امتیاز تعمیرپذیری آیفون و مک بوک به فروشگاه اپل در فرانسه اضافه شد

شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
فرانسه اپل و تعداد زیادی از شرکت‌های دیگر را مجبور به ذکر امتیاز تعمیرپذیری محصولات می‌کند. این امتیاز براساس پنج معیار محاسبه می‌شود و آیفون ۱۲، امتیاز ۶ از ۱۰ کسب کرده است.
تبلیغات

براساس گزارش سی‌نت به ‌نقل از MacGeneration، اپل به‌تازگی امتیاز تعمیرپذیری انواع آیفون و مک بوک موجود در فروشگاه آنلاین خود در فرانسه را منتشر کرده است. دولت فرانسه از اوایل سال جاری میلادی قانونی وضع کرد که اپل را مجبور به انجام این کار می‌کند.

فرانسه شرکت‌های تولیدکننده‌ی دستگاه‌های الکترونیکی و لوازم خانگی را ملزم می‌کند به مشتریان بگویند محصولاتشان تا چه حد تعمیرپذیر هستند. شرکت‌ها براساس شاخص تعمیرپذیری که با اتکا بر پنج معیار طراحی شده است، باید امتیاز تعمیرپذیری محصولاتشان را مشخص کنند. معیارهای یادشده شامل سهولت تعمیر، قیمت قطعات یدکی، در دسترس بودن قطعات یدکی، در دسترس بودن اسناد مربوط به تعمیر محصولات می‌‌شود و معیار پنجم بسته ‌به نوع محصول، متفاوت است.

ملزم‌ کردن شرکت‌ها به ذکر امتیاز تعمیرپذیری، بخشی از اقدام گسترده‌تر فرانسه است که در راستای کاهش ضایعات و بهبود شرایط آب‌و‌هوایی قدم برمی‌دارد.

صفحه آیفون 12 سفید در فروشگاه آنلاین اپل فرانسه با امتیاز تعمیرپذیری

گوشی‌های سری آیفون ۱۲ اپل که شامل مدل‌های مینی، عادی، پرو و پرو مکس هستند، امتیاز تعمیرپذیری ۶ از ۱۰ دریافت کرده‌اند. مک بوک پرو 13 اینچ جدید اپل که از پردازنده‌ی M1 استفاده می‌کند، امتیاز ۵٫۶ دریافت کرده است.

از آن‌جایی که امتیازها براساس قانون فرانسه تعیین می‌شوند و توسط این کشور درخواست شده‌اند، دور از انتظار است که اپل بخواهد آن‌ها را در فروشگاه آمریکایی خود نشان بدهد. کوپرتینویی‌ها فعلا ترجیح داده‌اند به درخواست خبرنگاران برای ارائه‌ی توضیحات بیشتر پاسخ ندهند.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی این خبر چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات