سامسونگ گلکسی بوک فلکس آلفا در آستانه CES 2020 معرفی شد

شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۲
مطالعه 4 دقیقه
گلکسی بوک فلکس آلفا لپ‌تاپ تبدیل‌پذیر جدید سامسونگ است که از نمایشگر ۱۳/۳ اینچ QLED استفاده می‌کند، طراحی مدرن‌‌تری نسبت به مدل‌های پیشین دارد و با یک‌بار شارژ تا ۱۷/۵ ساعت دوام می‌آورد.
تبلیغات

نمایشگاه CES 2020 طی روزهای آینده به‌صورت رسمی آغازبه‌کار می‌کند؛ اما برخی شرکت‌ها ترجیح داده‌اند پیش از آغاز رسمی این همایش بزرگ، از محصولات و سرویس‌های جدیدشان پرده‌برداری کنند. سامسونگ سال گذشته دو لپ‌تاپ جدید را با نام‌های گلکسی بوک یون (Galaxy Book Ion) و گلکسی بوک فلکس (Samsung Galaxy Book Flex) معرفی کرد تا تنوع لپ‌تاپ‌هایش را بالا ببرد و محصولاتی جذاب در دسترس کاربرانش قرار دهد. دو لپ‌تاپ موردبحث به‌منظور جایگزینی با لپ‌تاپ‌های نوت‌بوک ۹ پن و نوت‌بوک ۹ معرفی شدند و توانستند فروش قابل‌قبولی را تجربه کنند. 

درحالی که هنوز تا زمان آغاز رسمی نمایشگاه CES 2020 فاصله داریم، سامسونگ به رونمایی لپ‌تاپی جدید پرداخته است؛ این لپ‌تاپ سامسونگ که از آن با نام گلکسی بوکس فلکس آلفا (Galaxy Book Flex α) یاد می‌شود، بسیاری از ویژگی‌های جذاب لپ‌تاپ‌های گلکسی بوک یون و فلکس را با قیمتی پایین‌تر به‌ارمغان می‌آورد (علامت α در نام این لپ‌تاپ، آلفا نامیده می‌شود). 

سامسونگ گلکسی بوک فلکس آلفا / Samsung Galaxy Book Flex Alpha

گلکسی بوک فلکس آلفا همچون مدل گران‌قیمت‌ترش (یعنی گلکسی بوک فلکس) لپ‌تاپی تبدیل‌پذیر به‌شمار می‌آید و از بدنه‌ای آلومینیومی بهره می‌گیرد. نمایشگرِ چرخان گلکسی بوک فلکس آلفا اندازه‌ای معادل ۱۳/۳ اینچ دارد و محتوای بصری را با وضوح ۱٬۹۲۰ در ۱٬۰۸۰ (فول HD) به‌نمایش می‌گذارد؛ این نمایشگر دارای پنل QLED است و حداکثر روشنایی ۶۰۰ نیت را به‌‌نمایش می‌گذارد.

با نگاهی کلی به این نتیجه می‌رسیم که گلکسی بوک فلکس آلفا نسبت به مدل‌های پیشین لپ‌تاپ‌های سامسونگ طراحی مدرن‌تری دارد و گوشه‌های آن تیزتر هستند؛ در ضمن حاشیه‌ی به‌نسبت کمتری در اطراف نمایشگر گلکسی بوک فلکس آلفا به‌چشم می‌خورد. گلکسی بوک فلکس آلفا در کنار موارد یادشده از پردازنده‌ی گرافیکی UHD Graphics اینتل استفاده می‌کند. این لپ‌تاپ همچنین به وای‌فای ۶ در کنار وب‌کم با وضوح 720p مجهز شده است و از اسپیکر استریو بهره می‌گیرد. 

سامسونگ گلکسی بوک فلکس آلفا / Samsung Galaxy Book Flex Alpha

گلکسی بوک فلکس آلفا به‌دلیل ارزان‌قیمت‌تر بودن، به برخی ویژگی‌های مدل معمولی مجهز نشده است؛ این لپ‌تاپ جدید برخلاف گلکسی بوک آلفا از شارژ بی‌سیم با استاندارد شی (Qi) پشتیبانی نمی‌کند. ترک‌پد لپ‌تاپ گلکسی بوک فلکس در نقش پد شارژ بی‌سیم نیز ظاهر می‌شد و می‌توانست دستگاه‌های دیگر را شارژ کند، بااین‌حال چنین قابلیتی در مدل آلفا دیده نمی‌شود. افزون بر این موضوع، فلکس آلفا از قلم لمسی S Pen بهره‌مند نیست. سامسونگ اعلام کرده است که قصد دارد قلم گلکسی بوک فلکس آلفا را با نام اکتیو پن (Active Pen) به‌شکل جداگانه به‌فروش برساند تا کسانی که تمایل دارند، با پرداخت هزینه‌ی بیشتر آن را تهیه کنند. محصول جدید سامسونگ دارای وزنی معادل ۱/۱۹ کیلوگرم و ضخامت ۱۳/۹ میلی‌متر است.

گلگسی بوک فلکس α سامسونگ قرار است برای پردازش وظایف مختلفی که به آن محول می‌شود از پردازنده‌ی نسل دهمی سری Core اینتل بهره بگیرد؛ تاکنون مدل دقیق پردازنده‌ی این محصول مشخص نشده است. در کنار این موضوع، لپ‌تاپ جدید کره‌ای‌ها از ۸ یا ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم DDR4 در کنار ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی از نوع درایو حالت جامد (SSD) بهره می‌گیرد. سامسونگ مدعی است گلکسی بوک فلکس آلفا می‌تواند با یک بار شارژ تا ۱۷/۵ ساعت کار کند؛ در ضمن باتری این لپ‌تاپ به‌لطف پشتیبانی از قابلیت شارژ سریع از طریق درگاه USB-C با سرعت بالایی شارژ می‌شود.

سامسونگ گلکسی بوک فلکس آلفا / Samsung Galaxy Book Flex Alpha

سامسونگ پیش‌تر گفته است که قصد دارد مدل‌های قدرتمندتر لپ‌تاپ‌های گلکسی بوک یون و گلکسی بوک فلکس را در اوایل ۲۰۲۰ معرفی و روانه‌ی بازار کند؛ بااین‌حال تاکنون جزئیاتی درمورد قیمت عرضه به بازار و همچنین تاریخ دقیق معرفی آن‌‌ها نمی‌‌دانیم. این درحالی است که براساس اعلام رسمی، گلکسی بوک فلکس آلفا با قیمت پایه‌ی ۸۲۹/۹۹ دلار در نیمه‌ی نخست سال ۲۰۲۰ عرضه خواهد شد. 

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی دراین‌زمینه دارید؟

سامسونگ گلکسی بوک فلکس آلفا / Samsung Galaxy Book Flex Alpha
سامسونگ گلکسی بوک فلکس آلفا / Samsung Galaxy Book Flex Alpha
سامسونگ گلکسی بوک فلکس آلفا / Samsung Galaxy Book Flex Alpha
سامسونگ گلکسی بوک فلکس آلفا / Samsung Galaxy Book Flex Alpha

قیمت به‌روز، مشخصات فنی و هر اطلاعاتی که برای خرید ارزان‌ و آگاهانه‌ی انواع لپ‌تاپ‌‌های اداری و گیمینگ نیاز دارید را در بخش محصولات زومیت بیابید. در این بخش، علاوه‌بر مشخصات فنی دقیق لپ‌تاپ‌های ایسوس، ایسر، مک‌بوک‌های اپل، انواع لپ‌تاپ لنوو و محصولات دل و اچ‌پی و پاسخ به سوالات شما، امکان مقایسه‌ی دو یا چند محصول درکنار گالری تصاویر رسمی محصولات دردسترس شما خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات