اپل احتمالا مک‌ بوک‌ های 5G را تا سال ۲۰۲۰ معرفی می‌کند

شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۵
مطالعه 3 دقیقه
شایعات جدیدی منتشر شده است که حکایت از معرفی مدل 5G مک‌بوک‌های اپل در سال ۲۰۲۰ دارند.
تبلیغات

براساس جدیدترین شایعات منتشر شده درمورد اپل، شرکت کوپرتینویی قصد دارد در سال ۲۰۲۰ یک مک‌بوک مجهز به 5G معرفی کند؛ بدین ترتیب این محصول اولین لپ‌تاپ ساخت اپل محسوب می‌شود که از فناوری 5G پشتیبانی خواهد کرد.

خبر مذکور اولین‌بار توسط دیجی‌تایمز منتشر شد که البته اعتبار اخبار این وب‌‌سایت را نمی‌توان با قاطعیت تأیید کرد، اما وب‌سایت مذکور با استناد به افراد نزدیک به اپل مدعی شده که شرکت مذکور قصد دارد نیمه‌ی دوم سال ۲۰۲۰، مک‌بوک‌ جدیدی با فناوری 5G معرفی و روانه‌ی بازار کند. 

در شایعات مرتبط با این خبر اعلام شده که اپل قصد دارد برای اضافه کردن 5G به‌جای آنتن‌های فلزی معمولی از آنتن‌ سرامیکی استفاده کند. استفاده از سرامیک باعث افزایش سرعت اتصال به شبکه‌های 5G خواهد شد. بنابه اعلام دیجی‌تایمز، آنتن‌های سرامیکی نسبت به آنتن‌های فلزی تا دوبرابر سرعت بیشتری دارند که این مورد یکی از مزایای مهم آنتن‌های سرامیکی محسوب می‌شود. استفاده از آنتن سرامیکی مزایای خاص خود را دارد اما یکی از مهم‌ترین معایب این نوع آنتن‌ها، قیمت ۶ برابری آن نسبت به آنتن‌های فلزی است. این موضوع باعث می‌شود تا قیمت نهایی مک‌بوک 5G بسیار بالا باشد. این درحالی است که لپ‌تاپ‌های سری مک‌بوک و به‌خصوص مک‌بوک‌پرو، همین حالا هم قیمت نسبتا بالایی دارند. البته نباید فعلا زیاد به مسائل فنی این موضوع فکر کرد زیرا خبر مورد بحث فعلا درحد شایعه است و درصورتی که منابع معتبر دیگر این خبر را تأیید کنند، شما را در زومیت در جریان آن قرار خواهیم داد.

macbook pro

معرفی یک لپ‌تاپ مجهز به 5G توسط اپل در سال ۲۰۲۰ کمی خوش‌بینانه به‌نظر می‌رسد، هرچند که سایر تولیدکنندگان لپ‌تاپ به‌سرعت در حال ورود به حوزه‌ی 5G هستند و شرکت‌هایی مثل دل، اچ‌پی و لنوو نوت‌بوک‌های مجهز به 5G خود را تا پایان سال ۲۰۱۹ معرفی خواهند کرد. شرکت‌های دیگری مثل ایسوس و ایسر نیز هم‌اکنون مشغول طراحی لپ‌تاپ‌های 5G هستند. همچنین براساس اخباری که قبلا منتشر شده، شرکت لنوو تا پایان سال ۲۰۱۹ لپ‌تاپ‌های مجهز به 5G خود را معرفی خواهد کرد. لازم به ذکر است که با هربار شارژ این لپ‌تاپ‌ها می‌توان تا یک روز با آن‌ها کار کرد.

لپ‌تاپ لوکس

درحال‌ حاضر کاربران مک‌بوک برای اتصال به اینترنت از وای‌فای استفاده می‌کنند و در شرایطی که وای‌فای در دسترس نباشد، با استفاده از هات‌اسپات گوشی خود به شبکه‌ی جهانی وب متصل می‌شوند و به دلیل عدم وجود مودم داخلی مخصوص، نمی‌توانند با لپ‌تاپ خود به‌طور مستقیم به اینترنت متصل شوند.

اپل یک شرکت عرضه‌کننده‌ی محصولات لوکس است که از پس هزینه‌های اضافه کردن مودم‌های 5G به لپ‌تاپ‌های خود بر می‌آید ولی از نظر فضای در دسترس در نوت‌بوک‌هایش با محدودیت‌هایی مواجه است. این شرکت همیشه سعی داشته لپ‌تاپ‌هایی سبک و باریک تولید کند و حال اضافه کردن یک قطعه‌ی جدید به این محصولات کمی چالش‌برانگیز خواهد بود. مورد دیگر اینکه اپل باید سیستم‌عامل دسکتاپ خود یعنی مک‌اواس را از نظر نرم‌افزاری برای پشتیبانی از 5G بهینه کند.

دیدگاه شما در مورد لپ‌تاپ‌های مجهز به 5G چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات