شایعات از به‌تعویق‌افتادن عرضه دو مدل مک‌بوک پرو جدید به نیمه دوم ۲۰۲۱ خبر می‌دهند

چهارشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۵
مطالعه 2 دقیقه
گفته می‌شود اپل برای طراحی مجدد مدل‌های ۱۴ و ۱۶ اینچی مک‌بوک پرو مجهز به پردازنده‌ی اپل سیلیکون در حال برنامه‌ریزی است که احتمال دارد در نیمه‌ی دوم ۲۰۲۱ رونمایی و روانه‌ی بازار شود.
تبلیغات

اگر اخبار فناوری را دنبال کرده باشید، می‌دانید اپل انتهای سال ۲۰۲۰ گذار از پردازنده‌های اینتل را آغاز کرد و اکنون، گمان می‌رود کانون توجه این غول فناوری بر عرضه‌ی محصولات بیشتر مجهز به پردازنده‌ی اختصاصی معطوف شده باشد. شایعات اخیر حاکی از آن است که اپل دو مدل مک‌بوک پرو را برای عرضه در سال جدید در نظر گرفته است و قصد دارد آن‌ها را در کالبد و قلب تنپده‌ای جدید روانه‌ی بازار کند. MacRumors با استناد به منابع آگاه به سیاست‌های اپل گزارشی تدوین کرده است. براساس این گزارش، اپل عرضه‌ی دو مدل مک‌بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی را به نیمه‌ی دوم سال ۲۰۲۱ موکول کرده است.

در این گزارش، آمده است که اپل تولید انبوه دو مدل مک‌بوک پرو جدید را از می یا ژوئن ۲۰۲۱ (اردیبهشت و خرداد ۱۴۰۰) به نیمه‌ی دوم همان سال به‌تعویق انداخته است. اعتقاد بر این است که عرضه‌ی دو مک‌بوک یادشده به‌عنوان بخشی از ضرب‌الاجل انتقال دو‌ساله از پردازنده‌های اینتل به پردازنده‌های اپل سیلیکون باشد. گفتنی است نیمه‌ی دوم سال در جولای (تیر و مرداد) آغاز می‌شود؛ بنابراین، تأمین‌کنندگان زمانی کافی برای افزایش تولید در ماه‌های پایانی سال خواهند داشت.

طبق گفته‌های قبلی مینگ‌چی کو، انتظار می‌رود مدل‌های جدید مک‌بوک پرو به نمایشگرهای روشن‌تر با نور پس‌زمینه Mini-LED، طراحی جدید با لبه‌های تخت و حاشیه‌ی اندک، درگاه HDMI و کارت‌خوان SD و درگاه شارژ مغناطیسی مگ‌سیف مجهز باشند. همچنین، پیش‌بینی می‌شود مدل‌های بعدی مک‌بوک پرو بتوانند شارژر مگ‌سیف را بعد از مدت‌ها در کامپیوترهای مک احیا کنند و انتظار می‌رود اهالی کوپرتینو نمایشگر OLED لمسی موسوم به تاچ بار (Touch Bar) را به‌نفع دکمه‌های فیزیکی کنار بگذارند؛ نمایشگری که آن‌چنان از آن استقبال نشده است. ناگفته نماند مارک گِرمن از بلومبرگ نیز بسیاری از این جزئیات را تأیید کرده و اولین کسی است که گزارش داد درگاه کارت‌خوان SD در حال بازگشت به کامپیوترهای مک است.

براساس شایعات پیشین، پردازنده‌ای با نام احتمالی M1X در بطن نسل بعدی لپ‌تاپ‌های اپل جای خواهد گرفت که درحقیقت، پردازنده‌ی بهبودیافته‌ی سری M محسوب می‌شود. این پردازنده برای اهداف پردازشی قوی‌تر به تعداد هسته‌ی بیشتری مجهز شده است.

پردازنده‌ی مرکزی (CPU) این تراشه احتمالا از ۱۲ هسته‌ی پردازشی، شامل چهار هسته‌ی کم‌مصرف Ice Storm برای انجام وظایف و پردازش‌های روزمره و هشت هسته‌ی قدرتمند Fire Storm با عملکرد خیره‌کننده در پردازش‌های سنگین تشکیل شده است و ۱۶ هسته‌ی اختصاصی اپل سنگین‌ترین پردازش‌های گرافیکی را تضمین خواهند کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات