اچ‌پی لپ‌تاپ‌های لمسی ویندوز ۸ خود را با نام‌های Spectre XT TochSmart و Envy 4 Ultrabook معرفی کرد

پنج‌شنبه ۹ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
تنها ۲ ماه تا انتشار نسخه نهایی ویندوز ۸ زمان باقی مانده است، سیستم‌عاملی که بطور کامل نحوه استفاده کاربر از کامپیوتر را تغییر می‌دهد. هر روز شاهد معرفی تبلت، نوت‌بوک و محصولات هیبریدی و ترکیبی مجهز به سیستم‌عامل ویندوز ۸ هستیم. حال اچ‌پی نیز لپ‌تاپ‌های جدید سازگار با ویندوز ۸ را با صفحه لمسی و تاچ‌پد چندلمسی معرفی کرده است. تاچ‌اسمارت‌های جدید اچ‌پی مجهز به یک کی‌برد راحت و صفحه نمایش چندلمسی هستند. تاچ‌پد چندلمسی و شیشه‌ای آن‌ها نیز برای اجرای دستورات حرکتی ویندوز کاملا مناسب است.
تبلیغات

اچ‌پی مدل جدید Spectre XT TouchSmart را با صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچ چندلمسی خازنی معرفی کرد. صفحه نمایش این لپ‌تاپ از نوع IPS است و علاوه بر دقت در نمایش رنگ‌ها، زاویه دید فوق‌العاده‌ای نیز دارد. برروی کل صفحه نمایش یک لایه‌ شیشه‌ای کشیده شده است که اثر انگشت نیز برروی آن باقی می‌ماند.

بدنه آلومینومی Spectre XT TochSmart جلوه خاصی را به آن داده است. این لپ‌تاپ لمسی حدود ۱۷.۹ میلی‌متر ضخامت و ۲.۱ کیلوگرم وزن دارد. سری تاچ‌اسمارت اچ‌پی از پورت Thunderbolt نیز بهره می‌برد. اگر به خاطر داشته باشید زمانی که اینتل تاندربولت را معرفی کرد اچ‌پی رسما اعلام کرد که از آن پشتیبانی نمی‌کند و USB 3.0 را ترجیح می‌دهد. حال این اولین محصول HP است که دارای پورت پرسرعت Thunderbolt است.

رزولوشن صفحه نمایش ۱۵.۴ اینچی Spectre XT Touchsmart برابر 1,920 در 1,080 پیکسل یا Full HD است.

Spectre XT Touchsmart علاوه بر پورت Thunderbolt دارای USB 3.0 و HDMI نیز می‌باشد. پردازنده اصلی این لپ‌تاپ از خانواده Ivy Bridge اینتل بوده و از دو حافظه ذخیره سازی HDD و SSD در کنار هم بهره خواهد برد. ترکیب این دو نوع حافظه ظرفیت بالا و سرعت را به همراه خواهد داشت.

 به همراه این نوت‌بوک مجموعه نرم‌افزاری Adobe Photoshop Elements و Adobe Premiere Elements نیز بصورت مجانی ارائه می‌شود. Spectre XT Touchsmart اواخر سال میلادی ۲۰۱۲ و با حداقل قیمت ۱٫۳۹۹ دلار وارد بازار خواهد شد.

اچ‌پی همچنین محصول دیگر خود را با نام Envy Touchsmart Ultrabook 4 معرفی کرد، اما اطلاعات زیادی در رابطه با آن اعلام ننمود. رزولوشن صفحه نمایش لمسی این محصول که تقریبا هیچ‌کدام از استانداردهای اولترابوک‌ها را ندارد، 1,366 در 768 پیکسل می‌باشد و وزن آن حدود ۲.۱ کیلوگرم و ضخامت آن ۲۳ میلی‌متر است. پردازنده گرافیکی آن نیز AMD Radeon خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات