سامسونگ تولید انبوه پنل OLED برای لپ‌تاپ را آغاز خواهد کرد

جمعه ۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
سامسونگ قصد دارد نسل جدیدی از نمایشگرهای OLED را با هدف به‌کارگیری در تولید لپ‌تاپ به تولید انبوه برساند.
تبلیغات

از مدتی قبل پنل‌های OLED برای لپ‌تاپ طراحی و عرضه شدند؛ اما این نوع نمایشگرها همواره کاستی‌های خاصی داشته‌اند. برای نمونه غالب لپ‌تاپ‌های مجهز به پنل اولد از مصرف زیاد انرژی یا مشکلات شبح‌نمایی (Ghosting) در تصاویر رنج می‌بردند. البته، شرکت سامسونگ مدعی شده است که با مرتفع کردن این مشکلات قصد دارد تولید انبوه نمایشگرهای اولد با نرخ‌نوسازی ۹۰ هرتزی را آغاز کند تا در طراحی و تولید لپ‌تاپ‌ها به‌کار گرفته شود.

طبق اطلاعات منتشرشده بخش اعظمی از نمایشگرهای اولد جدید دراختیار چندین شرکت تولیدکننده‌ی لپ‌تاپ قرار خواهد گرفت که می‌توانند مدت پاسخ‌دهی نمایشگر (Monitor’s Response Time) را نسبت به سایر نمایشگرهای اولد قدیمی تا میزان ۱۰ برابر بهبود ببخشند و ازسویی دیگر هم‌تراز با نمایشگرهای LCD با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز ظاهر شوند. گفته می‌شود پنل‌های اولد جدید اندازه‌ی ۱۴ اینچی دارند؛ اما تاکنون جزئیات دیگری نظیر اندازه‌ی وضوح تصویر و نسبت نمایشگر منتشر نشده است.

باتوجه‌به اندازه و نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی، احتمال می‌رود که این دسته از نمایشگرها برای تولید لپ‌تاپ‌های اداری استفاده شوند و برای تولید لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی به‌هیچ عنوان مناسب نباشند. درنهایت باید برای معرفی رسمی سامسونگ و عرضه‌ی آن‌ها به بازار منتظر ماند تا کاربرد و بازدهی نمایشگرهای اولد جدید در بوته‌ی آزمایش قرار بگیرند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات