بلومبرگ: نسل بعدی مک بوک ایر با طراحی جدید و درگاه مگ سیف نیمه‌ی دوم ۲۰۲۱ عرضه می‌شود

شنبه ۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
طبق گزارش‌های جدید، مک‌بوک ایر بازطراحی‌شده از نسل بعدی تراشه‌ی اپل سیلیکون، شارژر مبتنی بر مگ‌سیف، شاسی نازک‌تر و سبک‌تر برخوردار خواهد بود.
تبلیغات

به گزارش اپل‌اینسایدر و با استناد به گفته‌های مارک گِرمن از بلومبرگ، غول دنیای فناوری در حال آماده شدن برای ارسال محموله‌های کامپیوتر مک در بازه‌ی زمانی ۲۰۲۱ است. گفته می‌شود اپل قصد دارد به‌زودی نسخه‌ی بعدی مک‌بوک ایر را با زبان طراحی جدید و انبوهی از بهبودهای دیگر رونمایی و روانه‌ی بازار کند. گزارش‌های قبلی حاکی از آن بود که اپل حداقل تا سال ۲۰۲۲ مک‌بوک ایر را به‌روز نخواهد کرد.

در گزارش مذکور آمده است که اپل احتمالاً زودتر از موعد مک‌بوک ایر بازطراحی‌شده را عرضه خواهد کرد و وزن و اندازه‌ی سبک‌ترین نوت‌بوک فعلی خود را کاهش خواهد داد؛ البته بلومبرگ ادعا می‌کند که مک‌بوک ایر جدید جایگزین مدل فعلی نخواهد بود و ظاهراً اپل آن را به‌عنوان دسته‌ای جدید و گزینه‌ی رده‌بالاتر در نظر گرفته است. گمان می‌رود که در بطن این محصول نسل بعدی تراشه‌های اختصاصی اپل جای خواهد گرفت و احتمالاً در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۲۱ یا نیمه‌ی نخست ۲۰۲۲ به بازار عرضه می‌شود.

به ادعای بلومبرگ، اپل با حفظ نمایشگر ۱۳ اینچی فعلی و کاهش حاشیه‌های آن، توانسته است شاسی مک‌بوک ایر بعدی را در مقایسه با نسل کنونی کاهش بدهد. این شرکت همچنین تولید یک نسخه‌ی ۱۵ اینچی را مورد ارزیابی قرار داده است؛ البته منابع ناشناس ادعا می‌کنند که معرفی این نسخه ممکن است به زمان دیگری موکول شود. گزارش بلومبرگ اشاره‌ای به استفاده از نمایشگر مجهز به نور پس‌زمینه‌ی mini LED نکرده است؛ اما پیش‌بینی می‌شود با توجه به روند مهاجرت اپل به نمایشگرهای مذکور، مک‌بوک ایر بعدی به نمایشگر mini LED مجهز شود. مینگ-چی کو در آخرین یادداشت خطاب به سرمایه‌گذاران ادعا کرده بود که اپل درگاه شارژ مگ‌سیف را دوباره در کامپیوتر مک احیاء خواهد کرد و شاید مک‌بوک ایر بعدی از این قابلیت بهره‌مند شود.

اپل مدت‌ها است به‌ سمت دستگاه‌های کاملاً بی‌سیم حرکت می‌کند و شاید دلیلی بر این ادعا، مگ‌سیف باشد. غول دنیای فناوری در زمان معرفی خانواده‌ی آیفون‌ ۱۲ از شارژر مگ‌سیف (MagSafe) رونمایی کرد که با استفاده از آهن‌رباهای استفاده‌شده در پشت آیفون‌های جدید، به‌صورت بی‌سیم به گوشی متصل می‌شود و آن ‌را شارژ می‌کند. در واقع قدمت شارژ مگ‌سیف به سال‌ها قبل و استفاده در مک‌بوک پرو ۲۰۰۶ بازمی‌گردد. در نهایت اپل این درگاه مغناطیسی را از کامپیوترهای مک حذف کرد؛ اما شواهد حاکی از آن است که درگاه مگ‌سیف با شکل و شمایل کاملاً جدید به کامپیوتر مک بازخواهد گشت و احتمالاً نسل بعدی مک‌بوک پرو اولین محصولی خواهد بود که از آن بهره می‌گیرد.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی نسل بعدی مک‌بوک ایر چیست و چه انتظاری از آن دارید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات