سرفیس لپ‌ تاپ گو، لپ تاپ مقرون‌به‌صرفه مایکروسافت، دهم مهرماه به بازار عرضه می‌شود

سه‌شنبه ۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
افشاگری به زمان دقیق عرضه سرفیس لپ‌تاپ گو مایکروسافت اشاره کرده و گفته که به‌زودی در مدل‌های مختلف از نظر سخت‌افزاری عرضه می‌شود.
تبلیغات

چندی است که اخباری از لپ‌تاپی اقتصادی از سری سرفیس لپ‌تاپ با کد نام اسپارتی در فضای مجازی منتشر شده؛ محصولی که مشخصات سخت‌افزاری نسبتا قابل قبول همراه‌با برچسب قیمتی مقرون‌به‌صرفه را به‌همراه دارد و برای دانشجویان و دانش‌آموزان گزینه‌ای ایده‌آل است.

درحالی‌که برخی از مشخصات سخت‌افزاری و ظاهری سرفیس لپ‌ تاپ جدید مایکروسافت فاش شده بود؛ اما زمان دقیق رونمایی از چنین محصولی را نمی‌دانستیم. حال، افشاگری، اطلاعات جالبی از محصول جدید ردموندی‌ها را فاش کرده است. گویا دستگاه جدید مایکروسافت تحت نام سرفیس لپ ‌تاپ گو هفته آینده رونمایی می‌شود.

طبق گفته‌های افشاگر، سرفیس لپ‌تاپ گو دارای چند مدل است؛ اما تمامی این مدل‌ها از پردازنده Core i5-1035G1 اینتل با فرکانس ۱/۲ گیگاهرتز استفاده می‌کنند. گویا پردازنده‌ اینتل در حالت بوست به فرکانسی معادل ۳/۶ گیگاهرتز نیز دست می‌یابد. افشاگر توضیح می‌‌دهد که تفاوت مدل‌های سرفیس لپ‌تاپ گو در برخورداری از ظرفیت حافظه رم و حافظه ذخیره‌ سازی مختلف خواهد بود.

گویا ارزان‌ترین مدل سرفیس لپ‌تاپ گو از ۴ گیگابایت حافظه رم و ۶۴ گیگابایت حافه ذخیره‌سازی بهره می‌برد. ردموندی‌ها برای این مدل قیمتی بالغ بر ۶۰۰ یورو را در نظر گرفته‌اند. این موضوع در حالی است که همین مدل، اما برخوردار از ۸ گیگابای حافظه رم با قیمت ۶۴۹ یورو روانه بازار می‌شود.

انتظار می‌رود محصول جدید ردموندی‌ها دارای سه گزینه حافظه ذخیره‌سازی ۶۴، ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی باشد و تمامی مدل‌ها از صفحه‌نمایشی ۱۲/۴۵ اینچی با نسبت ابعاد ۴:۳ استفاده کنند. مایکروسافت برای سرفیس لپ‌تاپ گو پشتیبانی از Wi-Fi 6، بلوتوث ۵ و حسگر اسکنر اثرانگشت با ویژگی ویندوز هلو را در نظر گرفته است. در صورت صحت گفته‌های افشاگر مایکروسافت از ۱ اکتبر (۱۰ مهر) عرضه سرفیس لپ‌تاپ گو را شروع می‌کند.

از دیگر محصولات ردموندی‌ها که فاصله چندانی با معرفی و عرضه آن نداریم، می‌توان به سرفیس پرو ایکس ۲ اشاره کرد که گویا از تراشه SQ2 قدرت می‌گیرد؛ تراشه‌ای که درواقع نسخه سریع‌تر و بهینه‌شده‌ای از تراشه‌های اسنپدراگون کوالکام است. باید صبر کرد و دید که مایکروسافت برای طرفداران خود چه برنامه‌هایی را در نظر دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات