میت بوک D14 و D15 هواوی با پردازنده های رایزن جدید AMD به‌روز شدند

دوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
لپ‌تاپ‌های میت‌بوک D14 و D15 جدید هواوی با پردازنده‌های رایزن 5 4500U و رایزن 7 4700U و ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی رم عرضه می‌شوند.
تبلیغات

براساس گزارشی از وب‌سایت Huawei Central، هواوی لپ‌تاپ‌های میت ‌بوک D14 و D15 را به‌روز کرده است. این لپ‌تاپ‌ها سال پیش عرضه شده بودند و اکنون در مدل‌های جدید این محصولات از پردازنده‌های قدرتمندتر سری رایزن ۴۰۰۰ شرکت AMD با لیتوگرافی هفت‌نانومتری و نام رمزگذاری‌شده‌ی Renoir استفاده شده است.

هر دو لپ‌تاپ میت‌بوک صرف‌نظر از اندازه‌ی نمایشگرشان، برای حمل سبک و باریک هستند. ضخامت میت‌بوک D14 درحدود ۱۵٫۹ میلی‌متر و وزنش ۱٫۳۸ کیلوگرم و ضخامت لپ ‌تاپ دیگر ۱۶٫۹ میلی‌متر و وزنش ۱٫۵۳ کیلوگرم است. این دو لپ ‌تاپ‌ هواوی بدنه‌ی فلزی و حاشیه‌ی کمی دارند و طراحی آن‌ها به‌کاربر اجازه می‌دهد لپ‌تاپ را تا زاویه‌ی ۱۸۰ درجه باز کند. اسکنر اثرانگشت داخلی تعبیه‌شده در بالای دکمه‌ی پاور نیز در بخش گوشه‌ی پشتی صفحه‌کلید جاخوش کرده است.

میت‌بوک D14 به نمایشگر ۱۴ اینچی از نوع FullView IPS و رزولوشن ۱۰۸۰ پیکسل مجهز شده و نسبت نمایشگر به بدنه‌ی آن ۸۴ درصد است. درمقابل، میت ‌بوک D15 نمایشگری ۱۵٫۶ اینچی دارد که از جزئیات مشابهی با نمایشگر میت‌بوک D14 بهره می‌برد و نسبت نمایشگر به بدنه‌اش ۸۷ درصد است.

مشتریانی که به لپ‌تاپ‌های جدید میت‌بوک علاقه‌مند هستند، بین دو تراشه‌ی مبتنی‌بر معماری Zen 2 حق انتخاب خواهند داشت. درواقع، هریک از لپ‌تاپ‌ها در دو نوع با دو تراشه‌ی رایزن 5 4500U و رایزن 7 4700U عرضه می‌شوند. پردازنده‌ شتاب‌یافته‌ی رایزن 5 4500U شش هسته و شش رشته دارد و فرکانس پردازشی پایه و کلاک بوست آن به‌ترتیب ۲٫۳ و ۴ گیگاهرتز است. در نسخه‌ی قدرتمند‌تر، از پردازنده‌ رایزن 7 4700U استفاده شده که هشت هسته و هشت رشته دارد و فرکانس پردازشی پایه و کلاک بوست آن به‌ترتیب ۲ و ۴٫۱ گیگاهرتز است.

در لپ‌تاپ‌های میت‌بوک D14 و D15، کاربران فقط نوع پردازنده را می‌توانند انتخاب کنند و درحقیقت، حافظه‌ی رم و حافظه‌ ذخیره‌ سازی در هر دو نوع ثابت است. جدا از پردازنده، میت‌بوک‌ها با ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی M.2 PCIe SSD همراه هستند.

با اینکه میت‌بوک D14 کوچک‌تر از D15 است، باتری بزرگ‌‌تری دارد و هواوی این دستگاه را به باتری ۵۶ وات‌ساعتی و لپ‌تاپ بزرگ‌تر را به باتری ۴۲ وات‌ساعتی مجهز کرده است. هر دو محصول با شارژر ۶۵ واتی عرضه می‌شوند؛ درنتیجه شارژ کامل باتری احتمالا زمان‌بر نخواهد بود. قیمت میت‌بوک D14 با تراشه‌های رایزن 5 4500U و رایزن 7 4700U به‌ترتیب ۵۹۹ و ۶۷۰ دلار است و میت‌بوک بزرگ‌تر D15 با همان پردازنده‌ها به‌ترتیب تقریبا ۵۹۹ و ۶۷۰ دلار قیمت دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات