XPS 13 دل با نسبت ۹۱ درصدی نمایشگر به بدنه و پردازنده ۱۰ نانومتری به‌روز شد

جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
XPS 13 دل در مدل ۲۰۲۰ از نمایشگری ۱۳.۴ اینچی با حاشیه‌های فوق‌باریک در هر چهار سو و پردازنده‌ی آیس‌لیک بهره می‌گیرد.
تبلیغات

دل در آستانه‌ی نمایشگاه CES 2020 نسخه‌ای جدید از اولترابوک محبوب XPS 13 را با پردازنده‌های نسل‌دهمی آیس‌لیک معرفی کرد. لپ‌تاپ XPS 13 جدید توان پردازش گرافیکی بیشتری نسبت به نسل قبل ارائه می‌دهد؛ اما تعداد هسته‌های پردازشی آن برخلاف مدل ۶ هسته‌ای گذشته، اکنون به ۴ هسته محدود است. در کنار ارتقاء مشخصات فنی، طراحان دل مدل ۲۰۲۰ را به نمایشگر بزرگ‌تری با نسبت‌تصویر کارآمد ۱۶:۱۰ مجهز کرده‌اند.

Dell XPS 13 9300

مدل جدید XPS 13 (سری ۹۳۰۰) برای کسانی مناسب خواهد بود که به‌دنبال بیشترین توان پردازشی در بطن دستگاهی با قالب منحصربه‌فرد ۱۳.۴ اینچی هستند؛ بنابراین در کنار پردازنده‌های نسل دهمی آیس‌لیک با گرافیک Iris Plus، می‌توانند XPS 13 را با ۳۲ گیگابایت رم LPDDR4X-3733 و بالغ بر ۲ ترابایت PCIe SSD سفارش دهند.

مهندسان دل برای خنک‌کردن پردازنده و حصول اطمینان از عملکرد پایدار آن تحت بارهای پردازشی سنگین، سیستم خنک‌کننده‌ی جدیدی با دو فن، دو لوله‌ی حرارتی و چندین دریچه‌ی هوا به‌کار گرفته‌اند. نسل جدید XPS 13 از ماژول Wi-Fi 6 شرکت Killer از نوع 2x2، بلوتوث نسخه‌ی ۵.۰، دو پورت تاندربولت ۳، یک درگاه کارت حافظه‌ی microSD و جک صوتی ۳.۵ میلی‌متری بهره می‌برد.

مشخصات

دل XPS 13 مدل ۲۰۲۰

نمایشگر

ابعاد

۱۳.۴ اینچ

وضوح

۱۲۰۰×۱۹۲۰ پیکسل

۲۴۰۰×۳۸۴۰ پیکسل

روشنایی

۴۰۰ نیت

۵۰۰ نیت

نسبت کنتراست

۱۸۰۰:۱

۱۵۰۰:۱

فضای رنگی

۱۰۰ درصد sRGB

۱۰۰ درصد sRGB

۹۹ درصد DCI-P3

قابلیت‌ها

دالبی‌ویژن

تعامل لمسی

بله یا خبر

بله

پوشش

گوریلا گلس ۶ در مدل لمسی

پردازنده‌ی مرکزی

اینتل Core i3 1005G1 با ۴ مگابایت کش و فرکانس ۳.۴ گیگاهرتز

اینتل Core i5 1035G1 با ۴ هسته، ۶ مگابایت کش و فرکانس ۳.۶ گیگاهرتز

اینتل Core i7 1065G7 با ۴ هسته، ۸ مگابایت کش و فرکانس ۳.۹ گیگاهرتز

گرافیک

اینتل UHD Graphics

اینتل Iris Plus Graphics

رم

۴ تا ۳۲ گیگابایت LPDDR4X-3733 DRAM

حافظه

۲۵۶، ۵۱۲ گیگابایت، یک یا ۲ ترابایت PCIe 3.0 x4 SSD

اتصالات بی‌سیم

(Killer AX1650 Wi-Fi 6 + Bluetooth 5.0 (based on Intel's silicon

Killer AX500 Wi-Fi 6 + Bluetooth 5.0 (based on Qualcomm's (silicon

پورت‌ها

۲ پورت تاندربولت ۳/ USB Gen 3.1 Gen 2 Type-C، میکروفون، ۲ اسپیکر، جک هدفون

باتری

۵۲ وات‌ساعت

دوربین

720p HD وب‌کم

ابعاد

۱۴.۸ × ۱۹۸.۷ × ۲۹۵.۷ میلی‌متر

وزن

۱.۲ کیلوگرم غیرلمسی / ۱.۲۷ کیلوگرم لمسی

قیمت پایه

۱۰۰۰ دلار

جدیدترین نسخه‌ی XPS 13 از نمایشگری با پنل مرتفع ۱۶:۱۰ استفاده می‌کند و قطر آن به ۱۳.۴ اینچ رسیده است. دل اکنون اولترابوک محبوبش را با دو پنل متفاوت به‌فروش می‌رساند: یک پنل ۱۲۰۰ × ۱۹۲۰ پیکسلی با پوشش کامل فضای sRGB یا پنل ۲۴۰۰ × ۳۸۴۰ پیکسلی +Ultra-HD با پشتیبانی از ۹۰ درصد فضای فضای DCI-P3 و استاندارد HDR 400. هر دو پنل با استاندارد دالبی‌ویژن نیز سازگاری دارند.

نمایشگر ۱۳.۴ اینچی XPS 13 جدید درون کالبدی با حاشیه‌های فوق‌العاده باریک در هر چهار سو قرار دارد. بدنه‌ی آلومینیومی دستگاه در دو رنگ سفید و مشکی تولید می‌شود و اکنون ۲۵ درصد بزرگ‌تر و ۳.۲ میلی‌متر قطورتر (۱۴.۸ در برابر ۱۱.۶ میلی‌متر) از گذشته است. وزن لپ‌تاپ نیز بسته به پشتیبانی از تعامل لمسی به ۱.۲ تا ۱.۲۷ کیلوگرم می‌رسد.

Dell XPS 13 9300

همانند سایر محصولات خانواده‌ی XPS، اولترابوک ۱۳ اینچی دل از قابلیت‌های چندرسانه‌ای پیشرفته‌ای نیز بهره می‌برد که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به وب‌کم 720p، اسپیکرهای استریوی ۲ واتی با بهبودهای Waves MaxxAudio Pro و آرایه‌ی میکروفون‌های میدان‌وسیع سازگار با کورتانا اشاره کرد. اولترابوک جدید دل از حسگر اثر انگشت سازگار با راهکار امنیتی Windows Hello نیز استفاده می‌کند.

مدل ۲۰۲۰ از اولترابوک محبوب XPS 13 جزو پروژه‌ی Athena اینتل به‌حساب می‌آید؛ بنابراین به‌مدد باتری ۵۲ وات‌ساعتی‌اش در نسخه‌ی +Full-HD تا ۱۹ ساعت می‌تواند همراه کاربر بوده و به‌موجب قابلیت Instant On همانند گوشی‌های هوشمند همواره آماده‌به‌کار باشد.

Dell XPS 13 9300

فروش نسخه‌ی ۲۰۲۰ از لپ‌تاپ XPS 13 از تاریخ ۷ ژانویه (۱۷ دی) در بازار آمریکا و کشورهای اروپایی منتخب با قیمت پایه‌ی ۱۰۰۰ دلار در دسترس قرار می‌گیرد و در سایر مناطق نیز از ماه فوریه روانه‌ی بازار می‌شود. در کنار نسخه‌ی مبتنی بر ویندوز ۱۰، علاقه‌مندان می‌توانند XPS 13 جدید را با اوبونتو نیز خریدار کنند. دل به‌ فروش نسل قبل نیز ادامه خواهد داد.

قیمت به‌روز، مشخصات فنی و هر اطلاعاتی که برای خرید ارزان‌ و آگاهانه‌ی انواع لپ‌تاپ‌‌های اداری و گیمینگ دل نیاز دارید را در بخش محصولات زومیت بیابید. در این بخش، علاوه‌بر مشخصات فنی دقیق و پاسخ به سوالات شما، امکان مقایسه‌ی دو یا چند محصول درکنار گالری تصاویر رسمی محصولات دردسترس شما خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات