پتنت جدید اپل خبر از طراحی اسپیکرهای مجازی برای مک بوک می‌دهد

پنج‌شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
پتنت جدید اپل در مورد طراحی اسپیکرهای مجازی برای مک بوک است که می‌تواند با شبیه‌سازی صدا به کاربران کمک کند صدا را در همه‌ی زوایا و در کل فضای اتاق به‌راحتی بشنوند.
تبلیغات

براساس آخرین اخبار، کوپرتینونشین‌ها پتنت جدیدی در مورد طراحی اسپیکرهای مجازی برای لپ‌تاپ مک بوک به ثبت رسانده‌اند. ماه گذشته نیز اپل پتنت دیگری در حوزه‌ی توانمندسازی قابلیت‌های پخش صدا به ثبت رساند. 

در پتنت ماه گذشته، فناوری ویژه‌ای برای هدفون‌ مطرح شده بود که به کاربران اجازه می‌داد بتوانند صدا را فارغ از آنکه در چه نقطه‌ای از اتاق قرار دارند، به‌راحتی بشنوند. 

پتنت اپل

پتنت جدید، کاربردی مشابه پتنت ثبت‌شده‌ی قبلی اپل دارد. با این تفاوت که اسپیکرهای معرفی شده در پتتت، اسپیکرهای داخلی مک بوک هستند. به گفته‌‌ی 9to5Mac، پتنت جدید اپل درواقع سیستم صوتی مجازی است که با استفاده از فناوری crosstalk canceling کار می‌کند. درنتیجه کاربران می‌توانند صدا را به‌خوبی در قسمت‌‌های مختلف اتاق بشنوند.

در اینجا Crosstalk به همپوشانی امواج صوتی که گوش از کانال‌های چپ و راست اسپیکر دریافت می‌کند، اطلاق می‌شود. در گزارش Patently Apple به این موضوع اشاره شده که سیگنال‌های صوتی حاوی نشانه های مکانی است که باعث می‌شود صدا به‌صورت مجازی در فضا پخش شود. براساس اعلام  Patently Apple، این پنتت در سال ۲۰۱۸ ثبت شده است.

با پتنت جدید اپل، کاربران حین مشاهده‌ی برنامه‌های مختلف مثلا برنامه‌های ورزشی یا شنیدن موسیقی، احساس حضور بیشتری در محیط خواهند داشت. از سوی دیگر، چنین فناوری می‌تواند کاربردهای خوبی در حوزه‌ی کسب‌وکار داشته باشد. تصور کنید در کنفرانسی، شرکت‌کنندگان بهتر می‌توانند صدا را بشنوند. در حوزه‌ی سرگرمی و مشاهده‌ی برنامه‌های تلویزیونی نیز می‌توان از فناوری صوتی برای احساس غوطه‌وری بیشتر استفاده کرد. آیا ممکن است این فناوری صوتی باعث شود کاربران به‌جای دیدن تلویزیون، برنامه‌ها را با کامپیوتر شخصی مشاهده کنند؟ 

مشخصات فنی و هر اطلاعاتی که برای خرید ارزان‌ و آگاهانه‌ی انواع مک‌بوک‌های اپل نیاز دارید را در بخش محصولات زومیت بیابید. در این بخش، علاوه‌بر مشخصات فنی دقیق و پاسخ به سوالات شما، امکان مقایسه‌ی دو یا چند محصول درکنار گالری تصاویر رسمی محصولات دردسترس شما خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات