نظرسنجی: کدام یک از سرفیس های جدید را جذاب‌ تر می‌دانید؟

یک‌شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۰
مطالعه 5 دقیقه
با توجه به معرفی سرفیس لپ‌تاپ ۲، سرفیس پرو ۶ و سرفیس استودیوی ۲ در روزهای اخیر، در این مطلب نظر شما در مورد این دستگاه‌‌ها را جویا شده‌ایم.
تبلیغات

نام مایکروسافت به اندازه‌‌ای در دنیای فناوری بزرگ و شناخته‌شده است که دنیای کامپیوترهای شخصی بدون این شرکت قابل‌تصور نیست. ردموندی‌ها بیش از هر چیز به دلیل توسعه‌ی محبوب‌ترین سیستم‌عامل رایانه‌های شخصی یعنی ویندوز شناخته می‌شوند. اکتبر ۲۰۱۲ و تولد تبلت‌های سرفیس نقطه‌ی عطفی برای دنیای گجت‌های هیبریدی مبتنی بر ویندوز بود؛ تبلت‌های سرفیس با قلم سرفیس‌پن، کیبورد جداشونده و نمایشگرهای باکیفیت‌‌شان شناخته می‌شوند. خانواده‌ی سرفیس روز به روز بزرگتر شد و حالا شامل سرفیس‌بوک، سرفیس لپ‌تاپ و سرفیس استودیو نیز می‌شود. مایکروسافت سه‌شنبه شب بدون تشریفات خاصی و تنها در حضور خبرنگاران محصولات جدید خانواده‌ی سرفیس را معرفی کرد.

مراسم رونمایی از محصولات جدید سرفیس بدون پوشش زنده ویدئویی و تنها در حضور برخی خبرنگاران رسانه‌ها در صورتی سه‌شنبه‌ی گذشته برگزار شد که بسیاری حضور نسخه‌ی مشکی سرفیس‌های جدید را پیش‌بینی کرده بودند. سرفیس پرو بازاری را هدف قرار داده که از گذشته فرمانروای آن بوده و به نوعی مولفه‌های آن را تعریف کرده است. سرفیس لپ‌تاپ محصولی برای رقابت مستقیم با اولترابوک‌های سبک ویندوزی، مک‌بوک ایر و مک بوک پرو ۱۳ اینچی است؛ در طرف مقابل سرفیس بوک لپ‌تاپی هیبریدی برای رقابت با مک‌بوک پرو ۱۵ اینجی قرار دارد. ردموندی‌ها سرفیس استودیو را نیز برای رقابت مستقیم با iMac تدارک دیده‌اند؛ اما تنها گذر زمان نشان خواهد داد که این محصولات تا چه اندازه در رسیدن به اهداف خود موفق بوده‌اند.

surface pro 6 / سرفیس پرو  ۶

محصولات معرفی‌شده را با سرفیس پرو ۶ آغاز می‌کنیم؛ استفاده از این نام پس از معرفی سرفیس‌پرو ۲۰۱۷ و تغییر روند نام‌گذاری کمی عجیب به‌نظر می‌رسد. سرفیس پرو ۶ پس از سال‌ها بار دیگر نسخه‌ی مشکی رنگ خواهد داشت که در نوع خود برای برخی کاربران جالب است. سرفیس پرو ۶ اولین نسل از این گجت‌های هیبریدی است که به پردازنده‌ی نسل هشتمی کبی‌لیک ریفرش مجهز شده؛ با توجه به اینکه در حال حاضر نسخه‌ی جدیدتر پردازنده‌های نسل هشتمی یعنی کافی‌لیک نیز در اختیار تولیدکنندگان است، استفاده از پردازنده‌ی قدیمی‌تر‌ این نسل نیز جای نقد دارد. سرفیس پرو در مدل پایه همانند گذشته ۴ گیگابایت حافظه‌‌ی رم داشته و قدترمندترین مدل آن نیز ۱۶ گیگابایت رم خواهد داشت. نمایشگر و وزن و طراحی کلی دستگاه تغییری نسبت به سرفیس پرو ۲۰۱۷ نکرده است و در کمال تعجب هنوز هم خبری از پورت USB نوع C در آن نیست. مدل پایه‌ی سرفیس پرو ۶ از ۲۴ مهرماه با قیمت ۸۹۹ دلار روانه‌ی بازارهای جهانی خواهد شد.

سرفیس لپ تاپ 2 / Surface Laptop 2

سرفیس لپ‌تاپ نیز همانند سرفیس پرو ۶ به پردازنده‌های نسل هشتمی از سری کبی‌لیک ریفرش مجهز شده است. مایکروسافت با نادیده گرفتن پورت USB نوع C، اشتباه نسل قبل را بار دیگر تکرار کرده است. عملکرد این لپ‌تاپ به لطف پردازنده‌ی جدیدتر آن، نسبت به نسل قبل افزایش پیدا کرده است و به ادعای مایکروسافت کیبورد این لپ‌تاپ صدای کمتری تولید می‌کند. صرف‌نظر از اضافه شدن رنگ مشکی مات به این لپ‌تاپ، با طراحی مشابه نسل گذشته روبرو هستیم؛ حاشیه‌ی کم اطراف نمایشگر، استفاده از آلکانترا برای پوشش بخش کیبورد و زبان طراحی مینیمال و زیبای نسل گذشته در سرفیس لپ‌تاپ ۲ نیز پیاده شده است. استفاده نکردن از پردازنده‌ی کافی‌لیک و بسنده کردن به پردازنده‌ی سال گذشته کمی ناامیدکننده به‌نظر می‌رسد.

سرفیس استودیو به‌عنوان اولین All-in-One (آل این ‌وان) ردموندی‌ها در زمان معرفی توجهات زیادی را به خود جلب کرد؛ این کامپیوتر گران‌قیمت مایکروسافت فاقد پردازنده‌ی دسکتاپ بود و همین مساله انتقادهای زیادی را در پی داشت. مایکروسافت این اشتباه را بار دیگر در نسل جدید سرفیس استودیو تکرار کرده است؛ رقیب مستقیم این محصول یعنی iMac‌های اپل با پردازنده‌‌های دسکتاپ مجهز شده‌اند و همین مساله آن‌ها را در بحث عمکلرد چند پله بالاتر از ساخته‌ی مایکروسافت قرار می‌دهد. متاسفانه مایکروسافت از پردازنده‌ی نسل هفتمی در این محصول بالارده استفاده کرده است که تصمیمی ناامیدکننده محسوب می‌شود. نمایشگر به‌عنوان اصلی‌ترین نقطه‌ی قوت این محصول نسبت به گذشته ۳۸ درصد روشن‌تر شده و حال قادر به نمایش محتوای HDR است.

سرفیس استودیو 2 / Surface Studio 2

در بخش گرافیکی شاهد دو گزینه‌ی GeForce GTX 1060 با ۶ گیگابایت رم و GTX 1070 با ۸ گیگابایت رم هستیم؛ نسل اول سرفیس استودیو از GTX 980M و GTX 965M به ترتیب با ۴ و ۲ گیگابایت حافظه‌ی رم بهره می‌برد از این رو می‌توان گفت به‌روزرسانی خوبی در این بخش صورت گرفته است. امکان سفارش سرفیس استودیوی ۲ با ۲ ترابایت حافظه‌ی SSD فراهم شده است و دیگر کاربران به حافظه‌ی هیبریدی نسل گذشته محدود نشده‌اند. سرفیس‌ استودیو به لطف ایده‌ی عالی آن در بخش لولا و نمایشگر لمسی دقیق و باکیفیتش هنوز گزینه‌ی ایده‌آلی برای طراحان است، ولی با این حال ضعف در بحث پردازشی همچون قبل وجود دارد.

سرفیس هدفون آخرین محصول معرفی‌شده در رویداد سه‌شنبه شب است که به نوعی ورود سری سرفیس به تجهیزات صوتی به شمار می‌رود. این هدفون بی‌سیم به ادعای ردموندها تا ۱۵ ساعت شارژدهی خواهد داشت و در آن از حذف نویز فعال بهره گرفته شده است. این هدفون ۳۵۰ دلاری برای تشخیص حرکات کاربر به حسگر مخصوصی مجهز شده است؛ برای مثال برداشتن هدفون، پخش موسیقی را قطع و دوباره روی گوشی گذاشتن آن پخش موسیقی را از سر می‌گیرد.

سرفیس هدفون مایکروسافت / Microsoft Surface Headphones

سرفیس‌های جدید از راه رسیده‌اند، محصولاتی که طراحی متفاوتی با پیشینیان ندارند و در نگاه اول مشابه نسل قبل خود هستند؛ به‌روزرسانی سخت‌افزاری آن‌ها چندان کامل نیست و قیمت آن‌ها نیز تفاوتی نکرده است. اما همچنان سرفیس‌ها محصولاتی بالارده و نماد Microsoft در دنیای سخت‌افزار هستند. قیمت لپ‌تاپ از مولفه‌های مهم انتخاب آن است، شما پرداخت چنین هزینه‌ای برای سرفیس‌ها را منطقی می‌دانید. نظر شما در مورد این محصولات چیست؟ آیا این به‌روزرسانی‌ها را کافی می‌دانید؟ انتظار شما از یک رایانه‌ی شخصی ساخته‌شده توسط مایکروسافت چیست؟ نظر خود را علاوه‌بر انتخاب جداب‌ترین محصول این رویداد در بخش دیدگاه‌ها با ما در میان بگذارید.

کدام یک از اعضای جدید خانوادهی سرفیس مایکروسافت برای شما جذابتر است؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات