ردمی G، لپ تاپ گیمینگ ۷۶۰ دلاری شیائومی، با نمایشگر ۱۴۴ هرتز رونمایی شد

شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
لپ‌تاپ گیمینگ جدید ردمی G شیائومی با صفحه‌نمایش ۱۶٫۱ اینچی ۱۴۴ هرتز و پردازنده‌ی نسل‌دهمی اینتل و کارت گرافیک انویدیا معرفی شد.
تبلیغات

ردمی، زیرشاخه‌‌ی نام‌‌آشنای شیائومی، تاکنون توانسته در حوزه‌های مختلفی از صنعت فناوری ورود کند. در چند وقت اخیر، این شرکت فرایند تولید لپ‌تاپ را هم آغاز کرده تا توجه علاقه‌مندان به این محصولات را هم به‌سمت خود جلب کند. ردمی با معرفی محصولی جدید تصمیم گرفته پررنگ‌تر در بازار لپ‌تاپ‌های گیمینگ حضور یابد. 

ردمی همان‌طورکه چند روز پیش با انتشار پوستری در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرده بود، امروز لپ‌تاپ جدیدی را در دسته‌ی لپ‌تاپ‌های گیمینگ مقرون‌به‌صرفه (صرف‌نظر از بازار ایران) رونمایی کرد. لپ‌تاپ جدید با نام ردمی جی (Xiaomi Redmi G) شناخته می‌شود و قیمت پایه‌‌اش ۷۶۰ دلار و قیمت قوی‌ترین کانفیگش ۱،۰۰۰ دلار است. قیمت‌های یادشده برای بازار چین هستند؛ بنابراین هنگامی‌که ردمی بخواهد لپ‌تاپ ردمی G را در بازارهای بین‌المللی عرضه کند، احتمالا این قیمت‌ها اندکی متفاوت خواهد بود. 

لپ ‌تاپ شیائومی ردمی G از صفحه‌نمایش ۱۶٫۱ اینچی با حاشیه‌های بسیار باریک استفاده می‌کند. حاشیه‌های اطراف صفحه‌نمایش به‌حدی کمی است که ردمی مجبور شده وب‌کم یک مگاپیکسلی لپ‌تاپ گیمینگ خود را به حاشیه‌ی پایینی منتقل کند. این وب‌کم قطعا زاویه‌ی دید مناسبی ارائه نخواهد داد؛ اما بردن آن به حاشیه‌ی پایینی باعث شده حاشیه‌ی بالا کم باشد و نمای جلو لپ‌تاپ امروزی‌‌تر به‌نظر برسد. صفحه‌نمایش ۱۶٫۱ اینچی ردمی G از وضوح 1080p و نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز بهره می‌برد و صرف‌نظر از کانفیگی که انتخاب می‌کنید، ۱۰۰ درصد فضای رنگی sRGB را پوشش می‌دهد. 

نمای سه رخ جلو ردمی جی / Redmi G حالت نیمه باز

لپ ‌تاپ گیمینگ ردمی G در سه کانفیگ روانه‌ی بازار می‌شود که در هیچ‌یک از آن‌ها از پردازنده‌ مرکزی و پردازنده‌ی گرافیکی ساخت AMD خبرینیست. کانفیگ پایه‌ به پردازنده‌ی Intel Core i5-10200H مجهز است که در کمال‌ تعجب اطلاعات آن در دیتابیس اصلی اینتل یافت نمی‌شود. این یعنی احتمالا با پردازنده‌ای جدید مواجه هستیم.

ازآنجاکه مشخصات دقیق Intel Core i5-10200H را نمی‌دانیم، می‌توانیم سراغ نزدیک‌ترین گزینه‌ به آن، یعنی Intel Core i5-10300H برویم؛ زیرا قطعا بین این دو شباهت‌های زیادی وجود خواهد داشت. پردازنده‌ اینتل Core i5-10300H با لیتوگرافی ۱۴ نانومتری ساخته شده و از چهار هسته و هشت ترد و سرعت کلاک پایه و بوست به‌ترتیب ۲٫۵ و ۴٫۵ گیگاهرتزی بهره‌مند و توان طراحی حرارتی (TDP) آن ۴۵ وات اعلام شده است. تأکید می‌کنیم که این مشخصات به مدل 10300H مربوط هستند و هنوز مشخصات دقیق 10200H را نمی‌دانیم. در کانفیگ پایه افزون‌بر پردازنده‌ی یادشده، از کارت گرافیک Nvidia GeForce GTX 1650 استفاده شده است.

شیائومی ردمی جی از پردازنده‌ی مرکزی نسل‌دهمی اینتل Core استفاده می‌کند

کانفیگ دوم لپ‌تاپ ردمی G به پردازنده‌ی مرکزی Core i5-10300H و کارت گرافیک انویدیا GTX 1650 Ti مجهز شده است که حدودا ۹۰۰ دلار قیمت دارد. بااین‌حال، با پرداخت ۱۰۰ دلار بیشتر می‌توانید قوی‌ترین کانفیگ ردمی G را تهیه کنید که از پردازنده‌ی Core i7-10750H و کارت گرافیک GTX 1650 Ti بهره می‌ببرد. Core i7-10750H پردازنده‌ای با ۶ هسته و ۱۲ ترد و سرعت کلاک پایه‌ و بوستش به‌ترتیب ۲٫۶ و ۵ گیگاهرتز و توان طراحی حرارتی‌اش ۴۵ وات است.

با وجود بهره‌مندی ردمی G از کارت‌های گرافیک انویدیا، تاکنون سخنی از بهره‌مندی آن از فناوری G-Sync گفته نشده است. G-Sync فناوری خاصی است که آثاری همچون Screen Tearing (بریده‌شدن صفحه) را از بین می‌برد و تجربه‌ی روان‌تری هنگام انجام بازی‌های ویدئویی ارائه می‌دهد. لپ‌تاپ گیمینگ ردمی ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی رم به‌همراه ۵۱۲ گیگابایت درایو SSD دارد. 

نمایشگر لپ تاپ گیمینگ ردمی جی / Redmi G

بدنه‌ی نسبتا باریک ردمی G باتری ۵۵ وات‌ساعتی را در خود جای داده که برای لپ‌تاپی گیمینگ، باتری پرظرفیتی به‌حساب نمی‌آید. سخت‌افزار به‌کاررفته در ردمی G به انرژی بسیار زیادی نیاز دارد و قطعا این باتری نخواهد توانست برای ساعت‌های طولانی دوام بیاورد. ردمی هنگام رونمایی لپ‌تاپ گیمینگ خود گفت در بهترین حالت کاربر می‌تواند به ۵٫۵ ساعت شارژدهی مداوم دست پیدا کند؛ آن‌هم با انجام وب‌گردی سبک و برخی کارهای عادی. عموم مردم لپ‌تاپ گیمینگ را برای عمر باتری مناسب نمی‌خرند؛ بنابراین، ضعیف‌بودن باتری ردمی G در نگاه اول مشکل خاصی ایجاد نمی‌کند.

Xiaomi Redmi G به وای‌فای ۶ و بلوتوث ۵٫۱ مجهز است

بدنه‌ی ردمی G ضخامت نسبتا باریکی دارد؛ اما طبق ادعای شرکت سازنده، این لپ‌تاپ از سیستم خنک‌کننده‌ی توانمند بهره می‌گیرد. در ردمی G از دو دریچه‌ی خنک‌کننده‌ی بزرگ به‌همراه سه لوله‌ی حرارتی مجزا و در طرفین لپ‌تاپ از دریچه‌ی خروجی هوا استفاده شده است. دو دریچه‌ی اضافی هم در بخش پشتی قرار گرفته‌اند.

در لپ‌تاپ ردمی G از دو درگاه USB 3.2، یک درگاه USB 2.0، یک درگاه USB-C، یک درگاه Mini-DisplayPort 1.4، یک درگاه HDMI 2.0، یک درگاه اترنت و یک جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون به‌چشم می‌خورد. همچنین، لپ‌تاپ جدید ردمی از DTS:X Ultra و وای‌فای ۶ و بلوتوث ۵٫۱ پشتیبانی می‌کند.

بدنه‌ی ردمی G طراحی چشم‌نوازی دارد که برای لپ‌تاپی در این بازه‌ی قیمتی اتفاقی مثبت به‌حساب می‌آید. نکته‌ی مثبت دیگر ردمی G بهره‌مندی از تاچ‌پد بزرگ است. فعلا دقیقا مشخص نشده که ردمی در ساخت بدنه‌ی لپ‌تاپ گیمینگ خود از چه مواد اولیه‌ای استفاده کرده است؛ بنابراین، فرض خود را بر استفاده از پلاستیک می‌گیریم. لپ‌تاپ ردمی G قرار است ۱۷ آگوست ۲۰۲۰ (۲۷ مرداد ۱۳۹۹) دردسترس کاربران چین قرار گیرد. ناگفته نماند فعلا جزئیاتی از تاریخ عرضه‌ی ردمی G در بازارهای بین‌المللی در دست نداریم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات