چرا اپل درباره پوشاندن دوربین مک بوک به کاربران هشدار می‌دهد؟

چهارشنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۷
مطالعه 3 دقیقه
اپل به کاربران هشدار می‌دهد که پوشاندن دوربین مک‌بوک شاید به لنز دوربین و حتی نمایشگر لپ‌تاپ ضربه وارد کند.
تبلیغات

اپل چندی پیش سندی را منتشرکرد که در آن از کاربران مک ‌بوک خواسته بود از پوشش دوربین روی لپ‌تاپ استفاده نکنند یا در آن حالت، دستگاه را نبندند. به‌هرحال توصیه‌های غول فناوری ازسوی همه‌ی کاربران پذیرفته نمی‌شود و بسیاری از آن‌ها، توجهی به هشدارها ندارند. اپل حتی به کاربران اطمینان داده بود که نور LED کنار دوربین، نشانه‌ای مطمئن از مشغول به کار بودن دوربین محسوب می‌شود و استفاده از پوشش لنز، آن‌چنان اجباری نیست.

نکته‌ی اولیه در هشدار اپل این است که کوپرتینویی‌ها هیچ‌گاه مستقیم به کاربران نگفته‌اند که از پوشش روی دوربین استفاده نکنند. درواقع متن اپل می‌گوید: «درصورت نصب کردن پوشش روی دوربین، مک‌بوک، مک‌بوک ایر و مک‌بوک پرو را نبندید». آن‌ها همچنین در توضیحات تکمیلی، پایین بودن تلرانس آزادی بین نمایشگر و کیبورد مک‌بوک و همچنین احتمال ایجاد اختلال در عملکرد حسگر نور محیط و سیستم True Tone را از دلایل پیشنهاد برای عدم پوشش دوربین بیان کردند.

بستن مک‌بوک در حالت استفاده از پوشش دوربین، به نمایشگر ضربه وارد می‌کند

دلیل اصلی پیشنهاد اپل برای عدم پوشاندن دوربین را می‌توان در توضیحات افرادی جست‌وجو کرد که به‌عنوان تکنسین تعمیر شرکت فعالیت می‌کنند. یکی از تکنسین‌ها به شرط محفوظ ماندن هویت به ZDNet گفت: «به ما گفته شد ازآنجاکه مردم امروزه بیش از گذشته کارها و کلاس‌های آموزشی خود را از خانه انجام می‌دهند، استفاده از پوشش دوربین بسیار افزایش داشته است. چنین رویکردی منطقی به‌نظر می‌رسد. به‌هرحال مردم اکنون بیش از گذشته از ارتباط‌های ویدیویی بهره می‌برند و پوشاندن دوربین برای حفاظت از حریم خصوصی یا حتی متوقف کردن ارسال تصویر در میانه‌ی یک جلسه، عادی خواهد بود. ازطرفی، گزارش خرابی نمایشگر هم روز‌به‌روز بیشتر می‌شود. خرابی‌های اخیر، به‌نوعی بی‌سابقه هستند و یک خط سفید درخشان را در میانه‌ی نمایشگر ایجاد می‌کنند. دلیل این خرابی‌ها را می‌توان به همان پوشش دوربین مرتبط دانست، هرچند مردم به‌راحتی آن را قبول نمی‌‌کنند».

مک بوک پرو ۱۳ ۲۰۱۸ / Macbook Pro 13 2018

یکی از دلایل دیگر آسیب به نمایشگر، تلرانس‌های بسیار پایین در طراحی مک‌بوک‌ها است. تکنسین اپل می‌گوید مک ‌بوک‌ پرو ۱۶ اینچی جدید، کمترین حاشیه را در میان محصولات دارد. او می‌گوید به‌خاطر همین حاشیه‌های باریک، هر چیزی که بین نمایشگر و بدنه قرار بگیرد، با کمترین ضربه و شوک، به نمایشگر آسیب می‌زند. در یک نمونه، نمایشگر مک‌بوک یک کاربر به خاطر قرار گرفتن یک سکه روی آن، ترک برداشته بود و شکل سکه هم روی نمایشگر دیده می‌شد.

تکنسین اپل می‌گوید فشار به نمایشگر، تنها خسارت پوشش‌هایی دوربین نیست. او به یاد می‌آورد که یک مشتری قصد برداشتن پوشش دوربین را داشت تا در دوران کار در خانه، با مدیران خود تماس ویدیویی برقرار کند. پوشش دوربین به قدری محکم بود که نیاز به تعویض نمایشگر داشت و خرید یک وب‌کم برای آن مشتری، منطقی‌تر به‌نظر می‌رسید.

اپل در سند هشدار جدید خود به کاربران می‌گوید که از پوشش‌های ضخیم‌تر از ۰/۱ میلی‌متر (ضخامت کاغذ پرینتر) روی دوربین استفاده نکنند و درصورت استفاده، پیش از بستن لپ ‌تاپ، پوشش را بردارند. درنهایت کوپرتینویی‌ها در برنامه‌ی +AppleCare تعمیر نمایشگرهای آسیب‌دیده از این حادثه‌ها را به رایگان انجام می‌دهند. اپل باز هم تأکید می‌کند که LED سبز کنار دوربین، نشانه‌‌ای مطمئن از فعال بودن آن است و بدون روشن شدن LED، دوربین کار نمی‌کند. درنتیجه باتوجه‌به همان نور سبز، می‌توان سوءاستفاده‌ی احتمالی از دوربین را متوجه شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات