لنوو از لپ‌تاپ هیبریدی ThinkPad X1 Yoga با نمایشگر OLED رونمایی کرد

دوشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۶
مطالعه 3 دقیقه
نمایشگاه CES 2016 به شکل رسمی از روز چهارشنبه آغاز به‌کار می‌کند، اما از امروز شرکت‌های بزرگ اقدام به برگزاری کنفرانس و معرفی محصولات خود کرده‌اند. لنوو از جمله شرکت‌هایی است که امروز در لاس‌ وگاس از محصولات جدید خود رونمایی کرد. بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی PC در دنیا یک محصول جدید به نام Thinkpad X1 Yoga را به خانواده‌ی یوگا اضافه کرده که این بار به نمایشگر OLED مجهز شده است. همراه زومیت باشید.
تبلیغات

نمایشگر لپ‌تاپ‌های هیبریدی یوگا قادر است تا ۳۶۰ درجه بچرخد و در زوایای مختلف مورد استفاده کاربران قرار گیرد. لپ‌تاپ X1 نیز از این قاعده مستنثی نیست. سخت‌افزار این لپ‌تاپ نسبت به نسل قبل ارتقاء یافته است، اما مهم‌ترین تغییر در یوگا جدید مربوط به نمایشگر OLED‌ آن است. این اولین بار است که لنوو در لپ‌تاپ خود از نمایشگر OLED یا Organic Light Emitting Diode استفاده می‌کند. در دیگر لپ‌تاپ‌های دنیا نیز کمتر دیده می‌شود که از نمایشگری به جز LCD استفاده شود. بکار گیری نمایشگر OLED کیفیت تصویرِ متفاوتی را در یوگا ارائه می‌کند.

lenovo 01 e4c7c

لنوو از نمایشگر OLED ساخت سامسونگ در این لپ‌تاپ استفاده کرده است. این پنلِ ۱۴ اینچی دارای رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل است. البته لنوو لپ‌تاپ X1 را با دو پیکربندی دیگر نیز ارائه کرده که یکی به نمایشگر LCD با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل و دیگری به نمایشگر LCD با رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل مجهز شده است.

یوگا ایکس وان همچنین دارای یک قلم استایلوس است که وقتی در جای خود قرار می‌گیرد به صورت خودکار شارژ می‌شود و به این ترتیب همیشه قلم به اندازه‌ی کافی شارژ خواهد داشت.

 صفحه کلید یوگا نیز به نوعی طراحی شده است تا مایعات به داخل آن نفوذ نکند.

لپ‌تاپ ایکس وان لنوو به نسل جدید پردازنده‌های اینتل (SkyLake-U) مجهز شده است و کاربر می‌تواند به میل خود از سری Core i5 یا Core i7 پردازنده‌ی مورد نظر خود را انتخاب کند. این محصول همچنین با حافظه‌های مختلف رم تا ۱۶ گیگابایت ارائه می‌شود و دارای ۱ ترابایت حافظه‌ی SSD از نوع NVMe از طریق اتصالِ PCIe است. لپ‌تاپ جدید لنوو دارای سه درگاه USB 3.0، یک OneLine+، یک اترنت، یک mDp، یک HDMI و یک MicroSD است. همچنین کاربر می‌تواند به میل خود نسخه‌ای را تهیه کند که سیم‌کارت 4G LTE می‌خورد. در این نسخه از مودم Snapdragon X7 LTE استفاده شده است.

lenovo 01 c592f

اما وزن این لپ‌تاپ ۱.۲۷ کیلوگرم است و تنها ۱۶.۷ میلی‌متر ضخامت دارد.

نسخه‌ی مجهز به OLED از ایکس وان لنوو با قیمت ۱۴۹۹ دلار از ماه آپریل روانه‌ی بازار می‌شود.

کلیه‌ی اخبار و مقالات مرتبط با نمایشگاه را در صفحه‌ی اختصاصی CES 2016 مشاهده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات