ویروس کرونا تولید جهانی لپ‌تاپ را به‌شدت کاهش خواهد داد

سه‌شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
آثار ویروس کرونا بر صنعت سخت‌افزار در حال روشن‌شدن است. پیش‌بینی می‌شود بحران ناشی از ویروس کرونا تولید جهانی لپ‌تاپ را به دو سوم کاهش دهد.
تبلیغات

براساس گزارشی درباره‌ی زنجیره‌ی تأمین قطعات سخت‌افزاری، تولید لپ‌تاپ در چین به‌شدت تحت تأثیر قرار خواهد گرفت. پیش‌بینی می‌شود عرضه‌ی لپ‌تاپ در سطح جهان در سه‌ماهه‌ی جاری میلادی بین ۲۹ تا ۳۶ درصد کاهش پیدا کند.

کوانتا (Quanta)، شرکت تولیدکننده‌ی لپ‌تاپ‌های مک‌بوک ایر و مک‌بوک پرو اپل برنامه‌هایی برای پیشگیری از کاهش تولید درنظر گرفته است، اما به‌نظر می‌رسد این اقدامات کافی نباشد. به‌گزارش دیجی‌تایمز کوانتا و شرکت‌های دیگر درحال انتقال بیشتر بخش مونتاژ خود به تایوان هستند، اما مشکل اصلی اینجا است که انبارهای این شرکت‌های تولید‌کننده‌ی سخت‌افزار به‌زودی از قطعات ساخت چین خالی می‌شود.

پیش از این پیش‌بینی می‌شد تولید لپ‌تاپ براثر شیوع ویروس کرونا در چین تا ۱۷ درصد کاهش پیدا کند، اما بررسی‌های جدید نشان می‌دهد تأثیر بیماری ویروسی جدید بر صنعت جهانی تولید لپ‌تاپ بسیار بیشتر از تخمین‌های پیشین است. دیجی‌‌تایمز دراین‌باره می‌گوید:

سازندگان نوت‌بوک تولید خود در چین را از سر گرفته‌اند، اما اگر تأمین‌کننده‌های آن‌ها همچنان از ادامه‌ی فعالیت به‌دلیل شیوع ویروس کرونا منع شوند، تا ماه مارس با احتمال کمبود قطعات رو‌به‌رو خواهند شد. کوانتا کامپیوترز برای پاسخ به نیاز اورژانسی مشتری‌های خود، تولید انبوده در کارخانه‌ی جدید مونتاژ در تایوان را آغاز کرده است، اما مشکل کمبود قطعات همچنان وجود دارد. Digitimes Research پیش‌بینی می‌کند عرضه‌ی نوت‌بوک در سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۲۰ بین ۲۹ تا ۳۶ درصد افت کند؛ رقمی که بسیار بیشتر از تخمین‌های پیشین است.تولیدکنندگان تایوانی نوت‌بوک همین حالا مونتاژ در چین را از سر گرفته‌اند، اما خطر اختلال در زنجیره‌ی تأمین قطعات در ماه مارس همچنان وجود دارد. ازآنجایی‌که بسیاری از تأمین‌کنندگان قطعات هنوز منتظر دریافت مجوز از دولت چین برای بازگشایی کارخانه‌های خود هستند، بسیاری از انبارها تا پایان فوریه از قطعه خالی می‌شوند.

فاکسکان، تولیدکننده‌ی اصلی گوشی‌های آیفون اپل نیز با مشکل سطح تولید مواجه است؛ به‌طوری که در هفته‌ی گذشته تنها ۱۰ درصد از کارگران بزرگ‌ترین کارخانه‌ی این شرکت به کار خود بازگشته‌اند. تعداد افراد مبتلا به ویروس کرونا در چین براساس جدیدترین آمار رسمی منتشرشده به ۷۲ هزار نفر افزایش یافته و آمار تلفات نیز از مرز ۱۸۰۰ نفر عبور کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات