سامسونگ از اولترابوک های باریک و سبک سری 9 پرده برداشت

چهارشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۰۳:۳۱
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ در نمایشگاه CES 2016 بازگشت قدرتمندی به بازار لپ‌تاپ‌ها داشته و اولترابوک‌های سری ۹ را معرفی کرد. برای آشنایی با این لپ‌تاپ‌های قدرتمند و سبک، با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

سامسونگ با معرفی اولترابوک‌های جدید سری ۹ خود در دو سایز ۱۵ و ۱۳.۳ اینچ برای سایر تولید کننده‌ها عرض اندام کرد. تمرکز سامسونگ در تولید اولترابوک‌های جدید خود، وزن پایین و قدرت پردازشی بالا بوده است. طبق اعلام سامسونگ مدل ۱۳.۳ اینچی وزنی برابر با ۸۴۰ گرم داشته و وزن نمونه‌ی ۱۵ اینچی ۱.۳ کیلوگرم است. سامسونگ برای کاهش وزن لپ‌تاپ‌های خود از آلیاژ منیزیم بهره برده است. استفاده از این آلیاژ علاوه بر زیبایی و شباهت زیاد به آلومینیوم، باعث کاهش وزن دستگاه نیز می‌شود. 

samsung notebook 9

در زمینه‌ی اتصالات، نمونه‌ی ۱۵ اینچی به دو درگاه USB 3.0 و یک درگاه USB نوع C مجهز شده است. نمونه‌ی ۱۳.۳ اینچی نیز از دو درگاه USB 3.0 بهره می‌برد، اما بر خلاف برادر بزرگ‌تر خود خبری از پورت USB نوع C در آن نیست. 

samsung notebook 9

سامسونگ برای افزایش بازدهی جدید‌ترین لپ‌تاپ‌های خود چیزی کم نگذاشته و از نسل ششم پردازنده‌های Core i7 و Core i5 بهره برده است؛ با این وجود اطلاعات بیشتری در این خصوص اعلام نکرده است. اما با توجه به کاربری اولترابوک‌های سامسونگ، می‌توان وجود پردازنده‌‌های کم‌مصرف سری U را در آن‌ها پیش‌بینی کرد. 

در بخش شارژدهی، سامسونگ در نمونه‌ی ۱۵ اینچی از باتری با ظرفیت ۳۹ وات ساعت و در نمونه‌ی ۱۳.۳ اینچی از باتری ۳۰ وات ساعتی استفاده کرده است. طبق ادعای سامسونگ این میزان از باتری برای شارژدهی لپ‌تاپ‌ها در یک روز کامل کاری کافی خواهد بود. با این وجود تا زمان بررسی لپ‌تاپ‌ها نمی‌توان به طور قطع در این خصوص اظهار نظر کرد.

samsung notebook 9

هر دو اولترابوک جدید سامسونگ از نمایشگر‌هایی با رزولوشن 1080p بهره می‌برند و کاربرد تکنولوژی PLS باعث افزایش زاویه‌ی دید آنها خواهد شد. این تکنولوژی عملکرد مشابهی با IPS‌ داشته و حتی در زمینه‌ی نمایشگر‌هایی با روکش براق، برتری‌های محسوسی نسبت به تکنولوژی رقیب خود دارد.

کلیه‌ی اخبار و مقالات مرتبط با نمایشگاه را در صفحه‌ی اختصاصی CES 2016 مشاهده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات