سرفیس لپ تاپ گو مایکروسافت با قیمت پایه ۵۴۹ دلار معرفی شد

جمعه ۱۱ مهر ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
سرفیس لپ‌تاپ گو با برچسب قیمت ۵۴۹ دلاری یکی از ارزان‌ترین سرفیس‌های تاریخ است؛ اما پرداخت این مبلغ صرفا چهار گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی eMMC دردسترس شما قرار می‌دهد.
تبلیغات

مایکروسافت نسل جدید دستگاه‌های سری سرفیس لپ ‌تاپ را با نام سرفیس لپ‌تاپ گو (Microsoft Surface Laptop Go) معرفی کرد. لپ‌تاپ‌های خانواده‌ی Surface Laptop عموما دستگاه‌هایی پریمیوم هستند، بااین‌حال مدل Go امکان دسترسی به این خانواده از محصولات را با قیمت پایین‌تر نسبت‌به دیگر مدل‌ها فراهم می‌کند. سرفیس لپ ‌تاپ گو را می‌توانیم یکی از ارزان‌ترین سرفیس‌های معرفی‌شده در تاریخ به‌حساب بیاوریم. سرفیس لپ‌‌تاپ گو ۵۴۹ دلاری ارزان‌تر از بسیاری از محصولات سرفیس است و صرفا قیمتی بالاتر نسبت‌به سرفیس گو ۲ (با قیمت ۳۹۹ دلار) دارد.

آن‌طور که به‌نظر می‌رسد مایکروسافت در تلاش است با سرفیس لپ‌تاپ گو توجه کسانی را جلب کند که به‌دنبال تهیه‌ی کروم‌بوک هستند. سرفیس لپ‌تاپ گو همچون سرفیس گو ۲ برای داشتن قیمت کم، مجبور شده از قطعات سخت‌افزاری نسبتا ضعیف استفاده کند (البته استفاده از عبارت «کم» برای توصیف قیمت این دستگاه در بازار ایران، کار درستی نیست؛ اما سرفیس لپ‌تاپ گو در بازارهای جهانی محصولی مقرون‌به‌صرفه برشمرده می‌شود). 

نمای جلو سرفیس لپ تاپ گو / Surface Laptop Go

سرفیس لپ‌تاپ گو همان‌طور که از نامش پیدا است تا حد زیادی با سرفیس‌هایی که پیش‌تر دیده‌ایم شباهت دارد و دستگاه کاملا جدیدی نیست. سرفیس لپ‌تاپ گو کوچک‌تر و سبک‌وزن‌تر شده و برای نمایش محتوای بصری از نمایشگر ۱۲٫۴ اینچ استفاده می‌کند، این درحالی است که مدل استاندارد سرفیس لپ‌تاپ مجهز به نمایشگر ۱۳٫۵ اینچ است. هر دو لپ‌تاپ‌ موردبحث دارای وضوح تصویر ۱٬۵۳۶ در ۱٬۰۲۴ پیکسل هستند و نمایشگر سرفیس لپ‌تاپ گو نسبت تصویر ۳:۲ ارائه می‌دهد. البته این وضوح چندان چنگی به‌دل‌ نمی‌زند؛‌ حتی سرفیس گو ۲ نیز که نمایشگر ۱۰٫۵ اینچ دارد وضوح تصویر بالاتر ارائه می‌دهد (۱٬۹۲۰ در ۱٬۲۸۰ پیکسل). 

سرفیس لپ‌تاپ گو مایکروسافت سبک‌ترین لپ‌تاپ خانواده‌ی سرفیس است

مایکروسافت ادعا می‌کند سرفیس لپ‌تاپ گو، سبک‌وزن‌ترین لپ‌تاپ خانواده‌ی سرفیس به‌حساب می‌آید و وزنش به ۲٫۴۵ پوند (۱٫۱۱ کیلوگرم) می‌رسد. این یعنی سرفیس لپ‌تاپ گو سبک‌تر از مک‌بوک ایر اپل و بسیاری از کروم‌بوک‌ها و لپ‌تاپ‌های ویندوزی در بازه‌ی قیمتی ۵۵۰ دلار است.

مایکروسافت در سرفیس لپ‌تاپ گو از صفحه‌کلید فول‌سایز استفاده کرده که خبر بسیار خوبی است. کلیدهای این صفحه‌کلید به‌هنگام فشرده شدن مسیری ۱٫۳ میلی‌متری طی می‌کنند. به‌علاوه سرفیس لپ‌تاپ گو از ترک‌پد بزرگ ویندوز پرسژن (Windows Precision) بهره می‌گیرد. 

بخش پشتی سرفیس لپ تاپ گو / Surface Laptop Go مایکروسافت

برخلاف تبلت سرفیس گو، مایکروسافت تصمیم گرفته در لپ‌تاپ جدیدش از پردازنده‌ای نسبتا مناسب بهره بگیرد. مایکروسافت می‌گوید سرفیس لپ‌تاپ گو با تراشه‌ی نسل دهمی Intel Core i5-1035G1 به بازار عرضه می‌شود، این درحالی است که مدل جدید سرفیس گو از تراشه‌ی Intel Pentium Gold استفاده می‌کند. در سرفیس لپ‌تاپ گو با تراشه‌ی نسل یازدهمی تایگر لیک طرف نیستیم، اما تراشه‌ی چهار هسته‌ای Intel Core i5-1035G1 برای لپ‌تاپی که ۵۵۰ دلار قیمت دارد و به طراحی چشم‌نواز مزین شده، کافی به‌نظر می‌رسد. 

مایکروسافت Surface Laptop Go قیمت پایه‌ی ۵۴۹ دلاری دارد

متأسفانه کانفیگ پایه‌ی سرفیس لپ‌تاپ گو مجهز به صرفا چهار گیگابایت حافظه‌ی رم و ۶۴ گیگابایت حافظه‌ ذخیره ‌سازی eMMC است. این دو مشخصه برای لپ‌تاپی ویندوزی که متعلق‌به خانواده‌ی سرفیس است و در سال ۲۰۲۰ عرضه می‌شود، نقاط ضعف به‌حساب می‌آیند؛ به‌خصوص با درنظرگرفتن این حقیقت که کاربران امروزی می‌توانند با پرداخت ۵۴۹ دلار لپ‌تاپ Acer Aspire 3 را با پردازنده‌ی سرفیس لپ‌تاپ گو و هشت گیگابایت حافظه‌ی رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی SSD و نمایشگر ۱۵ اینچ 1080p تهیه کنند. 

حسگر اثر انگشت سرفیس لپ تاپ گو / Surface Laptop Go از نمای نزدیک

حسگر اثر انگشت سرفیس لپ‌تاپ گو (کانفیگ پایه‌ی ۵۴۹ دلاری این حسگر را ندارد)

بدیهی است که بخشی از قیمت ۵۴۹ دلاری سرفیس لپ‌تاپ گو از طراحی مدرن آن سرچشمه می‌گیرد؛ بااین‌حال اگر لپ‌تاپ موردبحث حافظه‌ی رم بیشتری داشت، بسیار بهتر می‌شد. اگر چهار گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی eMMC برای‌تان کافی نیست می‌توانید سراغ کانفیگ دوم لپ‌تاپ با قیمت ۶۹۹ دلار بروید که از هشت گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی SSD استفاده می‌کند. مایکروسافت ترجیح داده است در سرفیس لپ‌تاپ گو از یک درگاه USB-C و یک درگاه عادی USB-A به‌همراه جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون و درگاه شارژ سرفیس کانکت (Surface Connect) بهره بگیرد.

در بخش جلویی سرفیس لپ‌تاپ گو شاهد وب‌کمی با وضوح 720p هستیم که متأسفانه از فناوری تشخیص چهره پشتیبانی نمی‌کند و بنابراین نمی‌توان در سرفیس لپ‌تاپ گو از روش احراز هویت ویندوز هلو (Windows Hello) با تشخیص چهره استفاده کرد. به‌جای تشخیص چهره می‌توانید از حسگر اثر انگشت لپ‌تاپ استفاده کنید که درون دکمه‌ی پاور ادغام شده است. در نظر داشته باشید که کانفیگ پایه‌ی ۵۴۹ دلاری حسگر اثر انگشت ندارد. به‌منظور دستیابی به این حسگر باید کانفیگ‌های ۶۹۹ یا ۸۹۹ دلاری را تهیه کنید. قوی‌ترین کانفیگ سرفیس لپ‌تاپ گو با برچسب قیمت ۸۹۹ دلاری از تراشه‌ی Intel Core i5 به‌همراه هشت گیگابایت حافظه‌ی رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی SSD عرضه می‌شود.

لپ‌تاپ جدید مایکروسافت از استاندارد وای‌فای ۶ و فناوری شارژ سریع پشتیبانی می‌کند؛ بنابه‌گفته‌ی مایکروسافت، فناوری شارژ سریع سرفیس لپ‌تاپ گو می‌تواند درصد شارژ باتری را در عرض یک ساعت از صفر به ۸۰ برساند. مایکروسافت لپ‌تاپ جدید خود را در سه رنگ آبی و ماسه‌سنگی و پلاتینیومی به‌بازار عرضه می‌کند. سرفیس لپ‌تاپ گو هم‌اکنون برای پیش‌خرید دردسترس است. عرضه‌ی لپ‌تاپ از ۱۳ اکتبر ۲۰۲۰ (۲۲ مهر ۱۳۹۹) آغاز خواهد شد. 

لوازم جانبی جدید سرفیس شامل ماوس و کیبورد و آداپتور

لوازم جانبی جدید برند سرفیس

مایکروسافت به‌همراه سرفیس لپ‌تاپ گو، لوازم جانبی جدید محصولات برند سرفیس را هم معرفی کرد که شامل صفحه‌کلید ۶۹٫۹۹ دلاری با نام Designer Compact Keyboard، صفحه‌کلید ۲۴٫۹۹ دلاری Microsoft Number Pad و آداپتور ۶۹٫۹۹ دلاری 4K Wireless Display Adapter می‌شوند؛ آداپتور موردبحث شما را قادر می‌سازد تصویر دستگاه‌های مجهز به ویندوز ۱۰ را روی نمایشگرهای بزرگ‌تر پخش کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات