قابلیت True Tone در مک بوک پرو جدید اپل با نمایشگرهای ال جی سازگاری دارد

دوشنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
در صورت اتصال نمایشگر UltraFine ال‌جی و نمایشگر تاندربولت اپل به مک‌بوک‌پرو جدید، این نمایشگرهای اکسترنال از ویژگی True Tone پشتیبانی می‌کنند.
تبلیغات

اپل امسال نیز همچون سال‌های گذشته، مک‌بوک‌‌‌های جدید خود را با پردازنده‌ی نسل هشتمی اینتل و ارتقاء حافظه‌ی رم معرفی کرد. در کنار همه‌ی ویژگی‌های جدیدی که اپل برای مک‌بوک‌پرو جدید خود برشمرد، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های آن، پشتیبانی از قابلیت TrueTone در نمایشگر بود.  

ویژگی TrueTone در ابتدا با آیپدپرو اپل معرفی شد. این ویژگی کمک می‌کند تا فُرم نمایش رنگ‌ها، بدون توجه به تغییرات نور محیطی در نمایشگر حفظ شود. با وجودی که Apple در مراسم معرفی MacBook Pro اعلام نکرده بود؛ ولی بعدا مشخص شد که لپتاپ‌های جدید اپل می‌توانند فناوری True Tone را در برخی نمایشگرهای اکسترنال نیز به‌کار بگیرند.

مک بوک پرو / MacBook Pro

اطلاعات یادشده در یکی از اسناد مربوط به پشتیبانی True Tone در وب‌سایت اپل منتشر شده است. طبق سند منتشرشده، سه نمایشگر اکسترنال، درست همانند نمایشگر مک‌بوک‌پرو جدید اپل می‌توانند از True Tone پشتیبانی کنند. همان‌طور که انتظار می‌رود، نمایشگرهای ال جی اولترافاین 4K و 5K جزو نمایشگرهایی هستند که به‌صورت خاص برای اتصال به لپتاپ‌های اپل طراحی شده‌اند. سومین نمایشگر سازگار با مک‌بوک‌پرو جدید، نمایشگر تاندربولت اپل است که چند سال از توقف تولید آن می‌گذرد. 

برای پشتیبانی از ویژگی True Tone در نمایشگر Thunderbolt اپل، باید آن را با مبدل تاندربولت ۳ به تاندوبولت ۲ به مک‌بوک‌پرو متصل کرد. وقتی نمایشگر تاندربولت اپل یا نمایشگرهای اولترافاین ال جی به مک‌بوک‌پرو متصل می‌شوند و ویژگی True Tone فعال می‌شود، به‌صورت اتوماتیک، هم نمایشگر مک‌بوک‌پرو و هم نمایشگر اکسترنال از این ویژگی به‌صورت هم‌زمان پشتیبانی می‌کنند. برای فعال کردن این ویژگی، کاربر باید در قسمت تنظیمات نمایشگر کادر مربوطه نمایشگرهایی را انتخاب کند که از این فناوری پشتیبانی می‌کنند.

فناوری True Tone علاوه‌بر سنجش نور محیطی و تنظیم رنگ نمایشگر، از خسته شدن چشمان کاربر نیز جلوگیری می‌کند. پیش از مک‌بوک‌پروهای جدید، این فناوری در آیفون ۱۰، آیپد پرو، آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس مورد استفاده قرار گرفته بود. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات