اپل احتمالا تولید مک بوک و آیپد اپل را به‌دلیل کمبود قطعه به تأخیر می‌اندازد

جمعه ۲۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
گفته می‌شود اپل به دلیل کمبود شدید قطعه مجبور شده است بخشی از تولید مک بوک و آیپد را تا نیمه‌ی دوم سال جاری میلادی به تعویق بیاندازد.
تبلیغات

براساس گزارشی تأییدنشده کمبود شدید تراشه در دنیا باعث شده است وقفه‌ای در تولید مک بوک و آیپد، دو محصول پراهمیت اپل اتفاق بیافتد. آن‌طور که سی‌نت می‌نویسد، افرادی به Nikkei Asia گفته‌اند نبود پایه برای مک بوک و صفحه‌نمایش برای آیپد باعث شده است اپل بخشی از تولید دو خانواده از دستگاه‌‌های مورد اشاره را تا نیمه‌ی دوم سال جاری میلادی به تأخیر بیاندازد.

گزارش Nikkei Asia اعلام می‌کند موکول‌شدن تولید مک‌بوک و آیپد تا نیمه‌ی دوم ۲۰۲۱ براثر کمبود قطعات، نمی‌تواند باعث اتمام موجودی محصولات اپل شود، اما مشکلاتی برای زنجیره‌ی تأمین شرکت کوپرتینویی ایجاد می‌کند.

کوپرتینونشین‌ها بارها و بارها نشان داده‌اند که می‌توانند مشکلات زنجیره‌ی تأمین را به‌خوبی مدیریت کنند، اما کمبود شدید قطعات در سطح جهان به‌حدی وخیم شده که حتی بزرگ‌ترین شرکت‌های دنیا مثل اپل، سامسونگ و اکثر خودروسازان را هم متأثر کرده است. Nikkei Asia می‌نویسد با درنظرگرفتن تأثیر محسوس کمبود قطعه روی شرکت‌های بزرگ، احتمالا میزان اثرگذاری این اتفاق روی شرکت‌های کوچک بسیار شدیدتر باشد.

طبق بررسی‌ها، کمبود قطعه روی تولید آیفون اثر نگذاشته است؛ اپل ترجیح داده به درخواست خبرنگار سی‌نت برای ارائه‌ی توضیح بیشتر پاسخ ندهد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات