با مدل‌های مختلف لپ تاپ های HP آشنا شوید

جمعه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰
مطالعه 12 دقیقه
شرکت اچ پی در زمینه طراحی و تولید لپ تاپ، توانایی بسیار زیادی از خود نشان داده است. ما در این مقاله قصد داریم بهترین سری لپ تاپ‌های HP را معرفی کنیم.
تبلیغات

یکی از بزرگ‌ترین و باسابقه‌ترین نام‌های دنیای کامپیوتر‌های شخصی و لپ‌تاپ‌ها اچ‌پی (HP) است که محصولات متنوعی برای کاربران خانگی و عادی تا گزینه‌های مناسب برای افراد حرفه‌ای و سازمان‌ها به بازار عرضه می‌کند. این شرکت توانسته از هر ۵ رایانه‌ای که در جهان فروخته شده است، یکی را به خود اختصاص دهد. اچ‌پی محصولات خود را به گونه‌ای طراحی و تولید می‌کند که کاربران مختلف با قدرت خرید و نیاز‌های متفاوت، محصول ایده‌آل خود را بیابند. اچ‌پی به دلیل سرمایه‌گذاری گسترده و تخصص عالی در تولید لولاهای ۳۶۰ درجه، عموم محصولات خود را در نوع عادی و X360 به بازار عرضه می‌کند که نمایشگر مدل‌های دوم قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه‌ای و استفاده به عنوان تبلت را نیز دارند.

در صورتی که تصمیم به خرید لپ تاپ HP دارید، با ما تا انتهای مقاله همراه باشید و با خانواده‌ی بزرگ لپ‌تاپ‌های HP آشنا شوید.

اسپکتر (Spectre)؛ اولترابوک‌های رده‌بالا و پریمیوم اچ‌پی

حدود قیمت: ۱۰۰۰ تا ۲۲۰۰ دلار

سری اسپکتر، پاسخ اچ‌پی به اولترابوک‌های رده بالا و گران بازار مانند مک‌بوک پرو ۱۳، سرفیس لپ‌تاپ و دل XPS است. اچ‌پی در سری اسپکتر در کنار استفاده از جدید‌ترین سخت‌افزار‌های دنیای کامپیوتر‌های شخصی، تمام توانایی خود در توسعه و تولید لپ‌تاپی باکیفیت و مدرن را به‌کار می‌گیرد. رنگ Dark Ash (ترکیب رنگ تیره و مسی) را می‌توان یکی از مولفه‌های ظاهری اصلی سری اسپکتر دانست که جذابیت زیادی نیز به آن بخشیده است. اچ‌پی برای افزایش ارزش خرید اولترابوک‌های رده‌بالای خود، آن‌ها را ارزان‌تر از رقبا قیمت‌گذاری می‌کند. در صورتی که به اولترابوک‌های باکیفیت و لوکس علاقه‌ دارید، قطعا دستگاه‌های سری Spectre می‌توانند گزینه‌های مناسبی باشند. سری اسپکتر در دو نسخه‌ی مختلف عرضه می‌شود:

اسپکتر ۱۳

اچ پی اسپکتر

اچ‌پی چندی پیش نسخه‌ی جدیدی از سری اسپکتر را به بازار عرضه کرد؛ تمام تمرکز غول دنیای کامپیوتر‌های شخصی در توسعه‌ی آن، محصولی شکیل، باریک و جذاب بوده است. اسپکتر ۱۳ در زمان عرضه موفق به کسب لقب باریک‌ترین لپ‌تاپ جهان شد. استفاده از پردازنده‌های کم‌مصرف سری U اینتل در کنار حافظه‌های SSD آن را به محصولی جذاب تبدیل کرد. البته اچ‌پی هنوز اقدام به بروزرسانی طراحی و مشخصات فنی دستگاه نکرده است و عرضه‌ی نسل جدید آن در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

اسپکتر X360

اچ پی اسپکتر ایکس 360 / HP Spectre x360

اسپکتر X360 پرچم‌دار لپ‌تاپ‌های پریمیوم و رده‌بالای اچ‌پی است که در دو نسخه‌ی ۱۳.۳ و ۱۵.۶ اینچی به فروش می‌رسد. این محصولات به‌لطف طراحی جذاب، بدنه‌ای فلزی و باکیفیت، استفاده از پردازنده‌های سری U اینتل، عمر باتری عالی و نمایشگر باکیفیت با قابلیت انتخاب رزولوشن 4K، یکی از بهترین اولترابوک‌های بازار به‌شمار می‌روند. اگر به توان پردازشی بیشتر نیز احتیاج دارید، می‌توانید نسخه‌ی ۱۵ اینچی را با پردازنده‌های سری H اینتل انتخاب کنید.

به تازگی نسل جدید لپ‌تاپ‌های سری اسپکتر با حاشیه‌های باریک نمایشگر، تاچ‌پد بهتر و پردازنده‌های نسل دهمی اینتل به‌روز و به بازار عرضه شده‌اند که به‌گفته‌ی تمام نشریات معتبر جهانی، ارزش خرید بسیار بالایی دارند.

اِنوی (Envy)؛ پریمیوم و ارزان‌تر از اسپکتر

حدود قیمت: ۶۰۰ تا ۱۸۰۰ دلار

به‌طور خلاصه اگر توانایی خرید لپ‌تاپ‌های سری اسپکتر را ندارید، انوی (Envy) بهترین گزینه‌ی در دسترس است. قیمت کمتر این دسته از اولترابوک‌های اچ‌پی به‌معنای ضعف مشهود آن‌ها در برابر برادران گران‌تر خود نیست. سری انوی به‌خودی خود محصولاتی بسیار باکیفیت، توانمند، زیبا و با ارزش خرید بسیار بالا هستند. اما در نمایشگر، سیستم خنک‌سازی، ظرافت طراحی و عمر باتری به خوبی سری اسپکتر نیستند. البته در نظر داشته باشید که این تفاوت‌ها را تنها کاربران حرفه‌ای و به‌اصطلاح گیک‌ها متوجه خواهند شد و عموم کاربران عادی تفاوت‌های انوی و اسپکتر را به‌سختی درک خواهند کرد. در نظر داشته باشید که آزادی بیشتر اچ‌پی در طراحی انوی (عدم نیاز به طراحی بسیار ظریف و شکیل) باعث شده است تا این دسته از اولترابوک‌های از درگاه‌های اتصالی بیشتر و متنوع‌تری نسبت به اسپکترها برخوردار باشند. 

لپ تاپ انوی اچ پی / hp envy laptop

HP Envy 13

نوت بوک‌های Envy اچ‌پی دارای طراحی ظریف و زیبایی هستند و تجهیز به حافظه SSD، صفحه نمایش با وضوح بالا و گرافیک مجزا در آن‌ها خواهید بود. اچ‌پی برخلاف سری اسپکتر، در انوی از پردازنده‌های رایزن AMD در کنار محصولات اینتل بهره می‌برد تا علاقه‌مندان به خرید اولترابوک‌های مجهز به رایزن، این دسته از لپ‌تاپ‌های اچ‌پی را ایده‌آل بیابند. البته نباید از طراحی زیبا و فوق‌العاده جذاب این سری به راحتی عبور کرد. در صورتی که بودجه لازم برای خرید اولترابوکی نسبتا گران قیمت را دارید و زیبایی هم برای شما اهمیت زیادی دارد، لپ‌تاپ‌های HP Envy می‌تواند گزینه خوبی شناخته شود.

سری انوی نیز از سنت همیشگی اچ‌پی در عرضه در دو نسخه‌ی عادی و X360 پیروی می‌کند. البته تفاوت‌های این دو مدل تنها به زبان طراحی لولا باز نمی‌گردد و اچ‌پی مولفه‌های متمایز‌کننده‌ی بیشتری در طراحی آن‌ها تعبیه کرده است. به‌عنوان مثال در سری انوی با باز شدن نمایشگر، بخش بالایی صفحه‌کلید لپ‌تاپ کمی افزایش ارتفاع خواهد داشت تا تجربه‌ی کاربری بهتری با صفحه‌کلید به ارمغان بیاید. همچنین سری انوی عادی، دارای نسخه‌ی ۱۷ اینچی نیز در کنار نمونه‌ی ۱۳ و ۱۵ اینچی است. اچ‌پی در نسل جدید این لپ‌تاپ از پردازنده‌های گرافیکی توانمندی بهره برده است تا آن‌ها را به رقیبی توانمند برای مک‌بوک‌های ۱۵ و دل XPS نسخه ۱۵ اینچی تبدیل کند.

اچ پی انوی ایکس 360 / HP Envy X360

HP Envy X360

انوی X360 نیز به‌تازگی بازطراحی شده و با پردازنده‌های نسل ۱۰ اینتل و سری ۴۰۰ رایزن موبایل به بازار عرضه شده است. 

اومن (Omen)؛ فوق‌العاده توانمند برای گیمرها

حدود قیمت: ۱۲۰۰ تا ۴۰۰۰ دلار

HP OMEN 17-AN100

در صورتی که گیمری حرفه‌ای هستید و نیاز به لپ‌تاپی با توان پردازشی بسیار بالا برای اجرای بازی‌های روز با حداکثر رزولوشن و جزئیات هستید، قطعا سری اومن اچ‌پی یکی از بهترین‌ گزینه‌های در دسترس است. این لپ‌تاپ‌ها که در دو نسخه‌ی ۱۵ و ۱۷ اینچی به بازار عرضه می‌شوند، علاوه بر بدنه‌ای باکیفیت و طراحی جذاب، به توانمندترین پردازنده‌های دنیای کامپیوتر مجهز شده‌اند تا کاربران نگرانی از این بابت نداشته باشند. اچ‌پی توجه ویژه‌ای به سیستم خنک‌کننده‌ی لپ‌تاپ‌های گیمینگ اومن داشته است تا شاهد عملکرد بسیار خوب در دفع حرارت پردازنده‌های توانمند آن حتی در استفاده‌های طولانی‌مدت باشیم. تلاش HP برای جلب توجه گیمرها سبب شده تا این لپ‌تاپ‌ها بتواند سودآوری بالایی داشته باشد. اگر علاقه‌مند به محصولات اچ پی هستید و زیبایی آن در کنار قدرت بالا به منظور انجام گیم، اهمیت زیادی برای شما دارد، سری محصولات Omen ارزش خرید بالایی دارند.

زد‌بوک (ZBook)؛ ورک‌استیشن مختص کاربران حرفه‌ای

حدود قیمت: ۱۲۰۰ تا ۶۵۰۰ دلار

HP ZBook 15v G5 Mobile Workstation

اگر امور حرفه‌ای ویرایش محتوای ویدیویی، تولید محتوای 3D، طراحی و مدل‌سازی قطعات، طراحی و رندر فضاهای ساختمانی و اجرای محاسبات پیچیده‌‌ی ریاضی بخش زیادی از فعالیت شما را تشکیل می‌دهد و به‌لپ‌تاپی توانمند نیاز دارید، پاسخ در سری زدبوک (ZBook) اچ‌پی است. اچ‌پی از توانمندترین قطعات سیلیکون موجود برای افزایش توان زد‌بوک‌ها بهره برده است. به‌همین دلیل شاهد وجود قدرتمندترین پردازنده‌های اصلی و گرافیکی اعم از تراشه‌های Xeon اینتل و Nvidia Quadro در اچ‌پی زدبوک‌ها هستیم.

زد‌بوک‌ها علاوه بر تنوع در مشخصات فنی، در طراحی و نوع محصول نیز تنوع بالایی دارند تا به‌خوبی قادر به پاسخ‌گویی به نیاز‌های کسب‌و‌کار و کاربر‌ان مختلف باشند. نمونه‌های مختلف با صفحه‌نمایش ۱۴، ۱۵ و ۱۷ اینچی، مدل X360 با لولای چرخشی و مدل X2 با قابلیت جداسازی نمایشگر از کیبورد و استفاده به عنوان تبلت (فرم‌فکتور مشابه با سرفیس پرو) تنها بخشی از اعضای خانواده‌ی Zbook به شمار می‌روند.

الیت‌بوک (EliteBook)؛ امنیت بالا برای مدیران سازمان‌های بزرگ

حدود قیمت: ۸۰۰ تا ۳۵۰۰ دلار

اچ پی الیت دراگون فلای / HP Elite Dragonfly

HP Elite Dragonfly

شرکت اچ پی در کنار خط تولید محصولات خود، سری اختصاصی هم برای مشاغل بزرگ و مدیران سازمان‌های تجاری دارد که ترکیبی از امنیت بالا، طراحی زیبا و سبک، طول عمر بالا و دوام را ارائه می‌دهد. در حقیقت تمام لپ‌تاپ‌های EliteBook مجهز به سیستم بیومتریک و نرم افزارهای امنیتی پیش‌فرض برای کنترل تمام جوانب امنیتی هستند که تمام این موارد، تاثیر گسترده‌ای بر امنیت خواهند داشت. اچ‌پی سری الیت‌بوک را امن‌ترین کامپیوتر جهان می‌نامد؛ مجموعه‌ی فناوری‌های امنیتی به‌کار رفته عبارت هستند از:

  • HP Sure Sense: لایه‌ی امنیتی مجهز به هوش مصنوعی جهت شناخت، حذف و قرنطینه‌ی ویروس‌ و بدافزارها
  • HP Sure Click: تامین امنیت فضای اینترنت و جلوگیری از ورود به سایت‌های حاوی بدافزارها
  • HP Sure Start Gen5: محافظت از کامپیوتر از درون بایوس برای جلوگیری از حملات فریم‌ورها
  • HP Sure Run Gen2: اجرای آنتی‌ویروس‌ها و نرم‌افزار‌های امنیتی از لایه‌های پایین برای جلوگیری از غیرفعال‌سازی آن‌ها توسط ویروس‌ها
  • HP Sure Recover with Embedded Reimaging Gen2: قابلیت ریکاوری اطلاعات پس از از بین رفتن آن‌ها توسط بدافزارها
  • HP Manageability Integration Kit: کیت نرم‌افزاری مدیریت سخت‌افزار و بایوس و برای افزایش بهره‌وری سخت‌افزار

در کنار فناوری‌های مذکور می‌توان به کلیک قطع سخت‌افزاری وب‌کم و نمایشگر Integrated privacy screen اشاره کرد که با فعال‌سازی آن امکان مشاهده‌ی محتوای نمایشگر از زاویه‌های دیگر را ناممکن می‌کند.

الیت‌بوک‌ها نیز در چند نسخه با فرم‌فکتور مختلف به بازار عرضه می‌شوند. الیت‌بوک دراگون‌فلای جدید‌ترین عضو این خانواده است که با زبان طراحی مشابه با انوی X360، وزن بسیار اندک، عمر باتری بالا و رنگ جدید سورمه‌ای به بازار عرضه شده است. الیت‌بوک X360 (طراحی مشابه با انوی X360) و الیت X2 (فرم‌فکتور مشابه سرفیس پرو) دیگر اعضای خانواده‌ی الیت‌بوک‌ها به شمار می‌روند.

پروبوک (ProBook)؛ باکیفیت برای کسب و کارهای کوچک

حدود قیمت: ۶۰۰ تا ۱۶۰۰ دلار

اچ پی پروبوک HP ProBook 645 G4

پیش‌تر به معرفی لپ‌تاپ‌های سری EliteBook پرداختیم که برای مدیران سازمان‌های تجاری و کسب و کارهای بزرگ، بسیار ارزشمند است؛ البته این اهمیت به دلیل وجود لایه‌های امنیتی مستحکم و در نهایت حفظ اطلاعات ضروری مربوط به کسب و کار است. الیت‌بوک‌ها با توجه به قابلیت و قیمت خود برای کسب و کارهای بزرگ، مناسب هستند. در صورتی که بودجه‌ی بالایی ندارید یا قابلیت‌های امنیتی گسترده و طراحی شکیل الیت‌بوک‌ها را مناسب کاربری خود نمی‌‌دانید، لپ‌تاپ‌های سری پروبوک گزینه‌ی بسیار خوبی به‌شمار می‌روند.

می‌توان مشخصه‌ی اصلی پروبوک‌ها را استحکام زیاد بدنه و دوام بسیار خوب دانست. اچ‌پی این دسته از لپ‌تاپ‌ها را به‌نحوی تولید کرده است که حداقل یک دهه به‌خوبی جوابگوی نیاز کاربران باشد. پربوک‌ها نیز در دو نسخه‌ی عادی و تبدیل‌شدنی (لولای ۳۶۰ درجه) به بازار عرضه می‌شوند.

پاویلیون (Pavilion)؛ میان‌رده با کارایی و قیمت مناسب

حدود قیمت: ۴۰۰ تا ۱۴۰۰ دلار

پاویلیون از محبوب‌ترین محصولات تولیدی اچ‌پی به شمار می‌رود که کیفیت ساخت مناسب، توان پردازشی و خوب و قیمت مقرون به صرفه را در بسته‌ای واحد در اختیار کاربران قرار می‌دهد. محصولات این سری شامل طیف وسیعی از لپ‌تاپ‌ها اعم از انواع عادی، گیمینگ و سبک‌وزن با قیمت‌های ایده‌آل می‌شود. اچ‌پی در ساخت این لپ‌تاپ‌ها از فلز و در برخی مدل‌ها از پلاستیک بهره می‌برد. 

اچ پی

پاویلیون‌ها نیز مانند سایر اعضای خانواده‌ی اچ‌پی در مدل‌های عادی و سری Pavilion x360 (نمایشگر ۳۶۰ درجه‌ای) عرضه می‌شوند. استفاده از پردازنده‌های جدید اینتل، وزن معمولی، عمر باتری مناسب، نمایشگر خوب و قیمت مقرون‌به‌صرفه پاویلیون‌ها را برای قشر گسترده‌ای از کاربران اعم از دانشجو‌ها، نویسنده‌ها و کاربران خانگی را به گزینه‌ی بسیار خوبی با عمر بالا تبدیل می‌کند. در حالت کلی می‌توان این سری از لپ‌تاپ‌های اچ‌پی را برای کاربرانی مناسب دانست که توانایی پرداخت هزینه‌های زیاد ندارند یا علاقه‌‌ای به پرداخت مبالغ بیشتر برای طراحی متفاوت و لوکس، عمر باتری بسیار بالا و وزن اندک ندارند و توان پردازشی مناسب را در بسته‌ای ارزان قیمت طلب می‌کنند.. در حالت کلی می‌توان گفت لپ‌تاپ‌های سری Pavilion تنوع خوبی دارند و محدوده قیمت آن به گونه‌ای است که کاربران مختلف با قدرت خرید متفاوت، شرایط پرداخت هزینه را خواهند داشت.

اسنشال (Essential)؛ اقتصادی و مناسب کاربران خانگی

حدود قیمت: ۲۵۰ تا ۹۰۰ دلار

اچ پی سری اسنشال

ارزان‌ترین لپ‌تاپ‌های HP را سری اسنشال تشکیل می‌دهد. این لپ‌تاپ‌ها که در دو نسخه‌ی ۱۵ و ۱۷ اینچی عرضه می‌شوند، قیمت اندک را به عنوان اصلی‌ترین مولفه‌ی خود به‌همراه دارند. این موضوع منجر به کیفیت ساخت پایین و بدنه‌ی پلاستیکی آن‌ها شده است. بیشتر لپ‌تاپ‌های ارزان قیمت اچ‌پی با حافظه‌ی ذخیره‌سازی HDD در کنار پردازنده‌های رده پایین پنتیوم و سلرون عرضه می‌شوند، اما می‌توانید پردازنده‌های اینتل سری Core i را نیز در آن‌ها مشاهده کنید. 

کروم بوک‌ (Chromebook)؛ مناسب کاربران اکوسیستم کروم

اچ پی کروم بوک ۱۳

حدود قیمت: ۲۰۰ تا ۶۰۰ دلار

اچ‌پی نیز همانند سایر تولید‌کنندگان مطرح دنیای کامپیوتر‌های شخصی، لپ‌تاپ‌های مجهز به سیستم عامل کروم گوگل را نیز در سبد محصولات خود دارد. اگر به اکوسیستم کروم علاقه دارید یا به لپ‌تاپی بسیار ارزان‌قیمت برای امور ساده‌ای مانند وب‌گردی، ویرایش اسناد آفیس و تماشای فیلم نیاز دارید، کروم‌بوک‌های اچ‌پی می‌توانند گزینه‌ی مناسبی به شمار روند. البته همانطور که از برچسب قیمتی نیز می‌توان حدس زد، نبایست انتظار کیفیت ساخت بالا، نمایشگر باکیفیت و تجهیز به پردازنده‌های توانمندی را داشته باشید. تراشه‌های سلرون و پنتیوم اینتل در کنار انواع سری A شرکت AMD، قلب تپنده‌ی کروم‌بوک‌های اچ‌پی به‌شمار می‌روند.

استریم (Stream)؛ کامپیوترهای ثانویه

حدود قیمت ۲۰۰ تا ۵۰۰ دلار

اچ پی استریم

در صورتی که به‌دنبال ارزان‌ترین لپ‌تاپ‌های ویندوزی بازار هستید، تمایلی به کروم بوک‌ها ندارید یا به دنبال خرید یک دستگاه ثانویه برای کودکانتان هستید، لپ‌تاپ‌های مدل استریم (Stream) اچ‌پی می‌توانند گزینه بسیار خوبی باشند. این لپ‌تاپ‌ها با قیمت‌ کمتر از ۲۵۰ دلار، در رنگ‌های شاد و متنوع، نمایشگر کوچک با رزولوشن اندک، پردازنده سلرون برای خرید در دسترس قرار دارند. 

قیمت لپ تاپ، مشخصات فنی و هر اطلاعاتی که برای خرید ارزان‌ و آگاهانه‌ی انواع لپ‌تاپ‌‌های اداری و گیمینگ HP نیاز دارید را در بخش محصولات زومیت بیابید. در این بخش، علاوه‌بر مشخصات فنی دقیق و پاسخ به سوالات شما، امکان مقایسه‌ی دو یا چند محصول درکنار گالری تصاویر رسمی محصولات دردسترس شما خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات