گلکسی بوک فلکس 5G سامسونگ با تراشه تایگر لیک معرفی شد

پنج‌شنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۰
مطالعه 4 دقیقه
گلکسی بوک فلکس 5G، لپ‌تاپ تبدیل‌شدنی جدید سامسونگ با تراشه‌ی سری تایگر لیک است که صفحه‌نمایش ۱۳٫۳ اینچ دارد و از نسل پنجم شبکه‌های ارتباطی پشتیبانی می‌کند.
تبلیغات

سامسونگ روز گذشته مراسم مهمی تحت عنوان «زندگی غیرقابل‌توقف» برای رونمایی محصولاتی که در ابتدا قرار بود با خود به مراسم ایفا ۲۰۲۰ بیاورد، برگزار کرد. در این مراسم محصولات متنوعی رونمایی شدند و فکر می‌کردیم که سامسونگ به‌این‌زودی‌ها قصد معرفی محصول جدید ندارد، بااین‌حال شب گذشته و لحظاتی پس از معرفی تراشه‌های نسل یازدهی سری تایگر لیک اینتل، جدیدترین لپ ‌تاپ سامسونگ با نام گلکسی بوک فلکس فایوجی (Samsung Galaxy Book Flex 5G) معرفی شد. این لپ ‌تاپ که نسخه‌ی 5G لپ‌تاپ تبدیل‌شدنی گلکسی بوک فلکس به‌حساب می‌آید، نخستین لپ‌تاپ 5G سامسونگ لقب می‌گیرد. سامسونگ ادعا می‌کند که حمل گلکسی بوک فلکس 5G بسیار ساده است و کاربر می‌تواند آن را به هر جایی که می‌خواهد ببرد. 

گلکسی بوک فلکس 5G برخی تغییرات محسوس به خود دیده است تا تجربه‌ی بهتری از لپ‌تاپ‌های سامسونگ را ارائه دهد. بوک فلکس 5G را می‌توانیم یکی از نخستین لپ‌تاپ‌های دنیا با تراشه‌ی سری تایگر لیک به‌حساب بیاوریم. تراشه‌های خانواده‌ی تایگر لیک که شب گذشته رونمایی شدند برپایه‌ی لیتوگرافی ۱۰ نانومتری سوپرفین ساخته شده‌اند و قدرت پردازشی بیشتری نسبت‌به تراشه‌های سری آیس لیک دارند. یکی از نکات مهم درباره‌ی تراشه‌های تایگر لیک، بهره‌مندی آن‌ها از پردازنده‌ی گرافیکی مجتمع مبتنی‌بر معماری Xe است.

گلکسی بوک فلکس 5G سامسونگ یکی از نخستین لپ‌تاپ‌های دنیا با گواهی Evo اینتل است

تراشه‌های سری تایگر لیک، مصرف انرژی کمتری نسبت‌به نسل قبلی دارند و عمر باتری بهتر برای لپ‌تاپ‌ها به‌همراه می‌آورند. سامسونگ به‌‌طور دقیق اشاره نکرد که گلکسی بوک فلکس 5G به کدام‌یک از تراشه‌های سری تایگر لیک مجهز شده، بااین‌حال گفته که این تراشه متعلق‌به سری Core i5 یا Core i7 با پردازنده‌ گرافیکی Xe خواهد بود. در نظر داشته باشید که مدل Core i3 تراشه‌های جدید اینتل پردازنده‌ی گرافیکی Xe ندارد. به‌لطف حضور تراشه‌ی تایگر لیک، انتظار حضور تاندربولت ۴ را در لپ‌تاپ جدید سامسونگ داشته باشید.

از بین تراشه‌های سری Core i5 یا Core i7 تایگر لیک می‌توانیم به Intel Core i7-1165G7 با چهار هسته و هشت ترد اشاره کنیم که سرعت کلاک پایه‌ی ۲٫۸ گیگاهرتز دارد و به سرعت کلاک بوست تمام‌هسته‌ای ۴٫۱ گیگاهرتز دست پیدا می‌کند. نمونه‌ی دیگر Intel Core i7-1160G7 نام دارد که از تعداد مشابه هسته و ترد بهره می‌گیرد و سرعت کلاک بوست تمام‌هسته‌ای‌اش به ۳٫۶ گیگاهرتز می‌رسد. Intel Core i5-1135G7 یکی دیگر از تراشه‌‌های تایگر لیک با چهار هسته و هشت ترد به‌حساب می‌آید.

نمای جلو لپ تاپ گلکسی بوک فلکس Galaxy Book Flex 5G سامسونگ

در مدل جدید گلکسی بوک فلکس سامسونگ از دوربین پشتی ۱۳ مگاپیکسلی استفاده شده است که توانایی بسیار خوبی برای ثبت تصاویر و ویدئوها دارد. لپ‌تاپ‌ها به‌طور معمول از دوربین باکیفیت بهره‌مند نیستند و حضور دوربین ۱۳ مگاپیکسلی در گلکسی بوک فلکس 5G خبر خوبی است. این‌ لپ‌تاپ همچنین از دوربین جلویی 720p بهره‌ می‌برد. گلکسی بوک فلکس 5G سامسونگ یکی از نخستین لپ‌تاپ‌های دنیا با گواهی Evo اینتل است.

در Galaxy Book Flex 5G از ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی رم با ۵۱۲ گیگابایت درایو SSD استفاده شده است

اینتل شب گذشته در جریان برگزاری مراسم آنلاین خود گفت: «لپ‌تاپ‌هایی که تحت پشتیبانی گواهی Evo هستند باید بتوانند در شرایط دنیای واقعی به‌میزان ۹ ساعت یا بیشتر با صفحه‌نمایش 1080p شارژدهی کنند، در عرض کمتر از یک ثانیه از حالت Sleep وارد محیط ویندوز شوند، از فناوری شارژ سریع پشتیبانی کنند (بیش از چهار ساعت شارژدهی با ۳۰ دقیقه شارژ)، از وای‌فای ۶ بهره بگیرند و دارای تاندربولت ۴ باشند». لپ‌تاپ جدید سامسونگ ۱٫۲۶ کیلوگرم وزن دارد و در رنگ نقره‌ای به بازار عرضه می‌شود. 

به‌غیر از مواردی که به آن‌ها اشاره کردیم، لپ‌تاپ جدید سامسونگ، تفاوت چندانی با گلکسی بوک فلکس ندارد که البته اتفاق بدی نیست. این لپ‌تاپ از صفحه‌نمایش ۱۳٫۳ اینچ استفاده می‌کند و به قلم S Pen با جدیدترین نسخه از Samsung Notes مجهز است. از بین دیگر مشخصه‌های لپ‌تاپ سامسونگ می‌توانیم به وای‌فای ۶، بلوتوث ۵٫۱، ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ ذخیره ‌سازی SSD اشاره کنیم.

سامسونگ تاکنون به‌طور دقیق اعلام نکرده است که گلکسی بوک فلکس 5G چه قیمتی دارد و در چه زمانی عرضه می‌شود. طبیعتا قیمت این لپ‌تاپ بالاتر از مدل استاندارد خواهد بود. با درنظرگرفتن این حقیقت که لپ‌تاپ‌های 5G در بازار بسیار کم هستند، شاید سامسونگ هزینه‌ی اضافی دیگری را هم به هزینه‌ی نهایی دستگاه اضافه کند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات