe از نوع NVMe استفاده شده است که سرعت بیشتری درمقایسه‌با درایوهای HDD دارد. هواوی می‌گوید سرعت SSDهای NVMe ازلحاظ تئوری تا ۶ برابر بیشتر از حافظه‌های عادی SATA است و در آن از ۸ یا ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی رم نیز به‌کار رفته‌. کانفیگ ۸ گیگابایتی از پردازنده‌ی Core i5-10210U و کانفیگ ۱۶ گیگابایتی از پردازنده‌ی Core i7-10510U برخوردار است.

وبکم بالاجهنده لپ تاپ میت بوک دی ۱۴ / MateBook D14 هواوی

در این لپ‌تاپ هواوی از وب‌کم بالاجهنده‌ استفاده شده که درون یکی از کلیدهای صفحه‌کلید پنهان است. هواوی استفاده از این دوربین را نشانه‌ای از اهمیت ویژه‌ای می‌داند که برای حریم خصوصی کاربر قائل است. یکی دیگر از قابلیت‌های امنیتی میت بوک D14 حسگر اثرانگشت محسوب می‌شود که با کلید پاور ادغام شده است. میت بوک D14 هواوی از قابلیت ویندوز هلو نیز پشتیبانی می‌کند. علاقه‌مندان می‌توانند لپ تاپ میت بوک D14 را با خدمات رسمی هواوی در بازار ایران بخرند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات