جدیدترین لپ‌ تاپ‌ های گیگابایت با پردازنده نسل دهمی اینتل از راه رسیدند

شنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۵
مطالعه 5 دقیقه
گیگابایت به‌تازگی چندین لپ‌تاپ جدید برای گیمرها و خالقان محتوا معرفی کرده است که از پردازنده‌ی نسل‌دهمی سری کامت‌لیک‌-اچ اینتل برای پردازش کارهای مختلف استفاده می‌کنند.
تبلیغات

در چند وقت اخیر، گیگابایت لپ‌تاپ‌های متنوعی برای گیمرها و خالقان محتوا تولید کرده است که همگی بسیار باکیفیت و قدرتمند هستند. ظاهرا این شرکت قصد دارد همچنان به روند تولید این نوع محصولات ادامه دهد. گیگابایت یکی از نخستین شرکت‌هایی به‌شمار می‌آید که از پردازنده‌های جدید نسل‌دهمی اینتل، یعنی خانواده‌ی کامت لیک-اچ (Intel Comet Lake-H) در محصولاتش استفاده می‌کند. این شرکت اخیرا سه لپ‌تاپ جدید از سری  معرفی کرده است که از آن‌ها با نام‌های Aorus 15G و Aorus 17G و Aorus 17X یاد می‌شود. در تمامی لپ‌تاپ‌های جدید سری آئوروس گیگابایت، از تراشه‌های نسل‌دهمی جدید اینتل استفاده شده است؛ تراشه‌هایی که در بین آن‌ها مدل‌هایی با فرکانس پردازشی بوست بیش از پنج گیگاهرتز هم به‌چشم می‌خورد. در لپ‌تاپ‌های جدید گیگابایت، امکان انتخاب یکی از دو پردازنده‌ی اینتل نسل‌دهمی Core i7-10875H و Core i9-10980HK وجود دارد که اولی پردازنده‌ای هشت‌هسته‌ای و دومی قوی‌ترین مدل از خانواده‌ی کامت‌لیک‌-اچ اینتل است. 

لپ‌تاپ‌های جدید خانواده‌ی آئوروس نخستین لپ‌تاپ‌های گیمینگ گیگابایت محسوب می‌شوند که از کارت‌های گرافیک موبایلی جدید سری Super انویدیا استفاده می‌کنند. این کارت‌های جدید به‌ خانواده‌ی RTX 20 تعلق دارند و قدرت پردازشی گرافیکی بسیاری به صنعت لپ‌تاپ‌های گیمینگ تزریق می‌کنند. در لپ‌تاپ‌های جدید گیگابایت، حتی امکان استفاده از پردازنده‌ی گرافیکی RTX 2080 Super Max-Q انویدیا نیز وجود دارد.

لپ تاپ گیمینگ گیگابایت / Gigabyte

گیگابایت آئوروس 17X

ناگفته نماند هر سه لپ‌تاپ جدید گیگابایت با صفحه‌کلید مکانیکی ساخت شرکت Omron عرضه می‌شوند و از صفحه‌نمایشی با نرخ نوسازی ۲۴۰ هرتز بهره می‌گیرند. هرکدام‌ از لپ‌تاپ‌های جدید گیگابایت تفاوت‌هایی با دیگر لپ‌تاپ‌ها دارند. دو مدل 15G و 17G بیشتر شبیه‌ به اولترابوک‌ها هستند؛ درحالی‌که مدل 17X با طراحی خاصش، بیشتر از بقیه به لپ‌تاپ‌‌های گیمینگ قدرتمند شباهت دارد. 

متأسفانه در تمامی لپ‌تاپ‌های جدید سری آئوروس گیگابایت وب‌کم در نزدیکی لولا قرار گرفته است. بررسی‌های زومیت از چنین لپ‌تاپ‌هایی نشان می‌دهد این نوع وب‌کم‌ها نمی‌توانند منظره‌ای جذاب از چهره‌ی شما به‌تصویر بکشند. درواقع، این وب‌کم‌ها زاویه‌ی دید مناسبی ندارند و خروجی آن‌ها چندان چنگی به‌دل نمی‌زند. گیگابایت و دیگر شرکت‌هایی که به استفاده از چنین وب‌کمی روی می‌آورند، در پی کاهش بیشتر حاشیه‌ی قسمت بالای نمایشگر لپ‌تاپ‌هایشان هستند تا ظاهری امروزی‌تر پیدا کنند. طبق اعلام رسمی گیگابایت، لپ‌تاپ آئوروس 15G و 17G و 17X از ۱۵ آوریل ۲۰۲۰ (۲۷ فروردین ۱۳۹۹) و به‌ترتیب با قیمت پایه‌ی ۱،۶۹۹ و ۱،۷۹۹ و ۲٬۳۹۹ دلار دردسترس مشتریان قرار خواهد گرفت.

لپ تاپ گیمینگ گیگابایت / Gigabyte

آئوروس 15G و آئوروس 17G طراحی مینیمال دارند و به زیبایی مدل 17X نیستند.

سه لپ‌تاپ یادشده، تنها لپ‌تاپ‌های جدیدی نیستند که گیگابایت معرفی کرده‌ است. این شرکت لپ‌تاپ‌هایی با برند آئرو (Aero) دارد که به‌طورخاص برای خالقان محتوا تولید و آن‌ها را با سخت‌افزار و ظاهر جدید به‌روزرسانی کرده است. مدل‌های جدید لپ‌تاپ‌های خانواده‌ی آئرو گیگابایت به پردازنده‌های نسل‌دهمی جدید Core i7 و Core i9 اینتل و کارت‌های گرافیک انویدیا سری Super خانواده‌ی RTX 20 و صفحه‌نمایش 1080p مجهز شده‌اند. 

قیمت پایه‌ی لپ‌تاپ‌های جدید خانواده‌ی آئرو که در مدل‌های ۱۵ و ۱۷ اینچ معرفی شده‌اند، به‌ترتیب ۱،۵۹۹ و ۱،۶۹۹ دلار است. در این لپ‌تاپ‌ها، به‌صورت پیش‌فرض از کارت گرافیک Nvidia GeForce GTX 1660 Ti استفاده شده است که کاربر می‌تواند مدل‌های قوی‌تر آن را انتخاب کند. گیگابایت می‌گوید قصد دارد نسخه‌ای از مدل ۱۵ اینچ را با نمایشگر OLED تولید و با قیمت پایه‌ی ۱،۸۹۹ دلار روانه‌ی بازار کند.

لپ تاپ گیمینگ گیگابایت / Gigabyte

مدل مجهز به نمایشگر OLED لپ‌تاپ آئرو ۱۵

اگر کاربر تمایل داشته باشد، می‌تواند نسخه‌ای با نمایشگر OLED و وضوح 4K تهیه کند که از استاندارد HDR نیز پشتیبانی خواهد کرد. درمقابل، مدل ۱۷ اینچی این لپ‌تاپ نیز در نسخه‌ای با نمایشگر 4K HDR عرضه خواهد شد. در اطلاعات رسمی گیگابایت، به پنل این نسخه از لپ‌تاپ ۱۷ اینچ اشاره نمی‌شود؛ بنابراین، از OLEDبودن پنل مطمئن نیستیم. نسخه‌ی مجهز به نمایشگر 4K HDR لپ‌تاپ ۱۷ اینچ جدید سری آئرو با قیمت پایه‌ی ۲،۲۹۹ دلار دردسترس قرار می‌گیرد.

در لپ‌تاپ‌های جدید خانواده‌ی آئرو، شاهد تنوع مناسبی از درگاه‌ها هستیم. طبق اطلاعات رسمی، این لپ‌تاپ‌ها به درگاه‌های تاندربولت ۳ و HDMI 2.0 و کارت‌خوان UHS-II SD مجهز هستند. این لپ‌تاپ‌ها به‌طور‌خاص برای خالقان محتوا تولید شده‌اند؛ اما بهره‌مندی آ‌ن‌ها از پردازنده‌های موبایلی قدرتمند جدید اینتل و کارت‌های گرافیک جدید انویدیا و نمایشگر ۱۴۴ هرتزی باعث می‌شود امکان اجرای باکیفیت بازی‌های ویدئویی نیز روی آن‌ها فراهم باشد. نسخه‌هایی از لپ‌تاپ‌های ۱۵ و ۱۷ اینچ خانواده‌ی آئرو که به نمایشگر 1080p مجهز شده‌اند، از پردازنده‌ی مرکزی Intel Core i7-10750H استفاده می‌کنند. اگر کاربر به تهیه‌ی نسخه‌های OLED تمایل داشته باشد،‌ گزینه‌های بیشتری برای پردازنده‌های مرکزی دردسترسش قرار می‌گیرد که شامل همان پردازنده‌های معرفی‌شده برای خانواده‌ی آئوروس هستند. 

گیگابایت می‌گوید قصد دارد لپ‌تاپ‌های جدید خانواده‌ی آئرو را نیز ۱۵ آوریل (۲۷ فروردین) روانه‌ی بازار کند. این لپ‌تاپ‌های جدید همچون محصولات جدید خانواده‌ی آئوروس، از وب‌کم در نزدیکی لولا بهره می‌ببرند؛ وب‌کمی که معمولا استقبال شایانی از آن نمی‌شود و به‌مذاق بسیاری از کاربران خوش نمی‌آید. 

لپ تاپ گیمینگ گیگابایت / Gigabyte

گیگابایت آئوروس ۵

اگر به لپ‌تاپ‌های یادشده علاقه‌مند نیستید و به‌دنبال لپ‌تاپی مقرون‌به‌صرفه‌تر در حوزه‌ی لپ‌تاپ‌های گیمینگ می‌گردید، گیگابایت محصولاتی دیگر نیز معرفی کرده است. این شرکت از مدل به‌روزرسانی‌شده‌ی Aorus 5 و Aorus 7 نیز پرده‌برداری کرده است که به‌ترتیب ۱،۲۹۹ و ۱،۳۹۹ دلار قیمت دارند. این لپ‌تاپ‌های جدید به پردازنده‌ی Intel Core i7-10750H مجهز شده‌اند و در مدل پایه‌ی خود از کارت گرافیک Nvidia GTX 1650 Ti برخوردارند.

درضمن درصورت تمایل، کاربر می‌تواند با صرف هزینه‌ی بیشتر، در لپ‌تاپ‌های Aorus 5 و Aorus 7 به کارت گرافیک RTX 2060 دسترسی پیدا کند. با درنظرگرفتن قیمت ارزان‌تر آئوروس ۵ و آئوروس ۷ از لپ‌تاپ‌های یادشده، منطقی است که این محصولات جدید قابلیت‌های کمتری داشته باشند. برای مثال، در لپ‌تاپ‌های آئوروس ۵ و ۷، از صفحه‌کلید مکانیکی و نمایشگر ۲۴۰ هرتزی خبری نیست. این لپ‌تاپ‌ها به نمایشگری با نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتزی مجهز شده‌اند و اواخر آوریل عرضه خواهند شد.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی محصولات جدید گیگابایت برای بازار لپ‌تاپ‌های گیمینگ چیست؟

قیمت به‌روز و مشخصات فنی و هر اطلاعات موردنیاز دیگر برای خرید ارزان‌ و آگاهانه‌ی انواع لپ‌تاپ‌‌های اداری و گیمینگ را در بخش محصولات زومیت بیابید. در این بخش، علاوه‌بر مشخصات فنی دقیق لپ‌تاپ‌های ایسوس، ایسر، اپل، لنوو و دل و اچ‌پی و پاسخ به پرسش‌های شما، امکان مقایسه‌ی دو یا چند محصول درکنار گالری تصاویر رسمی محصولات دردسترس خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات