اچ پی از لپ‌تاپ تجاری الیت بوک 1050 رونمایی کرد

سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
اچ‌پی نوت‌بوک دو کیلویی و ظریف خود موسوم به الیت‌بوک ۱۰۵۰ جی ۱ را با پردازنده‌ی سری کافی‌ لیک و کارت گرافیک جی‌فورس جی‌تی‌ایکس ۱۰۵۰ رونمایی کرد.
تبلیغات

اچ‌پی الیت‌بوک ۱۰۵۰ جی ۱ که در کلاس تجاری قرار می‌گیرد، ۱۵.۶ اینچی است و در بالاترین کانفیگ خود از پردازنده‌ی هشت هسته‌ای Core i7-8850H سری کافی‌ لیک و کارت گرافیک انویدیا جی‌فورس جی‌تی‌ایکس ۱۰۵۰ بهره می‌برد. این لپ‌تاپ تنها دو کیلوگرم وزن و ۱.۸۸ سانتی‌متر ضخامت دارد.

نسخه‌ی پایه‌ی اچ‌پی الیت‌بوک ۱۰۵۰ جی ۱ ماه جاری با قیمت ۱۸۹۹ دلار عرضه خواهد شد.

این قیمت کمی زیاد به نظر می‌رسد؛ اما این نوت‌بوک ویژگی‌هایی دارد که ممکن است قیمت بالای آن را توجیه کند. الیت‌بوک ۱۰۵۰ جی ۱ به فناوری انحصاری اچ‌پی با نام SureView مجهز است. این فناوری به شما امکان می‌دهد که با زدن یک دکمه اطلاعات روی نمایشگر را برای افراد متفرقه غیر قابل خواندن کنید. این یعنی افراد نمی‌توانند از بالای سر یا اطراف به سیستم شما سرک بکشند. قابلیت اختیاری دوربین امنیتی اچ‌پی نیز برای این دستگاه در نظر گرفته شده است تا کاربر بتواند در صورت تمایل دید دوربین لپ‌تاپ را به‌صورت فیزیکی کور کند و عملا احتمال جاسوسی در مواقعی که با دوربین کار نمی‌کند از بین ببرد.

اچ پی الیت بوک 1050 / HP Elitebook 1050

این نوت‌بوک که برای مصارف تجاری طراحی شده، برای امنیت بیشتر به حسگر اثر انگشت در زیر کیبورد، قابلیت تشخیص چهره و نسل چهارم سیستم امنیتی اچ‌پی موسوم به Sure Start مجهز شده است. از سایر ویژگی‌های مربوط به کاربری تجاری این دستگاه می‌توان به وجود دکمه‌های اختصاصی جهت برقراری تماس‌های اینترنتی و ویدیو کنفرانس و میکروفن پشتی اشاره کرد. میکروفن پشت این مدل دو کارایی دارد؛ اول اینکه هنگام صحبت کردن شما، نویز محیط را کاهش می‌دهد و دوم این‌که صدای افراد حاضر در اتاق را می‌گیرد تا آن‌ها مجبور نباشند برای رساندن صدای خود و شرکت در گفتگوی اینترنتی جلوی سیستم جمع شوند.

اچ‌پی می‌گوید لپ‌تاپ مورد بحث تا ۳۲ گیگابایت رم DDR4-2666 را پشتیبانی می‌کند و می‌تواند دو نوع SSD شامل SATA و M.2 PCIe NVMe را در خود جای دهد. به علاوه، آن‌طور که اچ‌پی می‌گوید، امکان افزودن حافظه‌ی RAID به این دستگاه تا سقف ۴ ترابایت وجود دارد.

اچ‌پی الیت ۱۰۵۰ جی ۱ با چند نوع نمایشگر با رزولوشن‌های مختلف شامل ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل و ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ پیکسل عرضه می‌شود.

اچ پی الیت بوک 1050 / HP Elitebook 1050

نوت‌بوک تجاری جدید اچ‌پی به دو پورت تاندربولت ۳ یا یواس‌بی نوع C و دو پورت یواس‌بی ۳ نوع A مجهز است و از درگاه اچ‌دی‌ام‌آی ۲، جک هدست و اسپیکرهای باکیفیت تحت لیسانس B&O بهره می‌برد.

اچ‌پی این محصول را با پردازنده‌های Core i5-8300H و نسخه‌ی بالاتر آن Core i5-8400H و همچنین Core i7-8850H که بالاترین نسخه به‌حساب می‌آید عرضه می‌کند؛ درحالی‌که کارت گرافیک تمامی مدل‌ها، جی‌فورس جی‌تی‌اکس ۱۰۵۰ است.

HP Elite 1050
HP Elite 1050
HP Elite 1050
HP Elite 1050

طبق ادعای اچ‌پی، «الیت‌بوک ۱۰۵۰ باریک‌ترین لپ‌تاپ تجاری مجهز به کارت گرافیک جی‌فورس جی‌تی‌اکس است.» هرچند ممکن است به‌زودی مدل‌های مشابه توسط سایر شرکت‌ها عرضه شوند؛ اما این‌که اچ‌پی توانسته است این قدرت پردازش را در لپ‌تاپی با ابعاد ۳۶ در ۲۴.۵ در ۱.۸۸ سانتی‌متر با وزن حدودا دو کیلوگرم جای دهد بسیار جالب توجه است.

وزن مدل پایه‌ی این دستگاه شامل باتری ۶۴ وات ساعتی است. اچ‌پی گزینه‌ی باتری ۹۵.۶ وات ساعتی را نیز ارائه می‌دهد که علاوه بر افزایش عمر باتری، احتمالا وزن دستگاه را کمی بالا خواهد برد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات