لنوو نسل جدید لپ تاپ‌های سری ThinkPad را رونمایی کرد

دوشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۰
مطالعه 7 دقیقه
لنوو در جریان نمایشگاه CES 2016 از نسل جدید سری لپ‌تاپ‌های ThinkPad خود رونمایی کرد. لنوو سری جدید محصولات خود را که شامل لپ‌تاپ‌های سری T، L و X است رونمایی کرده که در ادامه نگاهی به آن‌ها خواهیم داشت. همراه زومیت باشید.
تبلیغات

لنوو در جریان برگزاری نمایشگاه CES 2016، سری جدید لپ‌تاپ‌های ThinkPad خود را رونمایی کرد. این لپ‌تاپ‌ها شامل محصولاتی از سری T، L و X هستند. یکی از محصولات جدیدی که لنوو نسل بروز شده‌ی آن‌ را در CES رونمایی کرده، ThinkPad X1 است. این محصول را باید یک اولترابوک خواند که از اولین روز عرضه به بازار چندین بار بروزرسانی شده است. نسل جدید معرفی شده‌ی این مدل به تراشه‌های نسل ششم اسکای لیک اینتل مجهز شده که چندان تعحب برانگیز نیست. ایکس وان را باید باریک‌ترین لپ‌تاپی خواند که لنوو به بازار عرضه می‌کند. نسل جدید این محصول نیز بیش از پیش باریک‌تر و سبک‌تر شده که از این‌رو می‌توان آن را گزینه‌ی مناسبی برای افرادی خواند که در نظر دارند تا یک لپ‌تاپ قابل جمل و سبک‌وزن از سری ThinkPad خریداری کنند. ,وزن نسل جدید ایکس وان به ۱.۱۷ کیلوگرم و ضخامت آن به ۱.۶ سانتی‌متر کاهش پیدا کرده است. از مشخصات فنی این اولترابوک می‌توان به تراشه‌ی اسکای لیک Core i7 با فناوری vPro، حافظه‌ی رم ۱۶ گیگابایتی و تا یک ترابایت حافظه‌ی داخلی از نوع PCIe NVMe اشاره کرد.

carbon 575px 951df

لنوو ایکس وان کربن را با دو نمایشگر ۱۴ اینچی با رزولوشن‌های ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ و ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ از نوع IPS روانه‌ی بازار خواهد کرد. همچنین کاربران قادرند در صورت تمایل نسخه‌ی مجهز به ارتباط LTE-A را نیز سفارش دهند. در مورد داک ارتباطی نیز پشتیبانی از پورت +OneLink یا استفاده از داک WiGig با فرکانس ۶۰ گیگاهرتز برای انتقال اطلاعات با نرخ پهنای باند بالا اشاره کرد. این لپ‌تاپ از وجود سه پورت USB 3.0، mDP، HDMI و microSD اشاره کرد. با وجود اینکه بدنه‌ی این لپ‌تاپ باریک‌تر از پیش شده، اما ظرفیت باتری از ۵۰ وات ساعت در نسخه‌ی پیشین به ۵۲ وات ساعت در نسل جدید ارتقا پیدا کرده است. نسل جدید ایکس وان کربن از فوریه ۲۰۱۴ با برچسب قیمت ۱۲۹۹ دلاری روانه‌ی بازار خواهد شد.

x260 575px f77aa

در صورتی که ایکس وان کرین ۱۴ اینچی برای شما بزرگ باشد، می‌توان نسخه‌ی کوچک‌تری از لپ‌تاپ‌های سری ThinkPad را با بهره‌گیری از نمایشگر ۱۲.۵ اینچی داشته باشید. این محصول ایکس ۲۶۰ نام داشته و به ترتیب وزن و ضخامت آن ۱.۳ کیلگرم و ۲ سانتی متر است. لنوو مدعی است که در این لپ‌تاپ به مدد استفاده از باتری PowerBridge عمر باتری ایکس ۲۶۰ را به بیش از ۲۱ ساعت افزایش داده است.

ایکس ۲۶۰ را می‌توان با یک تراشه‌ی اسکای لیک Core i7-U، حافظه‌ی رم ۱۶ گیگابایتی، حافظه‌ی داخلی ۵۱۲ گیگابایتی ساتا یا PCIe سفارش داد. این لپ‌تاپ امکان بهره‌گیری از فناوری ارتباط با شبکه‌های مخابراتی و WiGig را بصورت اختیاری به خریداران ارائه می‌دهد. این لپ‌تاپ نیز از وجود سه پورت USB 3.0، mDP، HDMI، SD Car Reader و RJ-45 یا همان پورت اترنت بهره می‌برد. ایکس ۲۶۰ نیز از فوریه سال جاری با قیمت ۹۲۹ دلار روانه‌ی بازار خواهد کرد.

t60s 575px 421fb

حال نوبت آن رسیده تا نگاهی به محصولات سری T داشته باشیم. T460s باید نسل جدید سری گذشته یا همان T450 بدانیم که سال گذشته روانه‌ی بازار شده است. لنوو این لپ‌تاپ را به نسل ششم تراشه‌ی Core-i7 اینتل یا همان اسکای لیک با فناوری vPro و حافظه‌ی رم ۲۴ گیگابایتی DDR4 بروز کرده است. حافظه‌ی داخلی این لپ‌تاپ از نوع PCIe و با ظرفیت ۵۱۲ گیگابایت بوده و همچنین از ارتباط LTE-A نیز پشتیبانی می‌شود. پردازنده‌ی گرافیکی مورد استفاده در این لپ‌تاپ اینتل HD 520 بوده و نمایشگر ۱۴ اینچی این لپ‌تاپ نیز از رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ بهره می‌برد. در صورت تمایل کاربران می‌توانند کارت گرافیک انویدیا GeForce GT 930M را مورد استفاده قرار دهند.

t560 575px 2f979

از نظر ارتباطی، T460s را باید یکی از بهترین لپ‌تاپ‌های موجود در بازار خواند. این محصول از سه پورت USB 3.0، HDMI، mDP و RJ-45 اشاره کرد. همچنین باید به سنسور اثرانگشت، Smart Card Reader و WiGig اشاره کرد. در مقایسه با نسل پیشین این لپ‌تاپ، T460s بسیار سبک‌تر و باریک‌تر شده است. ضخامت این لپ‌تاپ ۱.۸ سانتی‌متر و وزن آن ۱.۳ کیلوگرم شده است. این لپ‌تاپ نیز از فوریه سال جاری با قیمت ۱۰۵۹ دلار روانه‌ی بازار خواهد شد.

t560 575px 2f979

 لنوو سری T را تنها با یک محصول روانه‌ی بازار نکرده و نسخه‌ی ۱۵.۶ اینچی ۱۴.۶ اینچی دیگری نیز با نام T560  و T460 رونمایی شده است. هر دو نسخه از لپ‌تاپ‌های سری T را می‌توان با تراشه‌ی Core i7-U اسکای لیک اینتل سفارش داد. همچنین باید به امکان سفارش کارت گرافیک GeForce GT 940MX و ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی رم نیز اشاره کرد. T560 از یک صفحه‌ی نمایش IPS LCD با سایز ۱۵.۶ اینچی و رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ بهره می‌برد، در حالی که T460 به صفحه‌ی نمایش ۱۴ اینچی با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ نیز مجهز شده است. وزن و ضخامت مدل T460 به ترتیب ۱.۷ کیلوگرم و ۲.۱ سانتی‌متر است. T560 دارای ضخامتی ۲.۲ سانتی و وزن ۲.۲ کیلوگرم است. هر دو نسخه از این لپ‌تاپ‌ها در فوریه سال جاری به ترتیب با قیمت ۹۰۹ و ۹۶۹ دلار برای T460 و T560 روانه‌ی بازار خواهند شد.

t460p 575px f5ca6

یکی دیگر از لپ‌تاپ‌های خانواده‌ی سری T که ۱۴ اینچی است، T460p نام دارد. این نسخه از لپ‌تاپ لنوو از وجود پردازنده‌‌ی سری Core H اینتل بهره می‌برد. تراشه‌ی مورد نظر چهار هسته‌ای بوده و جزو مدل‌های ۴۵ واتی است. این لپ‌تاپ را می‌توان با حافظه‌ی رم ۳۲ گیگابایتی از نوع DDR4 که از وجود دو DIMMS بهره می‌برد سفارش داد. نمایشگر مورد استفاده دارای رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسلی است. لنوو مدعی است که باتری این لپ‌تاپ قادر است تا ۱۲ ساعت انرژی مورد نیاز لپ‌تاپ را تامین کند. این محصول نیز همچون سایر مدل‌ها از فوریه سال جاری با قیمت ۱۲۴۹ دلار در اختیار خریداران قرار خواهد گرفت.

در انتها به سراغ محصولات سری L می‌رویم. L460 و L560 لپ‌تاپ‌هایی هستند که به ترتیب با نمایشگر ۱۴ و ۱۵.۶ اینچی روانه‌ی بازار خواهند شد. هر دو نسخه از وجود پنل نمایشی IPS LCD با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ بهره می‌برند. هر دو نسخه‌ از پردازنده‌های سری Core i7 اینتل با حافظه‌ی رم ۳۲ گیگابایت برای L460 و ۱۶ گیگابایتی برای L560 در دسترس خریداران قرار خواهند گرفت. L460 همچنین از وجود کارت گرافیک AMD Exo Pro Radeon R5 با حافظه‌‌ی رم دو گیگابایتی DDR3 VRAM بهره می‌برد. محصولات سری L را باید جزو ارزان‌ترین محصولاتی خواند که از سری ThinkPad روانه‌ی بازار می‌شوند. L460 و L560 به ترتیب با قیمت ۷۴۹ و ۷۷۹ دلار روانه‌ی بازار خواهند شد.

l460 575px 05ece
l560 575px 4a8f9

لنوو با دست پری به نمایشگاه CES 2016 وارد شده و باید در روزهای آینده شاهد معرفی محصولات جدیدتری از این کمپانی باشیم. نظر شما در مورد محصولات جدید سری Thinkpad چیست؟

کلیه‌ی اخبار و مقالات مرتبط با نمایشگاه را در صفحه‌ی اختصاصی CES 2016 مشاهده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات